על 55 ואיש הברזל

55 היה מספר המשתתף שלי בתחרות הישראמן המלא בשנת 2011. מספר  זה הוא גם מספר המשתתפים מישראל אשר יתחרו בתחרות הצ’אלנג’ רות’ ב- 14.7.2013 במהדורה ה 12 שלו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

55 היה מספר המשתתף שלי בתחרות הישראמן המלא בשנת 2011. מספר  זה הוא גם מספר המשתתפים מישראל אשר יתחרו בתחרות הצ'אלנג' רות' ב- 14.7.2013 במהדורה ה 12 שלו

מאת:מיכאל זיו

אין ספק שבשנים האחרונות תחרויות המרחק הארוך צוברות תאוצה וגידול מרשים במספר המתחרים ובמספר התחרויות. אם פעם, המרחק האולימפי היה המרחק אליו מגיעים אחרי צבירת נסיון במרחק הספרינט, כיום המרחק האולימפי אצל רבים הוא רק תחנת מעבר למרחק הארוך. הדבר נכון הן בישראל, ויעידו על כך מאות הישראלים המשתתפים בתחרויות המרחק הארוך בארץ ובחו"ל, והן בקרב המתחרים מחו"ל.

מנגד, באיגוד הטריאתלון העולמי במסגרת תחרויות העלית, מתחילה מגמה של מעבר לתחרויות ספרינט במקום אולימפי. יש כבר דיבורים שאולי בברזיל ב-2016 , מרחק התחרות יהיה ספרינט ולא אולימפי. אליפויות עולם לעלית במרחק הספרינט קיימות כבר כשלוש שנים.

יש מספר סיבות  למגמה זו. תחרות ספרינט היא הרבה יותר מהירה ואין הרבה זמן לשפר טעויות או חולשות מקריות. באולימפי אפשר לצאת מהמים דקה או יותר אחרי הראשונים ועדיין יש למעלה משעה וחצי לתקן את זה בעבודה קבוצתית טובה. בספרינט, כל העסק מסתיים תוך פחות משעה. תחרות כזו היא הרבה יותר מעניינת לקהל.

תחרות קצרה אפשר למכור יותר בקלות לשידור חי בטלוויזיה, מה שייצר הרבה הכנסות. להחזיק בשידור חי שתי תחרויות של שעתיים, גברים ונשים, זה הרבה יותר בעייתי מאשר שתיים של שעה.

בקבוצות הגיל, המגמה כאמור הפוכה.יותר ויותר מתחרים בוחרים לאתגר עצמם במרחקים הארוכים. המהירות גם יורדת עם העלייה בגיל, ובמרחק הארוך המהירות משחקת תפקיד פחות חשוב. ההכנה הנכונה, הסיבולת והיכולות המנטליות הן אשר קובעות אם תהיה תחרות מוצלחת או לא.

לתחרות ברות' רשומים 3421 מתחרות ומתחרים מהם 430 נשים ו-2991 גברים. הקבוצה מישראל הינה השמינית בגודלה מתוך 50 מדינות המיוצגות בתחרות, מספר מרשים לכל הדעות המשקף את המגמה הגדלה גם אצלנו להתחרות במרחק הארוך.

בין הנשים , דווקא שתי מועמדות לניצחון שהיו רשומות, פרשו בגלל פציעה. הראשונה, ליאנדה קייב אשר התחרתה שנים רבות בתחרויות העלית במקצה האולימפי ואשר עברה למרחקים הארוכים וניצחה בהוואי בשנה שעברה. השנייה היא המנצחת בתחרות זו בשנה שעברה רייצ'ל ג'ויס.


ליאנדה קייב ורייצ'ל ג'ויס

בין הגברים נמצא טריאתלט עלית במרחק האולימפי אשר עשה מעבר למרחק הארוך – מאיק פצולד וכן איש הברזל הוותיק שהיה אף באילת מספר פעמים, לותר לדר.


מאיק פצולד

אחת המשתתפות מישראל היא שירי המאירי מקבוצת עולם המים.לשירי זו תחרות איש ברזל ראשונה ובמסגרת ההכנות היא עשתה את חצי הישראמן בתחילת השנה. שירי עבדה תחת תוכנית אימונים מפורטת של עד 9 אימונים בשבוע כולל אימונים במסגרת הקבוצתית ומחנה אימונים לקראת התחרות. לשירי תחושת היי של לפני תחרות והיא מקווה לסיים באזור ה–14 שעות , זמן מכובד ביותר לתחרות ראשונה. נאחל לה בהצלחה.

ישראלי שלא ישתתף השנה אך היה כבר 3 פעמים ברות' הוא ידידי הוותיק מזה שנים רבות צביקה פישמן ממועדון איילות. צביקה מספר על תחרות מעולה, מאורגנת הכי טוב שיכול להיות אפילו טוב מהוואי. השחייה מתבצעת בנהר עם זינוקים מדורגים בהפרשים של כמה דקות על פי הרמות. הרכיבה במסלול משובח, מהירה מאד ומייצרת שיאי רכיבה לתחרויות איש הברזל. הריצה עם הרבה צל יחסית, מסלול ריצה מהיר ונח בחלקו לאורך הנהר.

בהצלחה לכל המשתתפים מישראל!

30.6.2013

מיכאל זיו – יו״ר איגוד הטריאתלון לשעבר , בעל תואר ראשון במתימטיקה , תואר שני במנהל עסקים ובקושי סיים גנון בפוליטיקה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג