סיפור דרך: ניתוח מסלול ה-10 ק"מ במרתון סמסונג תל אביב

מקצה ה-10 ק"מ הוא הנפוץ ביותר במרתון תל אביב ואם אתם לא סגורים על המסלול, זה הזמן ללמוד אותו. הכנו לכם תיאור מפורט ועוד כמה טיפים חשובים לדרך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ניתוח המסלול למרתון המלאניתוח המסלול לחצי מרתון | ניתוח המסלול ל-10 ק"מ |

במסגרת מרתון סמסונג תל אביב, רוב הרצים ישתתפו במרוץ ל-10 קילומטרים שיחולק הפעם לארבעה מקצים. הראשון ייצא לדרך ב-8:45 ולאחר מכן יוזנקו שאר המקצים בכל רבע שעה, עד לזינוק האחרון ב-9:30. מאחר והחניונים מסביב לגני התערוכה יתמלאו עוד לפני כן בגלל משתתפי המקצים המוקדמים יותר, מומלץ בחום לרצי ה-10 להקדים להגיע. עדיף להיות במקום שעה לפני ולשתות קפה מאשר לרוץ ברגע האחרון מחניה רחוקה רק כדי להגיע למקום בדקה ה-90 ו…להמשיך לרוץ.

השנה יתקיימו ארבעה זינוקים שונים במקצה 10 ק"מ | צילום: רונן טופלברג

חלק ראשון: קילומטרים 1-3 

רצי ה-10 מתייצבים כמו כולם לשער הזינוק הראשי הממוקם על שדרות רוקח בסמוך לכניסה ללונה פארק ולגני התערוכה. יוצאים לדרך ורצים בקו ישר מערבה לכיוון הים. בניגוד למקצים הארוכים יותר, במסלול הזה לא עולים על גשר רוקח אלא עוברים מצד ימין שלו וממשיכים קדימה.

חלק שני: קילומטרים 3-5 

אחרי קצת יותר משלושה קילומטרים פונים שמאלה לרח' דיזנגוף ובמת ההופעות שתמוקם בסמוך לפניה אמורה להכניס את הרצים לאווירה אחרת. הריצה בדיזנגוף היא מהנה וכיפית, הרחוב מוצל ומישורי, יש מה לראות בצדדים מבחינת חנויות וגם מעודדים. הריצה ישר בדיזנגוף היא לאורך של קצת יותר מקילומטר, ובסופו פונים שמאלה לשד' בן גוריון. זה קורה קצת אחרי 4.5 קילומטרים של ריצה.

 

חלק שלישי: קילומטרים 5-8 

גם הריצה בשד' בן גוריון היא נוחה מאוד, וקצת אחרי שמתחילים אותה אפשר יהיה לראות את השלט המבשר על 5 קילומטרים שהם חצי הדרך. מי שרץ בצורה נכונה ואחראית עד לאותה נקודת זמן, יוכל להגביר קצת את הקצב שלו. אמנם שני הקילומטרים הבאים הם קשים מאוד בריצת 10 ק"מ, אבל האווירה מסביב תקל על המאמץ.

בבן גוריון רצים לכיוון כיכר רבין, ובקצה השדרה ממשיכים ישר לרח' אבן גבירול דרך הכביש המקורה שמתחת לבניין עיריית תל אביב. כדאי מאוד לשתות בתחנת המים שתוצב באזור הזה, כי רח' אבן גבירול חשוף יותר לשמש וצפוי להיות שם חם – מה גם שזה החלק האחרון של המרוץ.

הפנייה שמאלה לאבן גבירול היא בין הקילומטר החמישי לשישי, והריצה צפונה באבן גבירול היא למרחק של כשני קילומטרים. בסיומה, אחרי שעוברים את כיכר מילאנו, עולים על הגשר שמעל לנהר הירקון ואחרי שיורדים ממנו פונים ימינה לשדרות רוקח. זה קורה אחרי יותר מ-7.5 קילומטרים של ריצה.

חלק רביעי: קילומטרים 8-10 

אחרי הפנייה ימינה נותרו קצת יותר משני קילומטרים של ריצה קדימה עד לשער הסיום. צריך לקחת בחשבון שבדרך פוגשים עלייה נוספת שהיא עלייה אחרונה וקטנה. הפעם כן עולים על גשר רוקח אחרי כ-8.3 קילומטרים. כשיורדים ממנו, אפשר כבר להרגיש ולשמוע את האווירה של שער הסיום ומתחם המרתון. זה בדיוק הזמן המתאים לפגוש מעודדים שלכם, אם יש כאלו, וגם להשתמש במכלי הדלק הרזרביים שלכם כדי לסיים את הריצה חזק באינטרוול של קילומטר וחצי.

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דן הגיב:

    בסוף החלק הרביעי רשמתם פנייה שמאלה לרוקח כאשר הפנייה היא ימינה, לתשומת ליבכם

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג