סיכום מרתון סמסונג ת"א 2016 || מנצח קנייתי, גיבורים ישראלים, והכוכבת?

וויליאם קיפרונו יגון הקנייתי ניצח שוב בתל אביב עם תוצאה מרשימה אך לא מספיקה לשבירת שיא מסלול והפרס הכספי שהובטח. דן אלתרמן, במרתון הרשמי הראשון שלו, ניצח בין הישראלים חודש אחרי ישראמן גרמין ולורנה צ'מטאי קבעה קריטריון לריו, כעת היא רק צריכה אזרחות ישראלית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אולי זה לא מסלול המרתון הכי מהיר, יש כאלה שפחות מתחברים להמוניות, ואומרים שמזג האוויר אף פעם לא לטובתו – אבל עם האנרגיות המטורפות של מרתון סמסונג תל אביב קשה להתווכח וזה הוכח גם היום (שישי) עם ארוע מוצלח במיוחד. הרצים המהירים יותר, בעיקר המרתוניסטים שיצאו לדרך ב-7 בבוקר, סיפרו שמזג האוויר דווקא היה מצוין והם נהנו מהקור של הבוקר. רצים פחות מנוסים שזינקו לחצי מרתון ב-8:30 יכולים אולי להתווכח עם זה, אבל בסופו של דבר מי שהגיע לקו הסיום עשה זאת עם חיוך גדול, בכל מקצה.

רצים מובילים במרתון סמסונג תל אביב 2016

ניצחון שני ברציפות במרתון הזה. וויליאם קיפרונו יגון (שלישי מימין) | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות ממרתון סמסונג ת"א
תוצאות המנצחים במרתון סמסונג תל אביב 2016
קיפרונו מנצח שוב; אלתרמן ראשון בין הישראלים וצ'מטאי עם קריטריון לריו
צ'מטאי פרצה בבכי בסיום: "אני רק רוצה לייצג את המדינה, אני מבטיחה שאעשה כמיטב יכולתי"

מי שחייך בפעם השנייה ברציפות על קו הסיום של המרתון הזה היה הקנייתי וויליאם קיפרונו יגון שקבע תוצאה של 2:10:51 שעות, והקדים עוד שני רצים קנייתים כמו גם רץ מקירגיזסטן. הרץ הישראלי הראשון שחצה את קו הסיום היה דן אלתרמן, שעשה את זה בזמן של 2:40:14 שעות. מה שהרבה אנשים על קו הסיום לא ידעו זה שאלתרמן השתתף רק לפני חודש במקצה המלא ב"ישראמן גרמין" שם הוא סיים שני בין הישראלים. בנוסף, זה היה למעשה המרתון הרשמי הראשון שלו, כשהקודם היה למעשה בישראמן גרמין תוך כדי תחרות למרחק איש ברזל.

"כדאי שמרתונים יהיו ל-32 קילומטר"

"האמת היא שהמרתון הזה היה בתכנית שלי עוד לפני שהתחריתי בישראמן רק שאז עוד לא הבנתי את המשמעויות של זה", אמר אלתרמן, שבשנה שעברה אחיו התאום רן סיים את המרתון הזה בתוצאה של 2:37 שעות. "כשהתחלתי את המרוץ שייטתי על קצב שהרגיש לי נוח, קצב של 3:34-3:35 דקות לקילומטר. היתה לי מוטיבציה לעשות תוצאה טובה יותר מזו שעשה רן בשנה שעברה. הרגשתי טוב עד לקילומטר ה-32, אבל אז התחלתי להיחלש", סיפר דן אלתרמן שלפני כן אמר בצחוק על קו הסיום: "כדאי שמרתונים יהיו ל-32 קילומטר, אני לא מבין מה צריך יותר מזה".

דן אלתרמן בסיום מרתון סמסונג תל אביב 2016

למה צריך יותר מ-32 קילומטר? דן אלתרמן | צילום: דני בורשבסקי

אלתרמן היה כאמור הראשון מבין הישראלים והוא הקדים את איתי רז (2:46:58), עידו שביט (2:48:04) ואריאל רוזנפלד (2:49:41) שקיווה לרוץ הרבה יותר מהר במרתון הזה אבל לא תמיד הכל עובד לפי התכנית. "נכנסתי לבעיה של דופק, והורדתי קצב. ברגע שראיתי שאני כבר לא אעשה שיא אישי עברתי למטרה אחרת שהיתה לרדת מ-2:50 שעות", סיפר רוזנפלד. אגב, מי שחצה את קו הסיום אחרי 2:50 שעות היה גלעד רותם, שבחלק האחרון של הריצה שלו דחף את שי ראשוני – דמות מוכרת מאוד בקהילת ספורטאי הסבולת, איש ברזל שחלה ב-ALS וכיום מרותק לכסא. רותם, איש הברזל הטוב ביותר בישראל אי פעם, נרתם בשמחה לרעיון של לרוץ עם ראשוני, במטרה להעלות את המודעות למחלת ניוון השרירים ממנה הוא סובל.

גלעד רותם עם שי ראשוני אחרי סיום מרתון סמסונג תל אביב

ריצה מיוחדת. גלעד רותם עם שי ראשוני | צילום: דני בורשבסקי

"אני רק רוצה לייצג את המדינה"

עם כל הכבוד לישראלים, הכוכבת הגדולה של היום הזה היא מישהי שכל כך הרבה אנשים מקווים לקרוא לה ישראלית בעתיד הקרוב. לורנה קורלימה צ'מטאי היא הרצה הבכירה בארץ למרחקים ארוכים, היא קנייתית שהגיעה לארץ כעובדת השגרירות והתחתנה כאן עם מאמן הריצה דן סלפטר. לשניים כבר נולד ילד ישראלי לכל דבר, אלא שהיא עדיין לא קיבלה אזרחות ישראלית בגלל הליך בירוקרטי שרבים יכנו "טפשי". צ'מטאי החליטה השנה לנסות ולקבוע את הקריטריון להשתתפות במשחקים האולימפיים בריצת המרתון. במרתון טבריה היא פרשה בקילומטר ה-39, אבל בתל אביב היא נתנה את כל כולה וסיימה בזמן נהדר של 2:40:17 שעות, כשהיא מקדימה רצות זרות מקניה ואתיופיה.

לורנה צ'מטאי מנצחת במרתון סמסונג תל אביב 2016

עכשיו נותר רק לקבל אזרחות. לורנה צ'מטאי | צילום: צלמי שוונג

התוצאה הזו טובה בכמעט חמש דקות מהקריטריון, ואם רק יאשרו לה, היא תייצג את המשינה בשמחה במשחקים האולימפיים שיתקיימו בעוד פחות מחצי שנה בריו דה ז'ניירו. צ'מטאי בכתה מהתרגות על קו הסיום ואמרה: "אני רק רוצה לייצג את המדינה, אני מבטיחה שאעשה כמיטב יכולתי". בעלה דן סלפטר אמר: "אני לא מופתע מהתוצאה, אבל אני שמח. אנחנו מאמינים במדינה הנהדרת שלנו שתאפשר לאשתי לייצג אותה. היא ראויה לזה, הבן שלנו ראוי לזה, ומה שהיא עשתה כאן זה מדהים בשביל מרתון בכורה. אנחנו מייחלים לקבל את הצ'אנס לייצג את המדינה בכבוד".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג