סיכום קטע 02 בג׳ירו ד׳איטליה: סוף עם ספרינט פיניש דרמתי של אילייה ויויאני

הספרינטר האיטלקי אילייה ויויאני מקוויק-סטפ, הוא מנצח הקטע השני שנמתח 167 ק"מ והסתיים בסערה בתל אביב לעיני עשרות אלפי מעודדים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו

כל ההימורים היו עליו והוא לא איכזב! הספרינטר האיטלקי אילייה ויויאני קוויק-סטפ (Quick-Step) מנצח כצפוי בספרינט פיניש מול קהל גדול ומשולהב ליד גן צ'ארלס קלור בתל אביב. ג'ייקוב מארצ'קו מקבוצת ווילייר (Wilier Triestina) מסיים שני וסוגר את הפודיום סאם בנט מקבוצת בורה (Bora–Hansgrohe). ויויאני מספר בראיון לאחר מכן שזה לא היה ניצחון קל בגלל גודל הציפיות ממנו וגם מכיוון שנאלץ להתמודד ללא "רכבת הליד-אאוט" של רוכבי קבוצתו בסיום ונאלץ להיות ערני ולעקוב אחרי הגלגלים של שני הפודיומיסטים שתקפו לפניו.

צ פ ו | סיכום הקטע השני

167 ק"מ עם עלייה אחת מדורגת

המסלול המישורי בקטע השני של הג'ירו ד'איטליה בישראל העביר את הפלוטון לאורך רצועת החוף של ישראל מצפון לדרום, מהזינוק בחיפה לסיום בתל אביב. אורך הקטע הוא 167 ק״מ והוא כלל עלייה אחת מדורגת (קטגוריה 4, הנמוכה ביותר) בזכרון יעקב. המסלול הכיל 2 מקטעים של ספרינט ביניים שיתגלו כמשמעותיים יותר בהמשך היום. הרוכבים יצאו מרחבת אצטדיון סמי עופר בחיפה שם הוקם מתחם מיוחד וחגיגי שכלל את במת חתימות הרוכבים, הפעלות והופעות לקהל שהגיע. ואם כבר מדברים על קהל – הוא עמד היום במרכז החגיגה הוורודה בכבישי ישראל וזכה לסופרלטיבים מכלי התקשורת הבינלאומיים כאשר נצפו לכל אורך הדרך מעודדים בכמויות מרשימות. אין ספק שהצילום וסיקור של יורוספורט שמשודר לכל העולם עושה שירות גדול למדינת ישראל, כאשר האתרים ההיסטוריים כמו עכו וקיסריה העתיקה מקבלים פוקוס וחשיפה וכמובן כך גם הוולודרום החדש שייפתח בקרוב בתל אביב.

לאחר זינוק נייטרלי של מספר קילומטרים החלו התקפות רבות, כמתבקש ולפי התכנון קבוצת אקדמי שולחת את גיא ניב לבריחה והוא מצטרף ל-2 רוכבים, דווידה בלריני (Andrioni Giocattoli) ו-וויקטור קאמפנארטס (Lotto Fix-all) אך לצערם של האוהדים הישראלים בריחה זאת נתפסת די מהר בגלל אינטרסים של רוכבים אחרים בפלוטון. דרמה קטנה נרשמה כאשר גיא שגיב מ"סייקלינג אקדמי" סבל מפאנצ׳ר אך לאחר החלפת גלגל אחורי קצת ארוכה הוא הצליח לחזור לפלוטון.

הירידה בזכרון יעקב | צילום: יניב לוינסקי

לקח קצת זמן אך לבסוף יצאה בריחה משמעותית יותר של 2 רוכבים – לארס באק הדני (Lotto Fix-all) ודווידה בלריני האיטלקי שתקף שוב. גיום בויבון הקנדי (סייקלינג אקדמי) ניצל התרסקות בפלוטון והצליח לפרוץ קדימה ולגשר ל-2 הבורחים, ייצוג משמעותי לקבוצה הישראלית בבריחה. הרוכבים עלו לכיוון קרית ביאליק המשיכו דרך עכו שם פגשו את ספרינט הביניים הראשון של המרוץ אותו לקח ראשון בלריני מאנדריוני, אחריו עברו חבריו לבריחה באק ובויבון בהתאמה, רביעי וראשון מהפלוטון עבר איליה ויויאני (QuickStep-Floors) הספרינטר הפייבוריט לנצחון בקטע. מעט לאחר מכן כאשר הפלוטון נע על כביש מהיר ורחב שוליים כל הקבוצות ניצלו את הזמן ואפשרו לרוכבים לעצור בצד הדרך להתפנות ולקחת בקבוקים מהרכב לרענון, הורדת הקצב הזאת אפשרה לבריחה לפתוח פער שהגיע בשיאו ל-3:25 דק'.

דווקא כאשר היה נדמה שיש סיכוי לא רע לבריחה הזאת להחזיק זמן רב ולהיכנס לעלייה בזכרון יעקב ביתרון משמעותי, רוכבי קבוצת BMC בראשות רוהאן דניס החלו לעבוד חזק בקדמת הפלוטון ולצמצם במהירות את הפער. לאחר 91 ק"מ הבריחה הגיעה למרגלות העלייה בזכרון יעקב כאשר הפער עומד על 15 שניות בלבד, אך שלושת הרוכבים בבריחה החלו תוקפים זה אחר זה במטרה להתרחק מהפלוטון ולהגיע לקצה העלייה ראשונים.

בצידי הדרך חיכה קהל גדול, צבעוני ומרשים כאשר מספר נערים משולהבים ביותר רצו ממש בצמוד לרוכבים ובנס נמנעה התרסקות ופאשלה גדולה. ראשון שנכנע למאמץ היה הרוכב לארס בק מלוטו וכאשר כבר נדמה היה שידו של בויבון הקנדי על העליונה והוא בדרך להיסטוריה פרץ במקביל רוכב מהפלוטון הרודף, אנריקה בארבין (Bardiani-CSF) אשר תזמן את ההתקפה שלו באופן מושלם. בארבין עבר ראשון את הקו בעלייה של זכרון יעקב על רקע פניו הסובלות מן המאמץ ומאוכזבות מהפספוס של בויבון. האיטלקי גרף את כל 3 נקודות ההרים ויהיה הראשון שילבש את חולצת המטפס הכחולה.

גיום בויבון הרוכב הקנדי של סייקלינג אקדמי | צילום: עמוס גיל

רוהאן דניס (BMC) ניצח את ספרינט הביניים השני של היום בקילומטר ה-105 בקיסריה וכלל בונוס זמן של 3" שניות, כאשר ההפרש לפני הקטע עמד על שנייה אחת בלבד מטום דומולאן מהלך שהקנה לו את החולצה הוורודה בסיום. דניס הודה בראיון בסוף המרוץ כי חברי קבוצתו עשו עבודה נהדרת בשמירה על קצב גבוה כך שלא תהיה בריחה והובילו אותו לספרינט ביניים בצורה מושלמת, הוא הוסיף ואמר שויויאני היה אדיב במקטע המדובר ולא לחץ פול גז ובכך אפשר לו להשיג את המטרה. המרוויח הגדול הוא תום דומולאן מקבוצת סאנווב (Sunweb) ששמח להוריד בינתיים את הלחץ ותג המחיר הקבוצתי שמגיע עם חולצת המוביל במרוץ.

לאחר מכן הפלוטון עלה על כביש 2 דרומה, שם מי אם לא הקנדי ההתקפי של אקדמי גיום ביובון ברח שוב, הפלוטון שחיפש מעט מנוחה שמח לשחרר אותו קדימה, כאשר הקבוצות החלו הכנות לספרינט פיניש בתל אביב. זהו רווח כפול כאשר הקבוצה הישראלית מקבלת זמן מסך נוסף ושאר הקבוצות יודעות שהוא לא מהווה איום ממשי על הניצחון.

הרוכב מסייקלינג אקדמי עם התוצאה הטובה ביותר בספרינט פיניש הוא הספרינטר האיטלקי של הקבוצה סאברגלי שמסיים 12. גיא שגיב הישראלי הוא הרוכב עם התוצאה השנייה בטיבה עם מקום 35. בן הרמנס הרוכב המוביל של סייקלינג אקדמי לדירוג הכללי מגיע במקום 144 ומאבד זמן בסיום – דקה ו-5 שניות זהו איבוד זמן משמעותי שכנראה מוציא אותו מהתחרות הכללית, אך יאפשר לו יותר שקט להפתיע בקטע בודד בהמשך הג׳ירו. הרוכב הכי בולט שאיבד זמן רב בקטע הוא הסגן של פרום, וואט פאולס (SKY) שסבל מתקלה טכנית והפסיד 40 שניות.

הספרינט פיניש בתל אביב | צילום: ניר ערמוני

ויויאני מוכיח חוש מיקום והתמצאות נהדר בחלק האחרון והכאוטי ומנצח בספרינט פיניש את הקטע וילבש את החולצה הסגולה של מוביל הניקוד, זמן המנצח לקטע הוא 3:51:20 שע' במהירות ממוצעת של 43.3 קמ"ש. אין שינוי בחולצה הלבנה – שומר עליה הרוכב הצעיר שאכמן מקוויק-סטפ.

הקטע ה-3 והאחרון בישראל מבאר שבע לאילת הוא באורך 229 ק"מ והוא השני הכי ארוך בג'ירו 2018.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38