סייקלוקרוס לייזר פארק אריאל שרון: חגיגה בחירייה

פארק אריאל שרון (חירייה) אירח את המרוץ השני והאחרון של סדרת סייקלוקרוס לייזר וסיפק דרמה בגזרה הספורטיבית וחגיגה של ערב שבת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פארק אריאל שרון (חירייה) אירח את המרוץ השני והאחרון של סדרת סייקלוקרוס לייזר וסיפק דרמה בגזרה הספורטיבית וחגיגה של ערב שבת

מאת:יאיר בן עמי

יש משהו מאוד נוח, נכון ומושך בקיומו של מרוץ אופניים ביום שישי בצהריים. לא צריך להשכים קום, אפשר להגיע ברוגע המתבקש לצהרי יום שישי ולחזור בניחותא הביתה לערב שבת, הדלקת נרות ומעשים טובים.


מרוץ סייקלוקרוס לייזר פארק אריאל שרון נקבע ליום האחרון של חודש ינואר ומזג האוויר החליט ליישר קו עם שמש חמימה, מעט עננות וטמפרטורות שבוודאי הוציאו לא מעט ישראלים חרדונים שרצו שיפור לקווי השיזוף.


שלומי חיימי (רחוק בתמונה) מתכונן למרוץ במתחם פוקוס עם הרכש החדש – אלעד דניאל (בחולצה אדומה)

בשער הכניסה לחירייה אפשר להבין כי השומר כבר מתורגל על התשובה לשאלה "היכן מרוץ האופניים?". הוא משיב בנימוס, אבל אפילו לא טורח לשמור על המבט כשהוא מכוון חזרה לכביש 4, ימינה לכיוון תל אביב ומסביר איפה וכיצד לפנות עד לפארק אריאל שרון. השוטר הקהילתי, שבחרתי כקורבן הבא שיכוון אותי למרוץ, כבר היה פחות מתורגל והתחיל את תשובתו ב"מה קורה שם היום? אתה כבר השני ששואל אותי". כשהשבתי לו שאני מחפש מרוץ אופניים הוא השיב ב"זהו, בשביל זה להגיע לחור הזה?" כשהוא כנראה מתכוון לשכונה בה הוא מכוון את התנועה ופחות לפארק המחזור הריחני הצמוד למאגר האשפה הגדול במדינה.

מתחם המרוץ טרם הזינוק

מרוץ סייקלוקרוס היא התפוצצות קצרה ואכזרית של תחרות ספורט ברמת המאמץ הקיצונית ביותר, אבל הדבר הכי בולט כשמגיעים למתחם מרוצי הסייקלוקרוס היא האווירה החגיגית והאינטימית. הספורטאים באים לפחות משעה של אין אוויר בריאות וחומצת חלב המצטברת בקיצוניות וכמות בלתי אפשרית לעיכול, בזכות המסלול המעגלי המפותל חווה הקהל תחרות בה הוא צופה בהתרחשות מרתקת כל כמה דקות ובה הוא יכול לבחור את נקודת התצפית הנוחה, המעניינת ובמרחק הליכה של דקות בודדות כך שיספיק לחזור לקו הסיום לצפות במנצחים והמנצחות.

זינוק מקצה עילית

דומה כי גם לספורטאים,כמו לקהל, העיקר זו החגיגיות של החברותא, הבירה שאחרי והעובדה כי אלו מרוצים המעניקים הרבה יותר חוויה מתחרות של ממש וזאת בלי להקל בעובדות התחרותיות שגובו בפרסים יקרי ערך וצ'קים למנצחי הסדרה.

זינוק מקצה מאסטרס

נמרוד כהן, יזם ומארגן המרוץ והסדרה, החליט להסביר לי דרך הרגליים על המסלול שנבנה למרוץ. מיד כשזיהה אותי במתחם התחרות הוא ביקש מבנצי (יבואן אופני רידלי לישראל) לספק לי אופניים כדי שאבצע סיבוב הכרות עם המסלול. מחאותיי על כושרי הנוכחי, הג'ינס שיפריע והעובדה שעוד לא ראיתי את האמבולנס בשטח, נבלעו בקסדה שהולבשה על ראשי בעודי ממלמל.

זינוק מקצה קדטים

המסלול נתפר מיציאה אל פיתולים המגודרים בסרטי תיחום וכמעט מיד אל מעבר של שני מחסומים מעליהם צריך לדלג תוך הרמת האופניים, אבל אם אתם יודעים לרכב כמו שלומי חיימי תצליחו לקפוץ עם האופניים מעל למחסום ולא, אני ממש לא ממליץ לנסות את זה אם אתם לא שלומי חיימי.

זה התחיל במאבק צמוד בין חיימי (קדימה) לגרבובסקי (מאחור)

בצידו הרחוק של המסלול נבנתה טרסה אכזרית אותה אפשר לעבור רק אם יורדים מהאופניים ומטפסים בהליכה/ריצה, אני הצלחתי לטפס עליה לאחר מאמץ שהזכיר לי את מסע האלונקות הראשון בטירונות ובעיקר בזכות אביעד עזריאל (המאמן הטרי של נבחרת ישראל באופני הרים) שברחמים אין קץ סייע לי בלקיחת האופניים עד שאואיל בטובי להגיע למעלה. בהמשך ראיתי כיצד מדלגים הרוכבים בעלייה הזו ונזכרתי מה מרגיש רוכב אופניים בכושר תחרותי.

חיימי מסיים את העלייה, גרבובסקי למטה כבר עם תקר בגלגל

המרוץ יצא לדרך, עם זינוק העילית ולאחריו שאר המקצים. ההתחלה הבטיחה לנו מאבק אדיר בין שלומי חיימי ( המדורג 50 בעולם באופני שטח ומנצח כל תחרויות הסייקלוקרוס הישראליות אליהן זינק השנה ולא רק) ודימה גראבובסקי המחזיק ברזומה האישי תואר אלוף עולם במרוץ כביש לצעירים עד גיל 23 בשנת 2005, אלוף אירופה יותר מפעם ועד שלל).

גרבובסקי והפנים המעידות על האכזבה

שני הרוכבים היו צמודים עד שגראבובסקי פרש בעקבות תקר בגלגל האחורי ממש כשנכנסו שוב לאותה עלייה אכזרית של המסלול. תגובתו העצבנית (לא כלפי מי מהסובבים) של גראבובסקי מובנת בהתחשב בעובדה כי בדיוק שבוע קודם, במרוץ הראשון של הסדרה (ביער בן שמן), הוא גם סבל מתקר בגלגל.

גרבובסקי הניח את האופניים ופרש
אלוף נוכחי מימין (חיימי) ואלוף הפועל וישראל בסייקלוקרוס 1979 יוסי פוקר (משמאל)

מהפרישה של גראבובסקי ועד לסיום לא היה מי שבאמת ראה את חיימי מקרוב, אלא אם היה בין הקהל, או רוכב אותו הוא עקף על הסיבוב הקצר והאגרסיבי של המסלול, או בטקס הענקת הפרסים.

שלומי חיימי חוגג עם החברה עוד ניצחון בתחרות סייקלוקרוס

בין הנשים התגלתה התייצבות איכותית של רוכבות עילית. אלופת ישראל במרוץ כביש וספורטאית השנה של שוונג באופני כביש, פז בש, הובילה מזינוק לניצחון. רותם גפינוביץ, במרוץ הסייקלוקרוס השני בחייה סיימה שנייה וירדן גולן שכבר יכולה להתהדר בתואר וותיקה למרות גילה הצעיר סיימה שלישית.

פז בש. מנצחת נשים עילית
רותם גפינוביץ סיימה שנייה בנשים עילית
ירדן גולן סיימה שלישית בנשים עילית

החגיגה של האירוע נמשכה לא מעט זמן לאחר סיום התחרויות ועד לסיום טקסי דוכני המנצחים כשבשלב זה גם הרוכבים שאגו להשלמת חוסרים, מי בבירה ומי בארוחות קלות ככאלו של ממש.

ירון דור (מימין) מנכ"ל איגוד האופניים,  דרור פקץ' (במרכז) ובן קדמי חוגגים לאחר הסיום
אושיות הענף חוגגים אחרי המרוץ כמיטב המסורת
חיימי ואלעד דניאל חוגגים את סיום המרוץ עם ארוחת פסטה

מרוץ הסייקלוקרוס לייזר פארק אריאל שרון הוכיח שוב כי סצנת מרוצי הסייקלוקרוס מתאימים לישראל באופן מושלם. נכון לשנת 2014 התקיימו שלושה מרוצי סייקלוקרוס בישראל, יחד עם המרוץ שהתקיים באופקים בסוף 2013 אפשר לציין רביעי לעונה זו. זו התפתחות נאה של הענף, אבל רחוק מאוד מהפוטנציאל הטמון בענף. הצד הבולט ביותר הוא שלמרות העלייה ההדרגתית הברורה במספר המשתתפים במרוצי הסייקלוקרוס הענף טרם אומץ על ידי מספר הרוכבים הראוי לו.

דוכני מנצחים
גברים עילית:
1. שלומי חיימי, פוקוס, 47:09 דקות
2. עומר שובי, טימישגב, +1:25 דקה
3. רועי גולדשטיין, 500 וואט, +1:03 דקות

עילית נשים:
1. פז בש, יזראל גו פרו, 42:25 דקות
2. רותם גפינוביץ, יזראל גו פרו, +1:03 דקה
3. ירדן גולן, טכניון, 1:51 דקה


איתמר אינהורן. מנצח הג'וניורס (נוער)


ג'וניורס (נוער)
1. איתמר אינהורן, 500 וואט, 50:40 דקות
2. עומר גולדשטיין, 500 וואט, זמן זהה
3. איתם יצחק, טימישגב, פחות שלוש הקפות


נעמה ניומן הקדיטית היחידה שנענתה לאתגר



מנצח קטדים – גולן ינאי


קדטים:

1. גולן ינאי, סיסיסי, 42:36 דקות
2. מתן הולנדר, רוכבי תל אביב +1:18 דקה
3. נדב דוידוב, רוכבי תל אביב + 2:35 דקות


אוריה שופר – מנצח מאסטרס עד גיל 35


מאסטרס עד גיל 35:
1. אוריה שופר, ראש ציפור, 40:08 דקות
2. אדיר כהן, מסטרס חיפה +13 שניות
3. גיא בר, טים בייק אוואי, +1:51 דקה


מנצח מאסטרס מעל גיל 36 – אנג'לו דיברולי


מאסטרס מעל גיל 36:
1. אנג'לו דיברולי, טים בייק אוואי, 39:05 דקות
2. חיים דהן, פוקוס +26 שניות
3. דני צור, פוקוס, זמן זהה


גל קדישאי מקבוצת 500 וואט עמקים היה האפרוח היחיד שעמד באתגר



מנצח הילדים – שחר מלמד


ילדים:
1. שחר מלמד, רוכבי תל אביב, 18:16 דקות
2. רון קדישאי, 500 וואט עמקים +1:37 שניות
3. דקל סלמי, רוכבים בראש +1:57 דקה


יונתן אברהם – היחיד בגיל קטקטים שהתייצב לאתגר הקשה


כתבות קודמות על סייקלו קרוס

הכירו את אופני הסייקלוקרוס

סייקלו קרוס- פוטנציאל כענף האופניים המושלם בישראל – כאן

מציאות נושכת: על מסורת של תרבות ספורט בין פארק ענבה לפלנדריה – כאן

מציאות נושכת: על ענף במחתרת, חרדים ולהקת אוונגרד משנות השישים – כאן

מעבר לסייקלוקרוס -חלק 1

סיכום מרוץ סייקלו קרוס פוקוס

מרוץ סייקלוקרוס FOCUS CYCLOCROSS

סייקלו קרוס אם המושבות

31.1.2014


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג