סיכום המרחק המלא בישראמן: "התפגרתי באופניים, אבל ב-30 הק"מ האחרונים פתאום נהיה לי כוח"

דן אלתרמן הגיע כדי לסגור חשבון ועמד (כמעט) בכל הציפיות של עצמו, דן קוני בכלל לא תכנן את המרחק המלא והפתיע את עצמו, לורל ווסנר עקפה את אחותה בדרך לביצוע מרשים מאוד במרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דן אלתרמן מנצח ישראמן גארמין 2017
דן אלתרמן מנצח ישראמן גארמין 2017

לקריאת הבלוג החי עם כל התמונות ותוצאות המנצחים – לחצו כאן
לקריאת כל הכתבות מהתחרות – לחצו כאן

לפני שלוש שנים התחרו לראשונה האחים דן ורן אלתרמן בישראמן בחצי המרחק. בסיום הם אמרו שקשה להם להאמין שיעשו את זה שוב פעם. לפני שנה היה זה דן שתפס יוזמה והחליט ללכת על המרחק המלא ובמעמדו זה כמובן אומר להילחם על התואר. בפועל, התכניות שלו השתבשו אז באופניים, ובר רדנסקי ניצח אותו בין הישראלים. הוא אמר אז שקשה לו להאמין שהוא יחזור והמשיך מיד למרתון סמסונג תל אביב בו ניצח בין הישראלים.

דן אלתרמן מנצח בישראמן גארמין 2017

היה לו חשבון עם התחרות הזאת. דן אלתרמן אלוף ישראמן גארמין 2017

והשנה דן אלתרמן חזר, כי הוא הרגיש שיש לו חשבון פתוח עם התחרות הזאת. המטרה שלו היתה לנצח כל איש ברזל, מקומי או זר שיעמוד בדרכו, ואולי אפילו לסיים בזמן טוב יותר מזה של בארט קנדל ההולנדי בשנה שעברה. אז מבחינת הזמן זה לא קרה, אבל אלתרמן אכן סיים במקום הראשון הכללי בתוצאה של 10:09:01 שעות. וכן, גם השנה היה לו קשה מאוד באופניים ואת זה אפשר להבין גם מכך שהמתחרה שלו דן קוני רכב את 180 הקילומטרים בזמן של 5:57 שעות שזה היה מהיר מאלתרמן ב-9 דקות, ואופניים זה הענף הפחות טוב של קוני מבין השלושה. אז מה בעצם קרה שם?

עוד כתבות בנושא 
הבלוג החי והתמונות מהתחרות
צפו בדן אלתרמן ודן קוני על קו הסיום 
צפו בראיונות עם מנצחי חצי ישראמן על קו הסיום 
צפו בקטעים ממשחה גביע הים האדום שסגר את אירועי ישראמן גארמין 

"היו תנאים קשים באופניים, היה לי ממש לא טוב" סיכם אלתרמן והוסיף: "התפגרתי באופניים, אבל ב-30 הקילומטרים האחרונים פתאום נהיה לי כוח והצלחתי להעלות וואטים. בריצה פשוט שייטתי". אגב, את המרתון רץ דן אלתרמן בזמן נהדר של 2:56:56 שעות.

דן קוני הגיע במקום השני אחרי אלתרמן, ומבחינתו זו עוד עליית מדרגה. קוני, שמאמן בקריות, הוא סוג של ספורטאי שמתפתח יחד עם הישראמן. לפני 4 שנים הוא הציע לחברתו נישואין על קו הסיום, והפעם היא חצתה אתו שוב את אותו קו רק עם בטן הריונית. "נראה לי שעכשיו נוכל לצאת לחופשת לידה", אמר קוני שבעצם סיים עונה מטורפת שכללה גם ניצחון במקצה ה-100 קילומטרים באולטרה מרתון סובב עמק באוקטובר האחרון. על העומס הזה הוא סיפר: "התכנית שלי בגדול היתה לעשות השנה אולטרה ואז חצי מרחק בישראמן, אבל היו לי הרבה מתאמנים שעשו היום את המלא. התאמנתי אתם והובלתי אותם והבנתי שהמרחק הזה מתאים לי כך שעשיתי סוויץ' לפני חודש וחצי". על מה שקרה במהלך התחרות סיפר קוני: "עמדתי מעבר לציפיות שלי. ציפיתי לפחות אבל קמתי עם חיוך. ידעתי שאלתרמן הוא רמה אחרת. עבדתי לפי התכנית שלי וזה עבד יותר טוב ממה שחשבתי". אוהד סיני סיים במקום השלישי בזמן של 10:40:14 שעות והשלים שלישיה ישראלית בפודיום.

לורל ווסנר מנצחת ישראמן גארמין 2017

יופי של ביצוע במרתון לאלופה החדשה. לורל וסנר, אלופת ישראמן גארמין 2017

בתחרות המרחק המלא לנשים הציפייה של הקהל המקומי היתה לראות את תושבת אילת אנטונינה רזניקוב מנצחת שוב במרחק המלא. היא עשתה את זה לפני שנה ואז המשיכה להופעה מצוינת באיירונמן דרום אפריקה ומשם לאליפות העולם בהוואי. הפעם, רזניקוב נאלצה לפרוש במהלך הרכיבה לאחר 110 ק"מ  וסיכמה את ההופעה שלה בעמוד הפייסבוק שלה כך: "יום לפני התחרות התחלתי להרגיש גרוע מאוד בארוחת ערב, והרופא אמר שזה וירוס. בגלל המוטיבציה הגבוהה שלי והמחויבות לכל האנשים שתומכים בי החלטתי לזנק. בקילומטר 110 התחלתי להרגיש ממש לא טוב והתעלפתי. פוניתי לבית חולים וקיבלתי 3 אינפוזיות".

בהיעדרה של רזניקוב, התחרות היתה בין שתי האורחות מארצות הברית שהן גם אחיות תאומות, לורל ורבקה ווסנר. רבקה שהיא שחיינית טובה יותר יצאה מהמים והגיעה לתחנת ההחלפה כבר אחרי 58 דקות, ושמרה על היתרון שלה גם ברכיבה. מצד שני, זו היתה התחרות הראשונה שלה למרחק איש ברזל. אחותה לורל, שבעבר חלתה בסרטן הודג'קין, חלפה על פניה בדרך לחצי המרחק של המרתון, אותו היא רצה בזמן של 3:24 שעות. בסופו של דבר היא חצתה ראשונה את קו הסיום בזמן של 11:13:44 שעות, והקדימה את אחותה ב-24 דקות. שלישית וראשונה בין הישראליות סיימה אירנה מאזין בזמן של 12:23:50 שעות. חברתה מ-ZONE 3, לימור הגני, סיימה שנייה בין הישראליות (13:04:00) וגלית הלר שחר היתה שלישית בין הישראליות (13:35:53).

השלשה המנצחת היתה של עידו קאופשטיין (שחיין), יריב הלל (רוכב) ודוד ניב (רץ) שחצתה את קו הסיום בזמן של 10:17:45 שעות. כמעט 20 דקות אחריהם הגיעה השלשה של מושיקו הרשקוביץ' (שחיין) יחד עם דורה הלר (אלופת ישראמן לשעבר) שרכבה ורץ האולטרה אריאל רוזנפלד שרץ את המרתון בזמן של 2:57:18 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג