סיכום היום החמישי באליפות העולם באתלטיקה

שיאן העולם הדרום אפריקאי טייל בקלילות בגמר ה-400, אבל יריבו הגדול אייזק מקוואלה לא הורשה להתחרות. ניצחון מפתיע לבוס הצרפתי ב-800, וקניה שמרה על ההגמוניה ב-3,000 מכשולים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
וויד ואן ניקרק שיאן העולם ב-400 מטר

יומה החמישי של אליפות העולם באתלטיקה התקיים אתמול (שלישי) בלונדון, ובמרכזו ריצת הגמר ל-400 מטרים בכיכובו של וויד ואן ניקרק. על פניו זה היה אמור להיות אחד מרגעי השיא של האליפות, אבל בסופו של דבר זו היתה ריצת סולו של הפנומן הדרום אפריקאי, שלא זכה לפייט צמוד מאף אחד וניצח בזמן של 43.98 שנ', שהוא רחוק יחסית משיאו העולמי (43.03 שנ').

העניין הוא שהיתה אמורה להיות כאן תחרות צמודה מאוד, אבל יריבו הגדול של ואן ניקרק, אייזק מקוואלה מבוצוואנה, לא הורשה להתחרות על ידי הצוות הרפואי של התחרות אחרי שנדבק בוירוס בבטן וסבל מהקאות ושלשולים. מקוואלה ביקש להתחרות וכך גם הצוות הרפואי של נבחרת בוצוואנה, אבל המארגנים סירבו. הסירוב הזה עורר סערה רבה אתמול בערב, עוד לפני ריצת הגמר. ברשת כבר עלו קונספירציות לפיהן האינטרס של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) הוא שואן ניקרק, המותג החדש של האתלטיקה הבינלאומית, יזכה בדאבל באליפות העולם הנוכחית. על הנייר, מקוואלה נראה כמו מכשול גדול מאוד. כמובן שמדובר בקונספירציה בלבד, אבל לא מעט אתלטי עבר והווה טענו שיש בזה משהו, כולל פרשן ה-BBC מייקל ג'ונסון, האחרון שזכה בדאבל בריצות ה-200 ו-400 באליפות העולם.

גם ואן ניקרק עצמו לא ממש חגג אחרי שחצה את קו הסיום, אם כי יש לציין שבאופן כללי מדובר בבחור צנוע, ההפך הגמור מיוסאין בולט. סטיבן גארדינר מהבהאמאס סיים במקום השני בזמן של 44.41 שנ' ובמקום השלישי סיים עבדללה הארון מקטאר (44.48 שנ').

אתלט על שלא הגיעה מלכתחילה לאליפות הזאת היה שיאן העולם ב-800 מטרים, דייויד רודישה, שנעדר בגלל פציעה. בלעדיו הגמר היה פתוח לגמרי, כשהמנצח היה זה שקיבל את ההחלטות הנכונות ביותר בתזמון המתאים ביותר. במקרה הזה מדובר על פייר אמברואה בוס הצרפתי עם הישג חייו אחרי שחצה ראשון את קו הסיום בזמן של 1:44.67 דק', שני הגיע אדם קז'וט הפולני עם 1:44.95 דק' ושלישי קיפייגון בט הקנייתי (1:45.21 דק').

גמר מרתק נוסף היה בריצת ה-3,000 מכשולים לגברים. סגן האלוף האולימפי, אוון ג'אגר האמריקאי, רצה להיות הראשון מאז שנת 1987 שהוא לא קנייתי או נולד בקניה, שמנצח בריצה שכל כך מזוהה עם המדינה המזרח אפריקאית הזאת. הוא ידע שאזקיאל קמבוי האגדי (4 פעמים אלוף עולם) כבר מעבר לשיא ובשלבים רבים הוביל את הריצה. בסופו של דבר, האלוף האולימפי הקנייתי קונסלוס קיפרוטו לא אפשר לו לשבור את ההגמוניה ופתח מבערים 200 מטרים לסיום כדי לנצח בזמן של 8:14.12 דק'. סופיאן אלבקאלי ממרוקו סיים שני (8:14.49 דק') וג'אגר הסתפק הפעם במדליית הארד עם 8:15.53 דק'.

שני גמרים התקיימו אתמול במקצועות השדה. בקפיצה במוט לגברים, שיאן העולם רנו לאבילני שוב פספס הזדמנות לזכות בתואר שעדיין חסר לו. הוא העביר את הניסיון האחרון שלו לגובה של 6.01 מ' כדי לנסות ולנצח את סם קנדריקס האמריקאי, אבל פסל וסיים במקום השלישי. קנדירקס ניצח בזכות מעבר של 5.95 מ' ובמקום השני סיים הפולני פיוטר ליסק שעבר 5.89 מ' בניסיון הראשון. בהטלת כידון לנשים ניצחה שיאנית העולם הצ'כית ברבורה ספוטקובה בת ה-36 שקבעה 66.76 מ'.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג