סיכום מרתון ניו-יורק 2015 || ניצחונות לביווט וקייטאני

אף אחד לא ציפה לתוצאות מהירות במרתון הגדול בעולם, אבל אם לא שיאי עולםאז לפחות הפתעות. מה קרה לוילסון קיפסאנג? למה קייטאני כל כך מרשימה, ומה עשו הישראלים והסלבריטאים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מנצח מרתון ניו-יורק, סטנלי ביווט מקניה, בזמן של 2:10:38 שע'

מנצחת מרתון ניו-יורק, מארי קייטאני מקניה, בזמן של 2:24:25 שע'

בניגוד לשנה שעברה שבה מרתון ניו יורק התקיים במזג אוויר חורפי במיוחד שכלל קור חודר עצמות ורוחות חזקות, הפעם נהנו יותר מ-50 אלף רצים ממזג אוויר אידיאלי, יש שיגידו אפילו חם במונחים "ניו יורקים" אם 15 מעלות בזינוק נחשב לחם.

מארי קייטאני מנצחת במרתון ניו יורק

הראשונה מאז פולה רדקליף ששומרת על התואר בניו יורק. מארי קייטאני | צילום מסך

בכל מקרה, מזג האוויר הזה דווקא לא הביא לתוצאות מהירות במיוחד, ועושה רושם שהמשתתפים הבכירים חשבו יותר על ריצה טקטית מאשר ריצה מהירה. אצל הנשים זה עבד מצוין עבור מארי קייטאני הקנייתית, שהצליחה לשמור על התואר שלה מהשנה שעברה והיתה למעשה הראשונה שעושה את זה מאז שיאנית העולם פולה רדקליף, שעשתה זאת בשנים 2007 ו-2008. קייטאני פתחה בזהירות ויחד עם יריבתה העיקרית, טיגיסט טופה מאתיופיה, "התחבאה" מאחורי שרה מוריירה מפורטוגל, שהיתה שלישית בשנה שעברה בניו יורק ובחרה להכתיב את הקצב.

קצת אחרי 30 קילומטרים קייטאני העבירה הילוך והתחילה בבריחה שלה כשרק טופה הצליחה להתקרב אליה, אבל בין הקילומטרים 32 ל-35 הקנייתית הגדילה צעדים והגבירה קצב כך שלטופה לא נותר סיכוי. קייטאני חצתה את קו הסיום בזמן של 2:24:25 שעות, טופה התעייפה מהמרדף ונעקפה על ידי בת ארצה אסלפש מרגה שחצתה את קו הסיום בזמן של 2:25:32 שעות בעוד שטופה השלישית בסופו של דבר קובעת 2:25:50 שעות.

אם אצל הנשים ניצחונה של קייטאני היה צפוי, הרי שאצל הגברים מרתון ניו יורק הסתיים בהפתעה גדולה. וילסון קיפסאנג איבד בשנה שעברה את שיאו העולמי לדניס קימטו, אבל לאחר מכן הוא התנחם בניצחון במרתון ניו יורק. אלא שמאז הוא עבר שנה לא כל כך טובה בלשון המעטה. הוא הפסיד במרתון לונדון לאליהוד  קיפצ'וגה, ונאלץ לפרוש במהלכו של המרתון בבייג'ינג במסגרת אליפות העולם. הפעם הוא קיווה לשמור על תארו בניו יורק אבל זה היה רחוק מלקרות וקיפסאנג סיים רק במקום הרביעי.

סטנלי ביווט על הפודיום במרתון ניו יורק

הישג חייו. סטנלי ביווט על הפודיום | צילום מסך

ברוב השלבים של המרוץ קיפסאנג היה חלק מדבוקה שכללה גם את סגנו מהשנה שעברה, לליסה דסיסה האתיופי, כמו גם הקנייתים סטנלי ביווט וג'פרי קומוורור. קצת אחרי הקילומטר ה-35 שלושת האחרים הצליחו לברוח לו, וקיפסאנג באופן מפתיע נותרמאחור ללא יכולת להדביק אותם ובכל קילומטר שעבר הפער בינו לבינם רק גדל. בשלב מסוים גם דסיסה נותר מאחור, ומבין שני הקנייתים ביווט התנהל טוב יותר מבחינה טקטית ועוד לפני הקילומטר ה-40 כבר היה ברור שהוא דוהר לניצחון מפתיע. ביווט עצר את השעון בזמן של 2:10:38 שעות, ג'פרי קומוורור שהוא אלוף העולם במרוצי שדה הגיע 14 שניות אחריו, ואלוף מרתון בוסטון לליסה דסיסה האתיופי סיים שלישי בזמן של 2:12:10 שעות. קיפסאנג שסיים רביעי קבע 2:12:45 שעות. מב קפלזיגי האמריקאי רץ בניו יורק בפעם העשירית בגיל 40 וסיים במקום השביעי עם שיא מאסטרס אמריקאי חדש, 2:13.32 שעות.

103 ישראלים השתתפו השנה במרתון ניו יורק. המהיר שבהם היה איתי זנגר שקבע 3:03:53 שעות. מבין הסלבריטאים האמריקאים שרצו בניו יורק, המהיר ביותר דווקא היה אמן האשליות הישראלי-אמריקאי עוז פרלמן, שקבע זמן נהדר של 2:31:04 שעות. פרלמן הוא גם אולטרה מרתוניסט שאפילו השתתף במרוץ הספרטתלון. הטניסאי ג'יימס בלייק, לשעבר מקום 4 בעולם, הבטיח שירד מארבע שעות וקבע 3:51 שעות. השחקנית קתרינה בוודן, כוכבת הסדרה "רוק 30" סיימה בזמן של 4:19 שעות והקדימה את השחקן ההוליוודי איית'ן הוק שקבע 4:29 שעות. הזמרת אלישה קיז סיימה את המרתון בזמן של 5:50 שעות.


 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג