סיכום קטע 10 בג׳ירו ד׳איטליה: עוד הוכחה כמה הספורט הזה הפכפך ואכזרי

המוביל סיימון ייטס ממשיך להילחם בהצלחה על כל שנייה ועושה את זה מצוין, אבל מעידה של חברו אסטבן צ'אבס גרמה לפלוטון לתקוף ולהשאיר אותו מאחור. כריס פרום עושה קאמבק
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Foto Gian Mattia D'Alberto - LaPresse 15/05/2018 GUALDO TADINO (Italia) Sport Ciclismo Giro d'Italia 2018 - edizione 101- tappa 10 PENNE - GUALDO TADINO Nella foto: MOHORIC Matej (SLO) (BAHRAIN - MERIDA) , vincitore di tappa Photo Gian Mattia D'Alberto - LaPresse 2018-05-15 GUALDO TADINO (Italy) Sport Cycling Giro d'Italia 2018 - 101th edition - stage 10 PENNE - GUALDO TADINO In the pic: MOHORIC Matej (SLO) (BAHRAIN - MERIDA) , winner of the stage

מאטה מוהוריץ׳ מקבוצת בחריין-מרידה (Bahrain-Merida) ניצח את הקטע העשירי בג'ירו ד'איטליה והמשיך להרשים ביכולות המגוונות שלו. הוא גבר על ניקו דנץ מקבוצת AG2R במאוץ אל הקו, לאחר שהשניים הצליחו לברוח מהפלוטון בירידה האחרונה של הקטע הארוך ביותר בג׳ירו.

צ פ ו | תקציר קטע 10

כשמרוץ לא מתנהל בצורה אופיינית

אסטבן צ׳אבס ממיצ'לטון-סקוט (Mitchelton-Scott) נקלע לקשיים כבר בתחילת הקטע והפלוטון כולו מתאגד כנגדו על מנת להגדיל ממנו את הפער ולהוציא אותו מהמשחק על הדירוג הכללי. שוב אנחנו מקבלים הוכחה כמה הספורט הזה הפכפך, מעניין ולעתים גם אכזרי, שום דבר לא מובטח והרוכבים צריכים להיות במיטבם כל יום.

המסלול של קטע 10 היה הארוך ביותר עד כה בג׳ירו, 239 ק״מ שלקחו מעל 6 שעות רכיבה מהזינוק בפנה ועד הסיום בגוואלדו טאדינו. פרופיל המסלול כלל 3 עליות מדורגות כאשר הראשונה והקשה מבניהן ״פונטה דלה סרטה״ הגיעה לאחר 21.3 ק״מ בלבד והתבררה כמכריעה. מקטע הסיום היה לאורך 17 ק״מ מישוריים, שהגיעו אחרי ירידה ארוכה וטכנית.

המרוץ לא התנהל בצורה אופיינית, באופן מסורתי ובמיוחד במרוץ קטעים רב יומי כמו הג׳ירו שבו מתחילת הקטע יש התקפות עד שיוצאת קבוצת בריחה ואז מורידים קצב בדבוקה. בניגוד למהלך הצפוי של הורדת קצב בפלוטון עד לסיום הגיעה ההפתעה של היום בדמות אסטבן צ׳אבס שנקלע לקשיים בעלייה בעקבות אלרגיה. הפלוטון בהובלת קבוצת סקיי רצה לנצל את המצב עד תום והרוכבים עלו קדימה והכתיבו קצב רצחני. נוצר פיצול משמעותי בפלוטון עם רוכבים חזקים בשתי הדבוקות, קבוצתו של צ׳אבס והמוביל ייטס התפצלה והורידה רוכבים לעזור לצ׳אבס, למרדף מאחורה הצטרפו רוכבי קוויק-סטפ למען אליה ויויאני, אך ללא הועיל.

הרוכבים האיטלקים המשיכו להלחם על כל נקודה וזמן מסך. צ׳קונה לקח את נקודות ההרים הראשונות בקטע ואחריו במאבק על ספרינט הביניים הראשון של הקטע ניצח בספרינט בלריני, טוני מרטין הוא האחרון שנשאר מהבריחה המקורית, הוא כבר עשה זאת בעבר עם בריחות סולו הרואיות, אך לא הפעם כאשר היה יותר מדי עניין בקדמת הפלוטון.

מוהוריץ' (מימין) ודנץ בספרינט האחרון | צילום: Gian Mattia D'Alberto – LaPresse

מוביל המרוץ סיימון ייטס נלחם על כל שנייה וניצח את טיבו פינו (FDJ) בספרינט ביניים 90 ק״מ לסיום, כדי להרוויח 3 שניות בונוס יקרות. טיבו פינו, התקווה הצרפתית לפודיום במרוץ, וקבוצתו FDJ מציגים יכולת מרשימה עד כה בקריאת המרוץ והתנהלות התקפית.

זוהי הפעם הראשונה שיש מנצח מתוך בריחה בג׳ירו הנוכחי, מנצח הקטע מאטה מוהוריץ׳ מבחריין-מרידה הציג יכולות טכניות מרשימות בירידה האחרונה מ-אניפו לסיום הקטע כפי שעשה גם בעבר. הכביש המתפתל מטה מהפסגה האחרונה כלל פניות חדות, משטח רטוב ואספלט סדוק ולא איכותי. מוהוריץ׳ הסלובני סומן כהבטחה גדולה כבר בגיל צעיר עם זכייה באליפות עולם בגיל נוער ומתחת לגיל 23, והוא פורע את השטרות עם נצחון קטע ראשון בג׳ירו וניצחון קטע שני בגראנד טור לאחר שעשה זאת בוואלטה א'אספניה האחרון.

כריס פרום הוא המתקמבק של היום והוא חזר לעשירייה הראשונה בדירוג הכללי, וזאת בעזרת עבודה מצוינת של קבוצתו, סקיי שתצטרך להמשיך לרכוב התקפי בשביל להשיב את הזמן האבוד של השבוע הראשון. בקבוצת מיצ׳לטון-סקוט יצטרכו כעת להתמודד כשווים ולהגן על הרוכב המוביל היחיד שלהם בדירוג הכללי בלי ליהנות מהיתרון היחסי שהיה להם כאשר אסטבן צ'אבס איבד 25 דקות בסיום הקטע ויורד ממקום 3 למקום ה-39 בדירוג הכללי. סיימון ייטס ממשיך את הכושר הטוב שלו ולא מפגין בינתיים סימני חולשה אבל המרוץ עוד ארוך ושאר הקבוצות ימתינו למעידה.

לשמחת הקהל בישראל גיא שגיב מקבוצת אקדמי ממשיך עם עוד רכיבה יציבה בחלק האחורי של הפלוטון עם הישרדות של יום אחר יום במרוץ (מסיים במקום ה166), בן הרמנס היה שוב הרוכב המוביל של הקבוצה כאשר בילה בדבוקה הקדמית רוב המרוץ אך איבד זמן בסיום הקטע וסיים במקום ה-78 ביחד עם קירטס ניילנדס (שניהם היו חלק ממהלך הבריחה הראשונה של היום). לאחר פרישה של רפאל וואלס (Movistar) נשארו רק 169 רוכבים במרוץ מתוך 176 שהתחילו.

מה יהיה בקטע 11 בג'ירו ד'איטליה: המסלול היום של קטע 11 יתחיל ב-אסיסי ויסתיים ב-אוסימו ויעבור דרך פילוטארנו עיירת הולדתו של הרוכב המנוח מיקלה סקרפוני שנהרג בתאונת דרכים לפני שנה. אורך המסלול 156 ק"מ עם 3 עליות מדורגות כאשר האחרונה והקלה בהם נגמרת בקו הסיום, צפויה להיות מלחמה קשה על הקו בין רוכבי הדירוג הכללי ואולי גם נזכה לראות עוד בריחה מצליחה להיאבק על ניצחון בקטע.

תוצאות שלב 10

10 המובילים עד קטע 10

 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22