סוף שבוע ספורטיבי בפראג

ממשחה בנהר הוולטבה הקפוא ועד אולמות מפוצצים במשחקי "פלורבול". אם אתם רוצים לחוות ספורט חורף, צ’כיה היא המקום בשבילכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ממשחה בנהר הוולטבה הקפוא ועד אולמות מפוצצים במשחקי "פלורבול". אם אתם רוצים לחוות ספורט חורף, צ'כיה היא המקום בשבילכם

מאת:ilana


היה לי העונג להיות בין מאות הצופים שהצטופפו על גדות נהר הוולטבה ליד בית האופרה של פראג ב-7.1, יום שבת, כדי לצפות מקרוב באירוע מיוחד במינו שקיים "מועדון שחייה של יכולות מיוחדות" . המשחה נועד לשחיינים ששוחים בחורף, כשטמפרטורת המים היא 5.6 מעלות צלסיוס וטמפרטורת האוויר 5 מעלות.


94 שחיינים בכל הגילים השתתפו במשחה למרחק 750 מטר. צעיר המשתתפים היה ילד בן 10, אבל את ההצגה גנבה ליבושה צ'רנה, שחיינית אמיצה בת 82 שצלחה את המרחק. את הפרסים חילק וולסטיסלב נובק, הצ'כי הראשון שצלח בשחייה את תעלת לאמנש. לזה קוראים "ספורט לשמו".

המסורת הספורטיבית של צ'כיה ניכרת בשפע האירועים בעונת החורף. באליפות אירופה בהחלקה מהירה, שנערכה השנה בבודפשט, זכתה מרטינה סבליקובה (האלופה האולימפית) במדליית הזהב בהחלקה ל-3000 ו-1500 מטר, ובקרב רב האירופי. כל זה כשליגת הכדורגל מקיימת משחקים על דשא ירקרק באצטדיונים מוקפים שלג, ובהוקי קרח (ענף מאוד פופולרי בצ'כיה) הנבחרת הצעירה (עד גיל 20) מסיימת במקום החמישי באליפות העולם.

וזה לא נגמר בענפים הפופולאריים. משחק שעבורנו הוא בלתי נודע, "הפלורבול", זוכה כאן להתעניינות רבה ולאחרונה גם להכרה בינלאומית. זהו משחק באולם עם שני שערים קטנים (כמו בהוקי קרח) שאליהם מנסים השחקנים להחדיר כדור עגול (בניגוד להוקי) באמצעות מקלות. אלפי צופים גודשים את היציעים במשחקים.

אחרי יומיים אני ממש מקנא בצ'כים האלה. הטלוויזיה המקומית משדרת אירועים רבים, לא רק כדורגל והוקי. הדיווחים מהאצטדיונים ומהאולמות מתמקדים בספורט נטו, בלי "צוותי הווי" כמקובל בישראל. אם אתם מחפשים לחוות סוף שבוע ספורטיבי חורפי – פראג היא המקום בשבילכם.

מאת: דוד סיבור





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג