עם הזרם: המדריך לשחייה עם חליפה

אתמול הגיע לביקור היורה וזה מרמז כי החורף מתקרב בצעדי ענק. מי שאין לו דילמות מהותיות לגבי שחייה עם חליפה בים בחורף, כדאי שיאמץ את הטיפים שהכנו לחורף חם במים הפתוחים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחייה עם חליפה
שחייה עם חליפה

אתמול הגיע לביקור היורה וזה מרמז כי החורף מתקרב בצעדי ענק והשחייה בים מצריכה ללא ספק חליפה. קבלו כמה את המדריך שיעזור לכם לנהל את השחייה ביתר קלות.

1. מידה
אחת הדרישות החשובות ברכישת חליפה, היא התאמה מיטבית של מידת החליפה לגוף השחיין. החליפה צמודה לגוף, והתאמה מיטבית תביא לשיפור משמעותי בחוויית השימוש.

החליפה מטה את הגוף ומייצרת ציפה | צילומים: thinkstock

2. חליפה חדשה
לעולם אל תתחרו עם חליפה חדשה. רצוי לשחות עם חליפה לפחות 10 ק"מ ולפחות ב-4 הזדמנויות שונות לפני שמתחרים בה. רצוי גם לשחות איתה ממש ביום לפני התחרות – לתת לגומי ולגוף להתרגל ולהתגמש חזרה זה לזה.
3. כובע ים
כובע ים רגיל מסיליקון שלא כולם משתמשים בו במצב רגיל, מפחית מאד את הקור בראש, מקל על שחייה במים קרים ומשלים היטב כל חליפה.

4. הפעלת רגליים
לא לשכוח להפעיל את הרגליים. עקב ציפה מוגברת, בשחייה עם חליפה, הרגליים, במאמץ קטן יחסית עשויות לתורם הרבה יותר להנעה מאשר בשחייה ללא חליפה. בייחוד בשחייה עם חליפה, מי שנותן לרגליים "לצוף" ושוכח להפעיל אותן, מאבד כוח הנעה חשוב ואיכותי.

לא לשכוח להפעיל את הרגליים

5. אזור הצוואר
חומר סיכה (גם וזלין פשוט) במפגש החליפה עם הצוואר, רצוי תמיד.

6. שטיפת החליפה
לשטוף את החליפה במים מתוקים ולייבשה אחרי השחייה. עדיף לא להכניס חליפה לבריכות כלור בכלל.

7. תרגול
בתחילת כל שחייה – לא לדחוף את הקצב. לתת לתנועות להתרגל שוב לחליפה ולחליפה להתרגל שוב לתנועות. אחרי 8 דקות של שחייה משייטת, כל מה שהלך קשה בהתחלה, יזרום הרבה יותר בקלות.
8. ציפה
החליפה מטה את הגוף ומייצרת ציפה ועשויה להשכיח מכם את העיקרון המקודש של הפחתת הגרר של הגוף במים. חשוב לזכור להקפיד על תנועה הידרו-דימנית במים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג