סיכום השבוע השלישי בג'ירו ד'איטליה: ניבאלי כותב עוד פרק בהיסטוריה

מי שלא הבין מה כל כך מרגש במרוצי אופניים קיבל יופי של תשובות בסוף השבוע האחרון. אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, וינצ'נזו ניבאלי יזכה היום בג'ירו ד'איטליה 2016 וישלים 4 זכיות בגרנד טורים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ניבאלי מנצח קטע 19

סיכום השבוע הראשון | השבוע השני | השבוע השלישי |

לא מעט אנשים מתקשים להבין את אלו שמסוגלים לצפות 3-4 שעות ביום במרוץ אופניים. האמת היא שלא תמיד קל להסביר להם למה זה כל כך כיף, אבל מי שהתמזל מזלו להתמסר למסך הטלוויזיה בסוף השבוע האחרון קיבל מנה גדושה של מתח ואסטרטגיה שאפשר לראות רק במרוצי קטעים באופניים. בסוף השבוע האחרון קהל חובבי הרכיבה שצפה בג'ירו נהנה מאחת התצגוגות הגדולות שהוא ראה, והצופים החדשים יחסית נתפסו בוודאות לעולם המופלא הזה של הרכיבה ושל הגרנד טורים בעיקר. וכן, יש לנו כבר אלוף לג'ירו 2016 אם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי בקטע הנעחה היום – וינצ'נזו ניבאלי. כך נראה השבוע השלישי של הג'ירו.

וינצ'נזו ניבאלי רוכב אופניים איטלקי

אלוף אמיתי. וינצ'נזו ניבאלי | צילום: SANGUINEZ

קטע 15: השבוע השלישי התחיל עם הקטע האחרון נגד השעון, שבמקרה הזה היה קטע הררי של 10.8 קילומטרים שהתחיל ב-1,800 מטרים מישוריים והמשיך בעלייה של 9 קילומטרים עם שיפוע ממוצע של 8.3%. וינצ'נזו ניבאלי הגיע ליום הזה בפיגור של 41 שניות מקרויסוויק ההולנדי וקיווה למחוק אותו. בפועל קרו שני דברים לרעתו: 1. קרויסוויק נתן רכיבה מופתית עם זמן זהה לזה של המנצח הרוסי פוליפורוב ומקום שני כללי. 2. לניבאלי היתה תקלה בשרשרת שהצריכה החלפת אופניים באמצע העלייה. זה גרם לו להיות איטי ב-2:10 דקות מקרויסוויק כך שבסופו של היום הזה הוא היה איטי מההולנדי ב-2:51 דקות בדירוג הכללי שם הוא גם הפסיד את המקום השני לאסטבן צ'אבז הקולומביאני.

קטע 16: קטע קצר יחסית של 132 קילומטרים מברסאנונה לאנדאלו, עם כמה עליות קשות שכמה מהרוכבים הבכירים בנו עליהן. עוד מאמצע הקטע הזה ניסו יריביו של קרויסוויק על החולצה הורודה להתיש אותו, בעיקר ניבאלי ואלחנדרו ואלוורדה. אבל קרויסוויק נותר נחוש כפי שהיו בקטעים שלפני כן ולא איפשר לאף אחד לברוח. דווקא ניבאלי היה זה שנותר מאחור בחלק האחרון של הקטע, כש-15 קילומטרים לסוף היה זה ואלוורדה שהתחיל אתההתקפה ומי שהצטרפו אליו היו קרויסוויק ואלנור זכארין הרוסי. בסופו של דבר זה נותר קרב בין הספרדי להולנדי כשואלוורדה מנצח את הקטע הראשון בחייו בג'ירו וקרויסוויק שומר על החולצה הורודה ומגדיל משמעותית את הפער מניבאלי ל-4:43 דקות. 

קטע 17: קטע שטוח של 196 קילומטרים ממולבנו לקסאנו ד'אדה אפשר לספרינטרים לחזור ולקבל ביטוי. אז אחרי שאנדי גרייפל פרש בשבוע השני כדי להתכונן לטור דה פראנס ומרסל קיטל כיכב בשבוע הראשון הגיע הפעם תורו של רוג'ר קלוגה, שמתכונן למשחקים האולימפיים בריו. הדירוג הכללי לא השתנה כצפוי, כשקרויסוויק המשיך להחזיק בחולצה הוורודה עם פערים דומים על מתחריו. 

קטע 18: קטע ארוך של 244 קילומטרים ממוג'יו לפינרולו, שגם במקרה הזה היה מיועד למאבקים אחרים מאשר זה על החולצה הורודה, שמראש היה שמור לשני הקטעים הבאים בהרי האלפים. הקטע הזה הסתיים בעלייה נחמדה בשבילי פינרולו על מרדכות וכבישים מרוצפים. תחילה זה היה נראה כמו קרב בין ג'יאנלוקה ברמבילה למורנו מוזר שראו רק אחד את השני בקילומטרים, אלא שכמה מאות מטרים מהסוף הגיח מאחור מאטאו טרנטין, חברו של ברמבילה מקוויקסטפ, כדי לתת את הספרינט המסיים ולנצח את מורנו ההמום. בצמרת של הדירוג הכללי לא נרשמו שינויים, אבל ג'יאקומו ניצולו האיטלקי שסיים שני בקטע הזה הבטיח את הניצחון בדירוג הנקודות לספרינטרים. 

קטע 19: הראשון מבין שני קטעים בהרי האלפים, הקטע הזה היה למרחק 162 קילומטרים מפינרולו לריסול שבצרפת. סטיבן קרויסוויק ההולנדי התחיל אותו בפער של 3 דקות על אסטבן צ'אבז, 3:23 דקות על אלחנדרו ואלוורדה ו-4:43 דקותעל וינצ'נזו ניבאלי. האקשן התחיל 50 קילומטרים לסיום, כשסיבן קרויסוויק התרסק על הקרח לצידי הכביש, ואיבד בנפילה אחת לפחות דקה של פער מהאחרים. הפער בין הדבוקה של ההולנדי לזו של ניבאלי וצ'אבז רק הלך וגדל, במיוחד שלקראת הסיום זה גם הפך למאבק של האיטלקי בקולומביאני על הניצחון בקטע. בזמן שקרויסוויק נחלש יותר ויותר בגלל שבר בצלע שלא מנע ממנו להמשיך לרכוב, ניבאלי התחזק ו-5 קילומטרים לסיום הצליח לברוח גם לצ'אבז בדרך לפסגה בריסול ולניצחון משמעותי מאוד, שהפך לגמרי את הצמרת. צ'אבז שסיים שני קיבל את החולצה הורודה, ניבאלי שני בפער של 44 שניות ממנו וקרויסוויק בפער של 1:05 דקה מהקולומביאני.

קטע 20: 134 קילומטים הרריים היו הזירה שתקבע מי יהיה אלוף ג'ירו ד'איטליה 2016. מסלל שהחל בגוויסטרה שבצרפת והסתיים בסנטאנה די וינאדיו באיטליה. וזה היה ברור, ניבאלי היה חייב לברוח באחד מארבעת ההרים לאסטבן צ'אבז שהיה צמוד לגלגל שלו, כדי למחוק פער של 44 שניות. ופה זה לא רק עניין של יכולת, אלא עניין של קבוצה טובה ומנוסה יותר, ואסטנה של ניבאלי הוכיחה שהיא כזאת. ביום הדין של ג'ירו 2016 אסטנה שלפה את הנשק הטוב ביותר שניבאלי יכל לקבל, מיקאלה סקארפוני שכבר ניצח בג'ירו ב-2011 וידע לנתח מצוין את הרגע שניבאלי היה מצוי בו. בעוד שהמטפסים נלחמו על תואר מלך ההרים בדבוקה המובילה, 10 דקות אחריהם התנהל הקרב על הניצחון בג'ירו, והשאלה היתה באיזה קילומטר ובאיזה אחוז של שיפוע תגיע ההתקפה מצד האיטלקים של אסטנה על הקולומביאני. זה קרה 12 קילומטרים לסיום בשיפוע של כ-6.5% שרק הלך ונעשה יותר קשה. סקארפוני פינה לניבאלי את הדרך, צ'אבז נשאר מאחור וכל הניסיונות של מנהליו מהקבוצה האוסטרלית אוריקה גרינאדג' להסביר לו שהוא קרוב ויכול לתת פייט לא ממש עזרו. עוד כשנותרו כ-3 קילומטרים לסיום במגמת ירידה היה ברור שהפער של ניבאלי הוא אפילו גדול מדקה, ובפיניש האחרון בטיפוס נוסף הוא רק גדל. ניבאלי בפיניש מדהים זוכה בג'ירו 2016 בצורה הכי יפה שיכולה להיות, ורק אירוע בלתי צפוי ימנע ממנו להניף את הגביע ביום ראשון בטורינו. זה אגב הזכייה השנייה של ניבאלי בקריירה בג'ירו (אחרי 2013) והרביעית בסך הכל בגרנד טור. ריין טאראמה האסטוני ניצח את הקטע עצמו ומיקל נייבה הספרדי של סקיי הבטיח את ניצחונו במלך ההרים. 

דירוג אחרי קטע 20:

  1. וינצ'נזו ניבאלי – אסטנה (איטליה)                 82:44:31 שעות
  2. אסטבן צ'אבז – אוריקה גרינאדג' (קולומביה)   52 שניות
  3. אלחנדרו ואלוורדה – מוביסטאר (ספרד)          1:17 דק'
  4. סטיבן קרויסוויק – לוטו יומבו (הולנד)              1:50 דק'
  5. רפאל מייקה – טינקוף  (פולין)                      4:37 דק'
  6. בוב יונגלס -אטיקס קוויקסטפ (לוכסמבורג)     8:31 דק'
  7. ריגוברטו אוראן – קנונדייל (קולומביה)            11:47 דק'
  8. אנדריי אמאדור – מוביסטאר (קוסטה ריקה)    13:21 דק'
  9. דארוין אטאפומה – קולומביה (בי.אם.סי)        14:09 דק'
  10. קנסטנטין סיבצוב – בלארוס (דיימנשן דאטה)  16:20 דק'


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רונן הגיב:

    התיאור של יום שישי רחוק ממה שהתרחש ומגמד יום זה, ואת הישגו של ניבאלי באותה רכיבה.
    הכתב מזניח את המאבק שהתרחש לפני אותה ירידה בה התרסק המוביל. מאבק שהביא לחוסר החמצן שגרם להתרסקות. חבל שהכתב לא קרא את מה שכתבו בבייקפאנל , או להבדיל הסתכל על המרוץ.

    1. גיא הגיב:

      מעניין רונן את מי אתה "משרת" כשאתה כותב את מה שאתה כותב. הרי הכתב כתב במדויק מה שקרה בכל אחד מהימים אז כיצד אתה טוען שזה לא מה שקרה. אם אתה חולק על הפרשנות זו זכותך אבל למה לעסוק בטלפתיה ולהחליט שהוא לא ראה לאחר שברור שהוא ראה. אולי כי אתה "משרתם" של פרשנים אחרים בזירה? טלפתיה כבר אמרנו?

  • משה הגיב:

    לא מאמין שניבאלי רכב נקי בימים האחרונים. ההפרש בין יכולתו לאורך הג׳ירו ובין מה שהפגין בימים האחרונים היה בולט וחשוד ביותר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38