סיכום קטע 18-16 בג'ירו: מה קרה שהסכינים נשלפו במרומי ההרים?

חילופי דברים קשים אפיינו את השלבים האחרונים כאשר טום דומולאן תקף את ניירו קווינטנה ו-וינצ'נזו ניבאלי. מה יהיה בהמשך? צפו לזיקוקים!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טום דומולאן רוכב אופניים הולנדי
טום דומולאן רוכב אופניים הולנדי

אחרי רכיבה טקטית של ניירו קווינטנה ו-וינצ'נזו ניבאלי בעלייה האחרונה של שלב 18, טום דומולאן עצבני: "הם רק מנסים לגרום לי להפסיד… מאד ישמח אותי לראות אותם מאבדים את מקומם על הפודיום".
ניבאלי: "הוא שחצן. שייזהר… הוא צריך לדבר פחות. הוא יודע מה זאת קארמה? מה שאתה אומר חוזר אליך."
קווינטנה: "כל רוכב משחק את הקלפים שלו, וכל אחד אחראי לטקטיקה שלו."

צ פ ו | סיכום שלב 18

הנה 17 דגשים לסיכום השלבים האחרונים:

1. שלבים 16 ו-18 מראש איימו להיות האיומים ביותר בג'ירו השנה. בשלב 16, לפני העלייה האחרונה (האומבראיל-פאס), נאלץ המוביל טום דומולאן לעצור ו"לשחרר חבילה" בטבע. דבוקת המובילים המשיכה לרכוב, ודומולאן רדף 30 ק"מ לבדו. בסוף, הוא איבד מעט יותר משתיים ורבע דקות על יריביו.

2. לאחר השלב הזה – המחלוקת האתית געשה. האם היה על המובילים להמתין לדומולאן ולא לנצל את רגע החולשה כדי לנסות לנצחו. דווקא דומולאן נראה פחות נרגש בסיום. הוא הביע בעיקר תסכול כי חש שיכולותיו היו טובות, ורק העצירה הטבעית "חירבנה" לו את העסק.

3. בשלבים 17 ו-18 הרצחניים, הצליח טום דומולאן לא לאבד שנייה אחת לשני יריביו הצמודים למרות שההתקפות נגדו יצאו על ימין ועל שמאל.

4. איך דומולאן עושה את זה? איך הוא ממשיך להוביל בג'ירו ד'איטליה בהרים הגבוהים, ומנפץ את כל התורות המקובלות על הצורך בקבוצה חזקה? עד עתה, המופע של דומולאן לועג לכל מה האסטרטגיה המקובלת אודות ההכרח להיות מוקף בקבוצה חזקה כדי לנצח במרוץ שלבים.

5. כי דומולאן, תכלס, בלי קבוצה ברגעי ההכרעה. כלום. באף אחת מהעליות החשובות בימים האחרונים לא היה איתו חבר אחד לקבוצה. למרות זאת, דומולאן (להוציא עצירת החרבון האומללה בשלב 16 שעלתה לו ביותר משתיים ורבע דקות וקיצצה את היתרון שלו ל-31 שניות בלבד מהמקום השני), לא מאבד אפילו שנייה אחת נגד קבוצות סופר-חזקות כמו מוביסטאר ובחריין-מרידה, שבראשן מטפסים מהטובים בעולם – ניירו קווינטנה, וינצ'נזו ניבאלי, ועוד.

"כל רוכב משחק את הקלפים שלו". קווינטנה | צילום: Katie Chan

6. הסוד של דומולאן נעוץ כנראה בשניים – ראשית, בחכמת הכביש החריגה שלו (האיש מתנהל עם אינסטינקטים וקבלת החלטות שעד עתה גובלים בגאונות על אופניים). שנית – בפערים בין המתחרים שלו. הפער בין שבעת הראשונים בדירוג הכללי עומד היום על כשלוש ורבע דקות בלבד.

7. דומולאן מבין מצוין שהרוכבים שמאיימים עליו יותר מכולם – קווינטנה (31 שניות אחריו) וניבאלי (1:12 דק' אחריו) מאוימים בעצמם מאחור. אם הם לא ירדפו אחרי ההתקפות, הם עלולים לאבד לא רק את הסיכוי לזכות בג'ירו, אלא גם את המקום על הפודיום. בנוסף, הרוכבים במקומות 4-7 מנסים גם הם לצבור זמן ולהתקדם בדירוג.

8. לרוב הרוכבים שעוקבים אחרי דומולאן בדירוג, קבוצות חזקות משלו. במאבק על הפודיום, הקבוצות של רוכבים אלו עובדות כדי לנטרל את ההתקפות של היריבים. דומולאן נאלץ לא פעם לסגור התקפות בעצמו, אך בפעמים שהוא לא חייב, הוא יושב בשקט, ממתין, ו"מאפשר" למתמודדים אחרים לסגור התקפות.

9. התכונה של דומולאן לא לרדוף אחרי כל התקפה מיד, אלא להחזירה בקצב טיפוס גבוה אך יציב, בעצמה גורמת לקבוצות אחרות לרדוף אחרי תוקפים.

לבגדי לחץ בשוונג-שופ לחצו כאן

10. בשלב 18 אחרי שהחזיר בעצמו את ההתקפה במרומי הפאסו גארדנה באמצע השלב, חיכה דומולאן בשקט בזמן שקווינטנה תקף בעלייה האחרונה, ונתן לקבוצת פרנסז דה ז'ה של טיבו פינו לרדוף אחרי קווינטנה. קבוצת הלוטו הצרפתי השיגה את הקולומביאני, בלי שדומולאן אולץ לעבוד שנייה אחת מלפנים.

11. בהמשך, כשטיבו פינו ודומניקו פוצוביבו תקפו, סירב דומלאן לרדוף לבד. הוא חיכה ואיתו חיכו גם קווינטנה וניבאלי. דומולאן הציע לשניים לרכוב יחד כדי לסגור את ההתקפה. הם סירבו, במחשבה שסירובם יאלץ את דומולאן לרדוף לבד.

12. ההולנדי לא הסכים. הוא רכב ברוגע בזמן שטיבו פינו, פוצוביבו, סטיבן קרוויסוויק ואילנור זאקארין מלפנים הגדילו את יתרונם. התוצאה – פינו עכשיו במקום הרביעי במרחק של 24 שניות בלבד מניבאלי (במקום השלישי) ו-1:05 דק' בלבד מקווינטנה (במקום השני).

13. נוכח יכולות הרכיבה העדיפות של פינו נגד השעון, קווינטנה וניבאלי בהחלט צריכים לדאוג למקומם על הפודיום אחרי השלב באחרון – נגד השעון של 29 ק"מ במילאנו. דווקא דומולאן, השען-אמן שיכולותיו נגד השעון עדיפות על כולם, מודאג פחות מהצרפתי.

14. אחרי השלב העצבים השתחררו. דומולאן תקף את קווינטנה וניבאלי: "הם מתמקדים רק בי ומנסים לגרום לי להפסיד במקום שהם עצמם ינסו לנצח. בסוף השלב הם איבדו הרבה זמן ליריבים האחרים. אני ממש מקווה שרכיבה כזאת תגרום לכך שהם יאבדו את מקומם על הפודיום במילאנו. זה יהיה נחמד וזה ממש ממש ישמח אותי."

צ פ ו | סיכום שלב 17

15. כשסיציליאני שומע דברים כאלו, צפו לתגובה. ניבאלי אכן הגיב, מהר ואגרסיבי: "לא אכפת לי מה דומולאן אומר. הוא משתחצן. כדאי לו להיזהר, כי אם ניתן לאחרים לברוח, גם הוא יכול לאבד את מקומו על הפודיום. אם אתה רוצה לדבר, דבר במילאנו אחרי שניצחת. הוא חזק, והוא הראה את זה כשהחזיר את כל ההתקפות כשניסינו לתקוף אותו. הוא לא יכול לצפות שקווינטנה ואני נרדוף אחרי הרוכבים במקומות ארבע וחמש. אם נעשה את זה, באותה מידה למה שלא נסחב אותו על כורסא למילאנו? הוא צריך להמשיך לרכוב, להישאר עם הרגליים על הקרקע. אני בחיים לא הייתי כזה שחצן. הוא צריך לדבר פחות. הוא יודע מה זאת קרמה? מה שאתה עושה חוזר אליך." עוד הוסיף ניבאלי ניתוח ותחזית לבאות: "ניסינו קצת לתקוף, אבל זה לא היה קל. אנחנו במשחק שחמט. מחר יש עוד שלב קשה ואנחנו נהיה חייבים לנסות. יהיה קשה מאד לנצח את הג'ירו כי עד עכשיו במרוץ הזה דומולאן היה כמעט מושלם, אבל זה עוד לא נגמר."

16. גם לקולומביאני קווינטנה היה מה לומר במענה לדבריו של דומולאן: "הוא אמר לנו לסגור את הפער על הרוכבים האחרים שתקפו, והיו מאחורינו בדירוג. הוא לא רצה שהם יקחו יותר מדי זמן, אבל השארנו את האחריות לרדוף עליו, גם אם בסוף השלב הם צמצמו עלינו. כל רוכב משחק את הקלפים שלו, וכל אחד אחראי לטקטיקה שלו. עשינו מה שיכולנו. ברור שרצינו להחזיר עוד זמן, אבל דומולאן הגיב טוב להתקפות. רכבנו שלב טוב והיה מהיר מאד כל היום. הוא מראה שהוא חזק מאד… נהיה חייבים לתקוף שוב והעלייה של פיאנקאבאלו היא הזדמנות נוספת. העומס של המרוץ כבר מורגש אצל כולם. דומלאן מראה שהוא חזק, והוא אפילו תקף אותנו. עכשיו ננסה על פיאנקאבאלו. נבנה אסטרטגיה עם הקבוצה. אפשר רק לקוות שקצת עייפנו אותו, ולנסות שוב."

17. יום שישי, שלב 19 – עם סיום במעלה הפיאנקאוואלו. צפו לזיקוקים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12