סייקלינג אקדמי הכריזה על שלושת הרוכבים הבטוחים בהרכב לג'ירו ד'איטליה

נחשפו שלושת הרוכבים של סייקלינג אקדמי בהרכב למרוץ הג'ירו ד'איטליה, כעת מצפים בדריכות מי יהיו הרוכבים הישראלים שיקחו חלק בטור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בג'ירו ד'איטליה שיוזנק בירושלים ב-4 במאי תשתתף גם קבוצת רכיבת האופניים הישראלית סייקלינג אקדמי, שהכריזה היום (שני) על שלושה רוכבים בטוחים בהרכב למרוץ הג'ירו ועל סגל 12 הרוכבים אשר יתחרו על 5 החולצות הנותרות לג'ירו וביניהם שלושה ישראלים: אלוף ישראל המכהן רועי גולדשטיין, גיא שגיב פעמיים אלוף ישראל והרוכב הישראלי המקצוען המנוסה ביותר שלה וכן המטפס גיא ניב שרק השנה החל בקריירה המקצוענית שלו. בהודעה שפורסמה היום הודיע הצוות המקצועי של אקדמי כי אלוף לטביה קריסטס ניילנדס בן ה-23 יהיה הרוכב הראשון שמבטיח את השתתפותו בשורותיה. רוכבים נוספים יהיו המטפס הבלגי בן הרמנס והרוכב הספרדי הוותיק רובן פלאזה שכבר זכה בעבר בשלבים בטור דה פראנס ובוואלטה הספרדי, כרוכבים בטוחים בהרכב הקבוצה לג'ירו.

במהלך מחנה האימונים בהרי סיירה נבדה. בן הרמן גיא ניב וגיא שגיב | צילום: נועה ארנון

קריטריון זהה לכולם

בנוסף נמסר כי הקבוצה בחרה עוד 12 רוכבים (מתוך הסגל הרחב של 24 רוכבי הקבוצה) לסגל המועמדים לג׳ירו וביניהם כאמור שלושת הישראלים. "שלושת הרוכבים שנבחרו הם מועמדים ראויים. אני מצפה שמי מהם שייבחר לבסוף להרכב הג׳ירו יוכל לעזור לנו להשיג את המטרות שלנו לנצח שלב וגם לשרוד את הטור כולו", אומר לשוונג צ'ל קרלסטרום, המנהל המקצועי של סייקלינג אקדמי והדירקטור הספורטיבי הבכיר שלה, "הקריטריון שלנו זהה לכולם. הישראלים אינם שונים. הם כבר הוכיחו שהם מסוגלים לעזור לקבוצה".

הבחירה בקריסטס ניילנדס הלטבי כרוכב הראשון שקיבל רשמית את חולצת סייקלינג אקדמי לג׳ירו, נתפסת כחשובה הן מקצועית והן סמלית. הלטבי הצעיר הגיע לקבוצה ככישרון צעיר ולא בשל לפני שנה אבל הבשיל במהירות בשורות הקבוצה ונחשב היום לאחד הכישרונות הצעירים העולים הבולטים בעולם. בעונה שעברה ניצח את השלב האחרון בטור אזרבייג'ן ולפני שלושה שבועות ביצע התקפה מזהירה בשלבי הסיום במרוץ הארוך בעולם, מילנו-סן רמו. אף שההתקפה לא הסתיימה בניצחון, היא חשפה לעולם כולו שמדובר בכישרון גדול.

"לא רוצה לחשוב שאני נלחם עם הישראלים". רועי גולדשטיין | נועה ארנון

"קריסטס ניילנדס הוא הדי.אנ.איי של סייקלינג אקדמי", מציין רן מרגליות, מנהל סייקלינג אקדמי, "רוכב שלקח את ההזדמנות שקיבל במו רגליו והתפתח במהירות. הוא התקדם מאד ב-16 החודשים שהוא איתנו ולכן בחירתו לג׳ירו היא טבעית. יחד עם זאת מדובר בגראנד טור הראשון שלו, כך שאיננו מתכוונים להטיל עליו לחץ אלא לתת לו לגדול עם המרוץ ולהראות את יכולתו בשלבים המאוחרים יותר".



הבחירה הטבעית והצפויה יותר היתה בשני הרוכבים שהצטרפו לאקדמי השנה ככוכבים כדי לשדרג את הופעותיה במרוצים החשובים בעולם. בן הרמנס הבלגי כבר חשף טפח מיכולותיו כשהגיעה חמישי בשלב המכריע בטור הטיראנו אדריאטיקו באיטליה בסיומו של קרב מרהיב עם גדולי המטפסים בעולם. ואילו רובן פלזה הספרדי הוותיק נראה כמי שעומד להגיע לכושר השיא שלו בדיוק בזמן. ״ניצחתי בטור דה פראנס ובוולטה אבל השאיפה שלי עכשיו היא לעזור לסייקלינג אקדמי לנצח בג׳ירו, אם זה אני או מישהו אחר. הוכחנו בשבועות האחרונים שאנחנו תחרותיים במירוצים הכי גדולים כך שיש סיבה להיות אופטימיים", מספר פלאזה. בהמשך לכך, הקרב הגדול בסייקלינג אקדמי כעת יוכרע רק לקראת השבוע השלישי של אפריל בסיומם של שני הטורים בקרואטיה ובאלפים. הצוות המקצועי בחר ב-12 רוכבים שיתמודדו על חמשת המקומות הנותרים ורוב חברי הסגל החלו באימונים אינטנסיביים במחנה גובה מיוחד בהרי הסיירה נבאדה.

ההכרעה לגבי הישראלים תיפול בשני המרוצים האחרונים | צילום: נועה ארנון

מי יבחר להיות הישראלי הראשון בג'ירו

רועי גולדשטיין, גיא שגיב וגיא ניב שנבחרו בתוך הסגל של 12 הרוכבים עומדים כעת בפני 3 שבועות מכריעים עבורם. שלושתם נבחנו עד כה בסדרת תחרויות קשות וידעו עליות ומורדות, רגעים גדולים בצד רגעי משבר. גיא שגיב עשה בריחות מתוקשרות לעיני מיליוני צופי טלוויזיה ביורוספורט בטור טיראנו אדריאטיקו היוקרתי ובקלסיקה המיתולוגית מילנו-סן רמו, אבל גם חווה פציעה ורק שלשום התרסק במרוץ בהולנד. ״אני בטוח שאני יכול להתמודד עם האתגר של הג׳ירו ואמשיך לעשות הכל כדי להוכיח זאת לצוות המקצועי. אבל יש להם את השיקולים שלהם", סיפר שגיב. בסופו של דבר נראה שההכרעה תיפול בשני המרוצים האחרונים אליהם יישלחו הישראלים בקרואטיה (גולדשטיין) ובטור האלפים.

״אני לא רוצה לחשוב שאני נלחם עם הישראלים על מקום בג׳ירו, אלא עם כל הרוכבים בקבוצה", אומר לשוונג גולדשטיין, "אני רוצה להוכיח שאני ראוי לא כי אני ישראלי אלא כי אני טוב. אם נהייה מספיק טובים, אז אני לא רואה סיבה שלא ייבחרו לג׳ירו בסופו של דבר שני ישראלים".

״בחירת הסגל הסופי של אקדמי לג׳ירו הוא תהליך לא פשוט לאור הכישרון והמחויבות של הרוכבים כולם ואני מניח שהבחירה תגרום לחלקם אכזבה", אומר סילבן אדמס, השותף לבעלות קבוצת סייקלינג אקדמי, "בסופו של דבר אנחנו לא נבחר בהכרח את החזקים ביותר, אלא את אלו שיעזרו לנו להשיג את מטרותינו בג׳ירו ההיסטורי".

רשימת הרוכבים הבטוחים להרכב של סייקלינג אקדמי בג׳ירו דה איטליה הם: קריסטס ניילנדס (לטביה), בן הרמנס (בלגיה), רובן פלאזה (ספרד). הסגל המורחב של סייקלינג אקדמי לג׳ירו דה איטליה: גיא שגיב (ישראל), גיא ניב (ישראל), רועי גולדשטיין (ישראל), אדווין אווילה (קולומביה), ג׳ולייאם בויווין (קנדה), נתן ארלה (אוסטרליה), זאק דמפסטר (אוסטרליה), אוגוסט ג׳נסן (נורבגיה), סונדרה הולסט אנגר (נורבגיה), כריסטיאן סבאראגלי (איטליה), דניאל טורק (צ׳כיה) ודניס ואן וינדן (הולנד).




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36