סיכום תחרויות סוף השבוע באופני הרים וכביש

למרות הקור והתחזיות לגשם, תחרויות אופני ההרים והכביש במשמר העמק ובבית גוברין המסורתי התקיימו כסדרן. היה הרבה אקשן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רותם גפינוביץ בתחרות אופני הרים במשמר העמק לשער
רותם גפינוביץ בתחרות אופני הרים במשמר העמק לשער

על אף מזג האוויר הקר והגשום ששרר בסוף השבוע האחרון (13-14.2), בענף האופניים דווקא היה חם. ביום שישי התקיימה תחרות בינלאומית באופני הרים בקיבוץ משמר העמק שאורגנה על ידי מועדון CCC והתנהלה תחת גשם שוטף. התחרות קשורה לסבב התחרויות הבינלאומי שמארגן איגוד האופניים ואליו הגיעו רוכבים מרוסיה, גרמניה, קזאחסטן, גיאורגיה וכמובן ישראל.

רותם גפינוביץ משמר העמק 13.2.15

רותם גפינוביץ, מקום שני, תחרות בינלאומית במשמק העמק | צילומים: איגוד האופניים

הגשם, הקור והבוץ בהקפה בת 4 ק"מ בלבד, הפכו את התחרות למאתגרת במיוחד עבור הרוכבים. בין הגברים נוצרה כבר בהקפה הראשונה, מתוך שש, חבורת חוד שכללה את גוגולב מרוסיה, שלומי חיימי, גיא ניב ופאבל פריאדין מרוסיה. לאחר כמחצית המרוץ פתחו גוגולב וחיימי פער מניב, ואילו פריאדין סבל מתקלה טכנית שהוציאה אותו מתמונת הפודיום. בהקפה האחרונה הצליח גוגולב לפתוח פער קטן על חיימי ולשמור אותו עד לסיום. חיימי סיים במקום השני וניב שמר על המקום השלישי. חיימי וניב הוסיפו 35 נקודות לדירוג הנבחרת שעל פיו ייקבע הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו 2016.

גוגולב וחיימי משמר העמק 13.2.15

הגשם, הקור והבוץ , הפכו את התחרות למאתגרת במיוחד

בין הנשים יקטרינה אנושינה פתחה פער קטן על רותם גפינוביץ' בהקפה הראשונה ושמרה עליו לאורך התחרות עד שהגיעה ראשונה לקו הסיום בתום חמש הקפות של המסלול. גפינוביץ' סיימה במקום השני, ואילו אלופת ישראל מורן תל-פז סיימה שלישית לאחר שהקדימה את ילנה גוגולבה מרוסיה. גפינוביץ' ותל-פז וגם מגאן בלצר שסיימה חמישית הוסיפו 45 נקודות לדירוג נבחרת הנשים.

בשבת התקיים מרוץ בית גוברין המסורתי שמתקיים כבר מאז שנת 1999 ומושך אליו רוכבים רבים בגלל אופי המסלול שמשלב עליות, ירידות, טכניקה וטקטיקה. במרוץ השתתפו כ-200 רוכבים ורוכבות שנהנו מבוקר שטוף שמש, אף על פי התחזיות הקודרות לגשם.

במקצה הגברים שלטה ללא עוררין קבוצת Cycling Academy, קבוצת ה-UCI הישראלית הראשונה שהגיעה בהרכב מלא של 12 רוכבים. כבר בהקפה הראשונה מתוך חמש לקחה הקבוצה יוזמה וגרמה לפיצול בדבוקה כאשר בחלק הקדמי נותרו 9 רוכבים שלה ועוד שניים ממועדון CCC (אביב יחזקאל וגיא שגיב). היתרון המספרי שיחק לטובתם ובהקפה האחרונה ברחו 5 מרוכבי הקבוצה קדימה ותפסו את כל 5 המקומות הראשונים.

את המרוץ ניצח רועי גולדשטיין, שזכה במרוץ בית גוברין גם בשנת 2011. גולדשטיין סיים את 122.5 הק"מ בזמן של 3:07:30 שעות (מהירות ממוצעת של 39.2 קמ"ש) והקדים את חבריו לקבוצה הפולני עמנאול פיאקובסקי והישראלי עידו זילברשטיין.

פודיום גברים מרוץ בית גוברין אופני כביש

רועי גולדשטיין מקבוצת Cycling Academy מנצח תחרות בית גוברין באופני כביש

בין הנשים ניצחה פז בש ממועדון IGP שרכבה 4 הקפות עם מקצה המסטרס פרו וסיימה את 98 הק"מ בדבוקה בזמן של 2:46:45 שעות. בש הקדימה את עומר שפירא ואת עידית שוב ממועדון CCC.

בשבוע הבא יתקיימו שני מרוצים נוספים בלוח התחרויות של איגוד האופניים – מרתון בארי באופני הרים וסובב רמות מנשה באופני כביש.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג