סיכום מחנה אימון נבחרת ישראל באופני הרים

באמצע השבוע החולף התקיים מחנה האימון הראשון לעונת 2009 של הסגל המורחב בנבחרת ישראל באופני הרים. מטרות האימונים במחנה זה, התמקדו ב-2 פרמטרים מרכזיים- הראשון, הכרות של חברי הסגל ושני התמקדות בפן הטכני
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

באמצע השבוע החולף התקיים מחנה האימון הראשון לעונת 2009 של הסגל המורחב בנבחרת ישראל באופני הרים. מטרות האימונים במחנה זה, התמקדו ב-2 פרמטרים מרכזיים- הראשון, הכרות של חברי הסגל ושני התמקדות בפן הטכני

מאת:שוונג תקשורת

באמצע השבוע החולף התקיים מחנה האימון הראשון לעונת 2009 של הסגל המורחב בנבחרת ישראל באופני הרים. מטרות האימונים במחנה זה, התמקדו ב-2 פרמטרים מרכזיים- הראשון, הכרות של חברי הסגל, גיבוש, הצגת התוכנית המקצועית לעונה, הפילוסופיה והחזון שמאחורי השיטה ואופן דרכי צמצום הסגל לקראת היציאה לתחרויות המטרה. מטרה נוספת, הייתה התמקדות על הפן הטכני של רוכבי הנבחרת, תוך הגברת מהירות הרוכבים בירידות וסינגלים מרובים באלמנטים טכניים, יצירת "יישור קו" בביצועם וניתוחם של מהלכים טכניים בסיסיים ויצירת תוכנית עבודה ודגשים למהלך העונה.


נבחרת ישראל באופני הרים / צילום: איגוד האופניים

 

לשם הגשמתה של המטרה המקצועית אשר עוסקת בצד הטכני של רכיבת חברי הסגל, הוזמנו 4 מדריכים של ביה"ס לרכיבה טכנית –"עז הרים" אשר בצוותא עם נמרוד כהן, אשר משמש העונה כמאמנה הטכני של הנבחרת,גיבשו צוות של 6 מאמנים פעילים לכל אורך המחנה. לצוות הזה הצטרף מתוך נתינה, אמונה והערכה, יו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד, אורן עוזרד, אשר תמך לאורך היומיים הללו, בפן הלוגיסטי של המחנה.

 

את התכנסות הסגל ביום הראשון של המחנה, בקיבוץ משמר העמק, ליווה גשם שוטף אשר הענק למסלולי האימון נדבך טכני נוסף של התמודדות עם בוץ ורטיבות משמעותית. לאחר שיחת הפתיחה, חולק סגל הנבחרת ל-3 קבוצות עבודה, אשר ייצאו לאימון בן 4 שעות במהלכו, תורגלו אלמנטים טכניים במבנה אימון של סדנאות ותרגולים, וכן במבנה של זרימה ועצירות מתודיות בנקודות ספציפיות.

לאחר האימון הראשון, נערכה פריסה של ארוחת צהריים לרוכבים בשטח ולאחריה יציאה לאימון נוסף של 3 שעות אשר התנהל על גבי מסלול XC  קלאסי -רצף של 3 סינגלים בירידה. תחילתו של האימון התמקד בפירוק לגורמים של המסלול, תוך תרגולם ולימודם של כל האלמנטים המשובצים בו. יתרת האימון הוקדשה לרכיבת המסלול בזרימה תוך מדידות זמנים, עבודה על ויזואליזציה של המסלול, מיקוד לפני יציאה לראן, זיכרון בעל-פה של השטח ועבודה על נשימה ושחרור מתחים ולחץ תוך כדי הרכיבה.

בתום האימון הזה, אשר היווה הכנה של ממש ליומו השני של המחנה, הוקפצו הרוכבים לקיבוץ נחשולים ללינה ושיחות קבוצה.

עוד בטרם ארוחת הערב, התכנס הסגל לשיחה מעמיקה בדבר התוכנית השנתית, הצורך בגיבוש ועבודה קבוצתית לאורך העונה, דרכי העבודה והתקשורת בנבחרת, הממלכתיות העומדת בצידה של ההשתייכות לסגל, קודים אתיים להתנהגות במסגרת הנבחרת ושאר מידע. לאחר ארחת הערב(משובחת !!), התכנס הסגל שוב לניתוח היום הראשון של המחנה, תוך צפייה בביצועי הרכיבה אשר הוסרטו במהלכם של 2 אימוני הבוקר. כל רוכב, ניתח בצוותא עם המאמנים הטכניים את הנקודות לשיפור ולשימור אשר עלו מהתרגולים באימונים.

היום השני של המחנה נפתח בארוחת בוקר משותפת, העמסת האופניים על רכב 4*4 ועגלת מיועדת אשר הושכרה למחנה ונסיעה לסינגל "השוקף" ביערות הכרמל. יום זה , אשר היה מורכב מאוד מהבחינה הלוגיסטית, היווה את האימון המרכזי של מחנה האימון. במהלך היום תורגלה יכולת הרוכבים במקטעי הדאונהיל של תחרות אופני הרים- לשם כך רכבו חברי הסגל במחציתו הראשונה של היום, על אופני שבילים מרובי מהלכי שיכוך , על גבי המסלול המאוד טכני של השוקף. בתחילה נערך הליך לימוד של כל האלמנטים, דרך פירוק מתודי לגורמים שלהם ותרגולם. לאחר מכן החלו הרוכבים לבצע ראנים זורמים עם ליווי המדריכים, תוך בחירתם של קווי הרכיבה המהירים והקשים , אשר התאפשרו תודות לאופניים האגרסיביים.

לאחר ארוחת הצהריים בשטח, התקיימה בין הרוכבים תחרות דאונהיל בעלת 2 זינוקים לכל רוכב, על גבי האופניים התחרותיים שלהם. השאיפה , כי במהלך התחרות, יבחרו הרוכבים לרכוב במהירות וברמה הטכנית אשר אפשרו להם, קודם לכן, אופני השבילים/דאונהיל, גם על אופני התחרויות הקשיחים שלהם, התממשה דרך פתיחתם של מחסומים פסיכולוגיים, הדמיית המסלול, זיכרון בעל-פה שלו והטמעת המהירות והעברתה לאופניים האישיים שלהם.

את תחרות הדאונהיל ניצח, תומר לקס (גם ראשון בגילאי הנוער), בגילאי הבוגרים קבע שלומי חיימי את הזמן המהיר ביותר(ובנוסף, שני כללי), ומבין הנשים, תפסה נגה כורם את המקום הראשון.

לאחר אימון זה, נערכה שיחת סיכום למחנה בו השמיע צוות האימון את הערותיו והתרשמותו למחנה וכן התקבלו תגובותיהן החמות של הרוכבים וסיכומיהם.

סיכום- לאורך כל המחנה, יש לציין את התנהגותם המצוינת של הרוכבים- העמידה בזמנים, המיקוד בזמן האימונים המקצועיים, החברות והאווירה הנעימה בין הרוכבים, הרצינות והמקצוענות, הביאו את כל המערכת לעמוד במטרות אשר הוצבו טרם פתיחת המחנה. מהירותם ויכולתם הטכנית של הרוכבים עברה שיפור של ממש במהלך האימונים, בנוסף, הרוכבים והצוות המאמן יצא עם ידע של ממש על נקודות החולשה והחוזק של כל רוכב במישור הטכני שלו ועם הבנות לגבי המשך העבודה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג