סיכום וניתוח אליפות אירופה בריכות קצרות

אליפות אירופה בשחייה (בריכות קצרות) הסתיימה. 13 שחיינים ישראלים יצאו לדרך (לפולין) והם חוזרים (רובם לישראל) מלאי חוויות רובן חיוביות וחלקן מעט פחות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אליפות אירופה בשחייה (בריכות קצרות) הסתיימה. 13 שחיינים ישראלים יצאו לדרך (לפולין) והם חוזרים (רובם לישראל) מלאי חוויות רובן חיוביות וחלקן מעט פחות

מאת:ד"ר בוקי צ'יש


מה יש לו לשחיין היוצא לתחרות (אליפות אירופה) כמטרה עונתית או שנתית:
1 לשפר את הישגיו האישיים לאותה העונה או השנה
2 לשפר את שיאיו האישיים
3 לשפר את שיאי המדינה
4 לעלות שלב בתחרות
5 לעלות לגמר
6 לזכות במדליה
7 לנצח ולזכות בזהב

אף לא שחיין אחד מימש את כל שמונה המטרות הללו.
שחיין אחד – גל נבו – הצליח לממש את 6 הראשונות!!
שני שחיינים נוספים מימשו 5 מהמטרות, והם יעקב טומרקין ועמית עברי.
שני שחיינים אחרים – יונתן קופלב ואלון מנדל, מימשו 4 מטרות.
6 שחיינים שיפרו את שיאיהם האישיים: אנה וולצ'קוב, יהב שחף, ירון שגלוב, איתי צ'מה, דוד גמבורג ואבי כהן.
שחיין אחד – מיקי מלול – המחזיק בשיא הישראלי ב- 50 מטרים חזה, למעשה לא השיג ולו מטרה אחת מאלו.

בשנה האולימפית, כאשר כל שחיין המבקש להגיע למשחקים מתכנן את השנה לפי מטרתו זו, אני מתייחס להישגי השחיינים הישראלים בסצ'צין בהשוואה לסיכוייהם של אלה שכבר הבטיחו את השתתפותם בלונדון או בהשוואה לסיכוייהם של האחרים לעלות על "העגלה" האולימפית הישראלית.

הביטוי "הטבלה אינה משקרת" נכון גם לשחייה. שני שחיינים מתוך השלושה שכבר קבעו את הקריטריון האולימפי הוכיחו כי הם מהטובים ביותר שיש לנו היום. גל נבו, וכמוהו גם יעקב טומרקין, עלו לגמר ושיפרו את שיאי ישראל בבריכות קצרות וחוזרים עם חיזוק נוסף לקראת משחקי לונדון 2012. גמר ומיקום גבוה במשחים אולימפיים.

גל נבו חזר וחיזק את מעמדו בין בכירי השחיינים במעורב אישי באירופה/ובעולם וזכה בשתי מדליות ארד. האם זה יספיק לגמר אולימפי? אין להקיש מתחרות בבריכות קצרות לתחרות בבריכות 50 מטרים. ובכל זאת ניתן לומר כי גל חוזר מסצ'צין, פולין, כולו חדור אמונה כי המטרה לעלות לגמר האולימפי בלונדון היא בהחלט בהישג יד ב- 400 מטרים מעורב אישי. מיקומו 3 בתחרות זו ומיקומו בדרוג העולמי השנתי 10 מציבים אותו בעמדה אפשרית לגמר אולימפי. זה יהיה קשה אבל זה בהחלט אפשרי. חייבים לזכור כי בלונדון ישחו רק 8 בגמר וכי מספר לא קטן של שחיינים מצטיינים לא הגיעו לאליפות זו, אולם הישגו של גל הוא מצוין ולכן המשך ההתמקדות במשחה הארוך למעורב אישי יוכל לאפשר לגל להיות הישראלי השני (אישי אחרי איתן אורבך סידני 2000) בגמר אולימפי.


גל נבו (צילום: שי נבו)


יעקב טומרקין אחד מהשחיינים המוכשרים ביותר שקמו לנו במדינת ישראל אם לא ה… הציג יכולת נפלאה במשחה בו זכה במקום הרביע ב- 200 מטרים גב עם תוצאה מצוינת של 1:51.55 דקה!!! מיקומו בדרוג העולמי לבריכות קצרות הוא כרגע 14 וביום טוב לאחר 7 חודשי אימון נוספים יוכל אף הוא לעלות לגמר האולימפי. צריך לזכור שבאליפות העולם האחרונה בשנחאי קבע יעקב במוקדמות 1:58.21 דקה. לו היה משפר הישג זה ב- 22 מאיות שנייה בחצי הגמר היה עולה לגמר. האחרון בגמר באליפות העולם קבע בחצי הגמר- 1:58.00 דקה. יעקב קבע גם שיאי אישי ב- 100 מטרים גב והוא ממשיך להיות בקו התקדמות בריא.


יעקב תומרקין (צילום: BASWIM)


עמית עברי שקבעה כבר בשנה שעברה את קריטריון A במשחה ל- 100 מטרים פרפר מתקשה לחזור לכושר מתאים לקביעת הקריטריון האולימפי. הישג של מקום 9 באליפות אירופה בריכות קצרות בתוצאה של 58.25 שניות רחוק מאד מהקריטריון האולימפי. היא החליפה מאמן מאז כישלונה באליפות העולם ופירות שינויי זה עדין אינם נראים. אבל ידוע כי שינוי מסגרת האימון ומימוש השינוי לתוצאות משופרות לוקח זמן. יש לה עד חודש מאי 2012 להתאקלם למסגרת החדשה והעבודה עם המאמן הלאומי כדי לקבוע את הקריטריון האולימפי. הדבר אפשרי והוא על פי הבנתי קשור יותר באמונה הפנימית, בביטחון עצמי ויכולת הריכוז בנקודת הזמן המתאימה ולא ביכולת הגופנית שלה. יכולת גופנית יש לה גם יש!


עמית עברי (צילום: BASWIM)


יונתן קופלב ואלון מנדל על פי תוצאותיהם מהאליפות בפולין עדין לא שם! כלומר, אני לא רואה עדין את האפשרות שיצליחו לקבוע את הנדרש כדי להגיע ללונדון ולא כצופים. 52.60 שניות ב- 100 מטרים גב (קופלב) ו/או 52.15 שניות ו- 1:55.60 דקה במשחי הפרפר (מנדל) אינם מתורגמים, במילון שלי, לתוצאות הנדרשות לקביעת הקריטריון האולימפי. 54.40 שניות בגב ואו 52.36 שניות ו- 1:56.86 דקה בפרפר. תוצאות עדין רחוקות משחיינים אלו.

צילום שער: Globusek88

14.12.2011








דר' בוקי צ'ישדר' בוקי צ'יש-
דר' בחינוך גופני וספורט מאוניברסיטת אוהיו סטייט, ארה"ב. שיאן ישראל בעבר
ב- 100 מטרים חתירה, מאמן שחייה בכיר שאימן מספר שחיינים אולימפיים
ישראלים, אימן שחיינים בכירים מארה"ב, קנדה ומבלגיה, רכז קורסי מאמני
שחייה, מרצה בנושאי מינהל הספורט והמשחקים האולימפים במכללת וינגייט, פרשן
שחייה בעיתונות ובטלביזיה- במשחקי אטלנטה, סידני וביג'ינג.



קישורים: שחייה, בוקי צ'יש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג