עין בעין: איך בוחרים משקפי ספורט לרכיבה וריצה?

האביזרים שמתווספים לספורט יכולים להיות לא רק אופנתיים, אלא בעיקר מועילים ומשפרי ביצוע בתחרות. על מה חשוב להתעכב ולבדוק לפני שקונים משקפי ספורט חדשים. רואים רחוק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

משקפי ריצה ורכיבה הם בראש ובראשונה משקפי מגן, אביזר בטיחותי שנועד להגן על עיניים מפני שמש, רוח, גשם, ענפים, גרגרי אבק, רסיסי אבן, חרקים, זיעה ולחות ורק אחר כך מוצר אופנתי, סקסי וצבעוני. לאור כל הסכנות שמאיימות על העיניים שלנו בזמן פעילות ספורטיבית וכדי להבין טוב יותר מה תפקידם של המשקפיים בהגנה עליהן, התייעצנו עם הנציגים של משקפי BOLLE – נותני חסות לתחום המשקפיים בישראמן גארמין 2017 – בנוגע לסוגיה, מה אתם צריכים לקחת בחשבון כאשר בוחרים משקפי ריצה, רכיבה או כל פעילות ספורטיבית אחרת?

משפקי רכיבה מצריכים עדשות עם שדה ראייה רחב במיוחד שמכסים חלק גדול של הפנים

עוד כתבות בנושא
לקניית משקפי בולה בשוונג-שופ
איך קונים נעלי ריצה?
איך נראית תקופת טייפר לפני איש ברזל?
מה אוכלים בשבוע שלפני המרתון?

כדי לבחור במשקפיים טובים, כדאי להבחין בכמה משתנים חשובים:

1. החומר ממנו עשויה העדשה

קיימים בשוק חומרים כמו פולי קרבונט או TRIVAX שהם מצד אחד בעלי חדות אופטית גבוהה ומצד שני בעלי עמידות גדולה מאוד לפגיעות חיצוניות. משקלן קל מאוד ובכך הן מקלות מאוד על הפנים, הצוואר והראש לאורך זמן (לעומת עדשות זכוכית ששוקלות הרבה יותר ועשויות להישבר בזמן פעילות ספורטיבית ולהיות מסוכנות לפציעה – ומכיוון שמדובר בעיניים (האזור הכי רגיש בפנים) זה מסוכן שבעתיים.

2. איכות העדשות

עדשות איכותיות הינן עדשות מסננות קרינת UV שיכולה לפגוע בעין וקרינת אינפרה אדום (IR) שגורמת לעיין להתעייף.

3. ציפויים מיוחדים על עדשות

חברת BOLLE פיתחה 3 ציפויים בטכנולוגיה אחת. הציפויים האלה נחוצים מאוד בזמן פעילות ספורטיבית על מנת למקסם את איכות הביצועים ולספק נוחות מקסימלית:
ציפוי ראשון: HYDROPHOBIC-OLEOPHOBIC – ציפוי של שכבה חיצונית המגן על המשקפיים מפני מים, זיעה, לכלוך וכתמים. הציפוי חלק למגע וגופים זרים אינם מסוגלים להיצמד לעדשות. מולקולות מכסות בצורה מושלמת את פני שטח העדשות ומאפשרות לטיפות מים ולכתמים להתגלגל בלי להישאר בהן. כמו כן, הלחות הקבועה של העדשות מונעת סדקים ושומרת על אריכות חייהן. בשימוש בטכנולוגיה זו יש פחות צורך בניגוב פני העדשות – דבר שמוביל להפחתה במספר השריטות, בלכלוך וטביעות אצבעות. אלה אינם נדבקים לפני השטח ולכן הראייה אינה נפגעת.
ציפוי שני: ציפוי ANTI-FOG – נגד ערפל – ציפוי המונע יצירת אדים על העדשה. בפעילות ספורטיבית חום הגוף מתחמם ומחמם את משקפיים וכל עלייה קטנה בטמפרטורה של הגוף יכולה להתבטא באדים שמצטברים על העדשות. ציפוי בצידן הפנימי של העדשות מבטל את הבעיה זו, הוא מונע היווצרות של אדים ומאפשר ראיה מושלמת וביצועים טובים יותר בכל מצב ובמזג האוויר לח. עם ציפוי כזה אפשר להזיע חופשי ועדשה עדיין נשארת נקייה.
ציפוי שלישי: POLARIZED – ציפוי פנימי שני ליצירת עדשה מקטבת. טכנולוגיה שמוזרקת לתוך העדשה, מונעת את הסנוור ומאפשרת ראייה חדה וברורה.

מומלץ שהעדשה כמעט ולא תורגש על הפנים

4. עדשה פוטוכרומטית

MODULATOR: אלו עדשות חכמות שמתכהות ומתבהרות בהתאם לתנאי האור. תכונה מאוד חשובה שמאפשרת לעסוק בפעילות ספורטיבית במשך כל יממה ללא תלות באור וחושך.

5. גודל, רוחב וצורה של העדשה

כל ספורט והעדשה שלו. לדוגמה, משקפי רכיבה מצריכים עדשות עם שדה ראייה רחב במיוחד שמכסים חלק גדול של הפנים, תוספת עיצוב אווירודינמית ייחודית לזרימה של אוויר והגנה נגד הרוח ופתחי אוורור מיוחדים. משקפי ריצה יכולים להיות קלילים יותר עם עדשה צרה יותר.

המסגרת: יש מיתוס לגבי המסגרת שתפקידה הוא רק ויזואלי ועיצובי. בפועל למסגרת יש תפקידים נוספים. המסגרת היא בעצם מה שמחזיק ושומר על עדשות יציבות ובטוחות במקומן, וכמו בעדשות החומר ממנו עשויה המסגרת חשוב מאוד. המסגרת קובעת בצורתה, משקלה ועיצובה כיצד יונחו המשקפיים על הפנים וכיצד גם יתחלק המשקל של המשקפיים על הראש, האף והרקות.

מסגרת עשויה ממתכת הינה כבדה יחסית. מסגרת עשויה ביציקה/הזרקה של פלסטיק הכי פחות איכותית, לא עמידה, נשחקת ונשברת במהירות ועלולה לגרום לתופעות לווי לא רצויות במגע עם הפנים כמו אלרגיה. אצטט – חומר פלסטי משובח שאינו מתכלה ולכן גם עמיד מאוד, לא יוצר תופעות ליווי לעור ומכיוון שהוא סופח ומצופה מאפשר שימוש בצבעים וטכניקות וחמרים נוספים התורמים לעיצוב בלי לפגוע בכל הנושאים שהוזכרו.

מסגרות ניילון הן מסגרות האיכותיות ביותר. מסגרות של משקפיי BOLLE משלבות סיבי ניילון איכותי היוצר גמישות, משקל מינימלי ויציבות. ניתן לשלב בהן צביעה ועיצוב של דגמים מגוונים – הדבר שמוסיף לאופנתיות ולנראות של המשקפיים על הפנים.

יתרון נוסף של המסגרות הוא בהיותם בעלי אחיזה טרמית ייחודית עם אפונים ומוטות היפו-אלרגנים שסופגים את הלחות ומונעים בכך את תזוזת המשקפיים בעת פעילות ספורטיבית. בנוסף, למשקפיים אפונים מתכווננים להתאמה בהתאם לגשר האף ואחיזה מקסימלית בהתאם למבנה פנים.

לסיכום: משקפיים טובים ואיכותיים לריצה ורכיבה צריכים להיות:
1. קלים – המשקל הקל ביותר, כמעט ולא מורגשים על הפנים
2. בעלי עדשות איכותיות שמאפשרות ומבטיחות חדות ראיה ועמידות בפני פגיעות, בעלות ציפויים מיוחדים להגנה נגד קרינה, הגנה מלאה נגד מים, לכלוך, זיעה, כתמים וערפל, התאמה לתנאי האור
3. בעלי מסגרת קלה, נוחה, עם אחיזה מקסימלית שמפזרת את הלחץ על הראש בצורה אחידה ולא גורמת לעייפות לאורך הזמן
4. בעלי תו תקן – למשקפי שמש איכותיים תו תקן של מכון התקנים
5. נראות – מתאימים לסוג הספורט הנבחר, אופנתיים ועדכניים , המיוצרים בחברות המתמחות בייצור משקפיים, שמצד אחד מקפידות על נוחות ויציבות ושמירה על העיניים, ומצד שני על חידוש אופנתי וטרנד





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג