סיכום ישראמן-נגב 2015 || תחרות מותחת, מפתיעה ובלתי צפויה

רבותי מהפך, אפשר להכריז על הישראמן-נגב 2015 כעל תחרות איש הברזל המותחת, המפתיעה והבלתי צפויה שהיתה עד היום בצמרת התחרותית - הנה כל הסיבות לכך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ברט קנדל בסיום
ברט קנדל בסיום

דבר אחד בטוח, ישראמן 2015 היה הטוב ביותר שנראה כאן מכל הבחינות וזאת משום שדבר ראשון מזג האוויר שהאיר פנים למשתתפים, במיוחד לאלה שמבצעים בפעם הראשונה את התחרות הקשה ביותר בארץ ושמעו כבר אלף ואחד סיפורים על תנאי מזג האוויר הקשים בישראמן. אז היו רוחות בהרים, והיה קצת חם במרתון עבור מי שהיה מהיר, אבל בסופו של דבר אלו היו תנאים חלומיים לסוף חודש ינואר באילת.

ברט קנדל בסיום

בארט קנדל ההולנדי, אלוף ישראמן-נגב במקצה המלא

דבר שני, כמות המשתתפים. החגיגה בישראמן היא גדולה מאוד, אבל השנה ראינו גידול של 40 אחוז במשתתפים, גם במקצה למרחק המלא בו התחרו 188 ספורטאים אבל בעיקר במקצה חצי המרחק ובמקצי השלשות. ומה שכל כך יפה זה שכמעט כל ספורטאי הביא אתו פמליה רצינית: משפחה, חברים, חברים לקבוצות הטריאתלון וכו'. דבר שלישי, הקרבות במקצים, במיוחד בתחרות למרחק המלא ולחצי המרחק. איזה דרמות: האלוף בשנתיים האחרונות פטר וברוסק סיים שלישי, האלוף החדש, ברט קנדל מהולנד, קבע תוצאה מדהימה שטרם נראתה כאן, הישראלי עמית פיין, שהכריז כאן בשוונג שהוא "בא לנצח" והוזכר גם אצלנו כפייבוריט נעקף על ידי ליאור זך-מאור, מי שאימן אותו עד לאחרונה ממש לקראת קו הסיום ואפילו בתחרות לנשים ראינו קרב צמוד עד לשניה האחרונה בין אירנה מאזין וענבר זהבי – בקיצור טריאתלון למרחק איש ברזל במיטבו.

ליאור זך מאור ואירנה מאזין, אלופי ישראמן-נגב 2015

ליאור זך-מאור, ראשון מבין הישראלים ואירנה מאזין מקום ראשון כללי

סיכום המרחק המלא (226)
אז נתחיל מהסוף, אולי ממש מהסוף כי קצת לפני השעה 23:30 בלילה הגיע לקו הסיום אחרון המשתתפים מבין אלה שהיה להם סיכוי ריאלי להגיע לקו הסיום לפני זמן הקאט אוף של 17 שעות. יובל רייז חצה את קו הסיום בזמן של 16:55 שעות, ואביו הנרגש המתין לו בכל הזמן הזה על קו הסיום, וכך גם כמה עשרות אנשים שחיכו כדי לתת כבוד  למתמודד האחרון שחצה את קו הסיום. באשר לראשון שעשה את זה, בארט קנדל ההולנדי, גם מדובר בסוג של הפתעה. לפני התחרות דובר על קרב בין האלוף בשנתיים האחרונות, פטר וברוסק מצ'כיה, לבין פורטוגלי בשם סרג'יו מארקס שהגיע לכאן עם רקורד מרשים בתחרויות בחו"ל ונחשב לפייבוריט. וברוסק קצת חלה לפני התחרות, מרקס נאבק בכאבים של הריצה בירידה ומצא את עצמו רץ אחרי קנדל, לא בהפרש גבוה, אבל לא מצליח להשיג אותו. קנדל הגדיל את הפער בריצת המרתון אותה סיים בזמן מדהים של 2:59 שעות וחצה את קו הסיום בתוצאה של 9:42 שעות, שיא מסלול חדש בישראמן-נגב 2015. "כבר הייתי במסלול הזה מקודם ושמחתי לגלות שהניסיון בו עזר לי", אמר בסיום קנדל שהקדים את מארקס ואת וברוסק שסיים שלישי.

ברט קנדל מוביל בדרכו לקטע הריצה

ברט קנדל בשטח ההחלפה מוביל בדרכו לקטע הריצה

הסיפור המרגש בתחרות היה דווקא בזירה הישראלית ושייך לליאור זך-מאור בן ה-41, שלקראת ישראמן נגב 2015 חיזק את קבוצתו "ZONE 3" בטריאתלט מוכשר מאוד, עמית פיין, שרצה להתכונן לתחרות הראשונה שלו במרחק איש ברזל. מאותו רגע פיין בן ה-26, הפך למועמד העיקרי לניצחון בין הישראלים וזך-מאור פירגן לו ואפילו אמר בראיונות שונים שישמח לראות את פיין מנצח. בסופו של דבר השניים נפרדו כמה ימים לפני ישראמן על רקע סכסוך שקשור לספונסרים, ולפחות עבור מי שצפה בהם מתמודדים אחד נגד השני מהצד, זה היה קרב מאוד פיקנטי. פיין היה בדבוקה הראשונה שיצאה מהמים יחד עם אלון פדר ודן קוני, כולם שחיינים מהירים יותר מזך-מאור, שגם החלים לאחרונה משבר בעצם הבריח לאחר שהתרסק בדזרט צ'לאנג. ברכיבה הוא פיצה על הפיגור מהשחייה וניצל את היכולות הטובות שלו בטיפוסים, אבל במרתון היה זה שוב פיין שעבר אותו, אחרי הכל מדובר גם ברץ מוכשר מאוד. אבל לישראמן חוקים משלו ואחרי הירידה מהרי אילת, במהלך הריצה בכבישים המישוריים, פיין הוריד קצב בצורה משמעותית. זך-מאור צמצם פערים ובסופו של דבר עקף את פיין בקילומטרים האחרונים כדי להפוך לאלוף ישראל במרחק המלא. בדרך כלל הוא נראה קשוח, אבל הפעם הוא די התפרק מהתרגשות כשדמעות חנקו את גרונו על קו הסיום וסיפר: "זה בהחלט היה מרגש ומיוחד. החלק הקשה ביותר בתחרות היה הזינוק. אני קם בבוקר ואומר לעצמי שאני צריך לשחות 3.8 קילומטר, לרכוב 180 קילומטר ולרוץ מרתון – איך אני עושה את זה?".

בתחרות לנשים ראינו את אירנה מאזין, עוד ספורטאית חזקה שציפו כי תקבל הפייט מסוזאנה הרסני ההונגריה, אבל בסופו של דבר מי שנתנה לה את הפייט הצמוד והמפציע היתה דווקא ענבר זהבי מקבוצת TRIHARD של תום מרמרלי. זהבי נחשבה לאלמונית יחסית, אבל צריך לזכור שמדובר בספורטאית שהשתתפה בקיץ האחרון באיירונמן בולדר בקולורדו וסיימה שלישית בקטגוריית הגיל שלה בזמן של 11:13 שעות. אז במסלול המפרך של הישראמן זהבי קבעה 12:00 שעות, זמן מצוין לנשים ובטח שלנשים ישראלית בתחרות כל כך קשה. ואיזה קרב זה היה. זהבי היתה מהירה ממאזין בשתי דקות אחרי קטע השחייה.

אירנה מאזין מנצחת ישראמן נגב 2015

טריאתלון למרחקים ארוכים במיטבו. אירנה מאזין | צילום: צלמי שוונג

מאזין בדרך כלל מנצלת את יכולות הרכיבה שלה כדי לסגור פערים, אבל במקרה הזה היא היתה מהירה מזהבי רק בדקה וחצי ב-180 קילומטרים של רכיבה. זה אומר שהשתיים היו צמודות לגמרי בתחילת המרתון, אלא שאת המרתון מאזין רצה ב-3:38 לעומת 3:43 של זהבי. בסיום זהבי פרגנה למאמן שלה אבל קודם כל לבן זוגה שחצה איתה את קו הסיום ועליו היא אמרה: "תודה שלא התגרשת ממני אחרי כל זה". מאזין הקדימה את זהבי בארבע דקות בלבד, ואחרי דורה הלר ראינו עוד חידוש מרענן במרחק איש הברזל לנשים עם איילת בן דוד שקבעה 13:30 שעות.

ענבר זהבי מסיימת את ישראמן נגב 2015

חידוש מרענן. ענבר זהבי | צילום: צלמי שוונג

סיכום חצי המרחק (113)
בחצי המרחק עושה רושם שבכל שנה מגיעים לכאן טריאתלטים יותר טובים. אם בשנה שעברה התלהבנו מהיכולת של אדו ואן דר-מיר ההולנדי, הרי שהפעם הגיע לכאן ספורטאי נוסף ברמה גבוהה, מאסימו צ'יגאנה האיטלקי שהוא רוכב אופניים מקצוען לשעבר. צ'יגאנה סיים את קטע השחייה בזמן של 31:37 דקות שזה איטי יחסית לטריאתלט מהצמרת העולמית במרחק חצי איש ברזל. לזכותו יאמר שהוא הודיע כבר במסיבת העיתונאים ששחייה זה הקטע החלש שלו, אחרי הכל זה משהו שהוא התחיל לעשות לפני 8 שנים. אז בקטע הרכיבה מי שהיה באזור נטפים יכל להתרשם מיכולות של רוכב ברמה גבוהה ביותר, צ'יגאנה רכב את הקטע בן 90 הקילומטרים בזמן של 2:40 שעות, היה מהיר בשמונה דקות מההולנדי ואן דר-מיר, וגם את חצי המרתון הוא סיים בזמן מרשים של 1:21 שעה שהיה מהיר מזה של ההולנדי. מה שכן, ראוי לציין את זמן הרכיבה של דימה גרבובסקי, אלוף עולם לשעבר בנג"ש שעלה מאוקראינה לישראל והפך כאן לטריאתלט, שזו היתה תחרות חצי המרחק הראשונה שלו. גרבובסקי רכב בזמן של 2:33 שעות, מה שעזר לו לטפס למקום השני אחרי ששחה ב-38 דקות. את חצי המרתון הוא רץ ב-1:29 שעה והוכיח שאפשר לבנות עליו לשנים הבאות בטריאתלונים למרחקים ארוכים, במיוחד בכאלה שבהם יש יתרון גדול לרוכבים מצוינים.

מאסימו צ'יגאנה מאיטליה מסיים במקצה חצי ישראמן-נגב

מאסימו צ'יגאנה חוגג את הניצחון בחצי המרחק

עוד כתבות בנושא
תמונות מטקס הסיום של ישראמן נגב 2015 
כל מה שקרה בישראמן נגב 2015 – שלב אחרי שלב 
תמונת היום של ישראמן נגב 2015 

בתחרות לנשים בחצי המרחק קיוותה נינה פקרמן לנצח פעם נוספת בישראמן אחרי שעשתה זאת לפני שנה במרחק המלא. הפעם היא ראתה את הגב של עוד מתחרה מצוינת מאיטליה, מרטינה דוגאנה שניצחה בעבר באיירונמן ניס היוקרתי. זה היה יופי של פייט, דוגאנה היתה מהירה מפקרמן ב-30 שניות בשחייה, פקרמן סגרה 15 שניות באופניים, אבל בחצי המרתון האיטליה היתה מהירה בדקה וחצי מהישראלית וסיימה לפניה.

סיכום מתחרי השלשות 
בתחרות השלשות למרחק המלא, אריאל רוזנפלד קבע את הזמן המהיר ביותר במרתון (3:12 שעות) וצימצם פערים, אבל השלשה שלו סיימה רק במקום השביעי וגם רוזנפלד שכבר רץ בלא מעט מרתונים ואולטרה מרתונים מפרכים אמר בסיום שהמרתון של הישראמן הוא מאתגר במיוחד והחוויה מדהימה. השלשה שניצחה בתחרות היתה זו של עידו סירקין (שחיין), עומר מאור (רוכב) וברוך דניאלי (רץ) שסיימה בזמן של 10:26 שעות או במלים אחרות 5 דקות אחרי שליאור זך-מאור עשה את כל זה לבד. בתחרות לחצי המרחק ראינו כמה שלשות מעניינות, מושיקו ישרים, שרץ לפני שלושה שבועות את מרתון טבריה בזמן של 2:32 שעות היה גדול על כולם בחצי המרתון של הישראמן אותו סיים ב-1:13 שעה. כך למעשה השלשה של ישרים שכללה את השחיין זוהר וייס ואת הרוכב נאני מעוז סגרה פערים מהשלשה שהובילה עד לריצה של טל סנונית, רוי גולדשטיין ושאול אייזנברג. הזמן של השלשה המנצחת היה איטי בכמה שניות מזה של המנצח בחצי הישראמן, מאסימו צ'יגאנה.

אירוע ישראמן נגב 2015 הסתיים בטקס מרשים על חוף הרויאל ביץ' באילת, שם התחילו כבר הדיבורים על כמות משתתפים של 2,000 בישראמן-נגב 2016. לפעמים חלומות מתגשמים.

תמונת דף הבית: ברט קנדל שניצח את ישראמן-נגב במקצה המלא


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • או ש או ש הגיב:

    היסטוריה וקצת גאווה ישראלית – למסלול הרכיבה הספציפי הזה זהו שיא מסלול
    בפורמט הקודם של מסלול האופניים שלא שונה בהרבה, שיא המסלול שייך לגלעד רותם מ – 2010, 09:24

  • משקיף הגיב:

    כתבה יפה. שים לב שלפי האתר הרשמי התוצאה הטובה ביותר בשלשות במרתון היא בכלל 03:07:24, של ג'ו קרפ. זה שאריאל מפורסם ורץ מוכשר לא הופך אותו אוטומטית למהיר ביותר בתחרות נתונה. טוב יעשה הכותבה אם יתקן.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג