סוף שבוע בטריאתלון

טריאתלון נתניה בישראל-  סבב אליפות העולם באוסטריה סוף השבוע בטריאתלון יעניק לנו הזדמנות לחזות בשובו של אלוף העולם לשדה הישן. כריס מק- קרומק האוסטרלי ניצח באליפות העולם למרחק איש הברזל בפעם השנייה בשנת 2010. עוד לפני שהיה איש ברזל הטוב בעולם הוא ניצח באליפות העולם במרחק האולימפי בשנת 1997. 14 שנים חלפו ומק- קרומק רוצה את הכרטיס לטריאתלון באולימפי אשר ייערך בלונדון 2012 ולכן הוא חוזר להתחרות במרחק האולימפי. בישראל ייערך טריאתלון נתניה בפעם ה- 10 וגם כאן יהיה מרתק לראות את איש הברזל מספר 1 מתמודד מול מנצח טריאתלון תל אביב וגם מול אור ברגר העושה קאמבק השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

טריאתלון נתניה בישראל-  סבב אליפות העולם באוסטריה

סוף השבוע בטריאתלון יעניק לנו הזדמנות לחזות בשובו של אלוף העולם לשדה הישן. כריס מק- קרומק האוסטרלי ניצח באליפות העולם למרחק איש הברזל בפעם השנייה בשנת 2010. עוד לפני שהיה איש ברזל הטוב בעולם הוא ניצח באליפות העולם במרחק האולימפי בשנת 1997. 14 שנים חלפו ומק- קרומק רוצה את הכרטיס לטריאתלון באולימפי אשר ייערך בלונדון 2012 ולכן הוא חוזר להתחרות במרחק האולימפי. בישראל ייערך טריאתלון נתניה בפעם ה- 10 וגם כאן יהיה מרתק לראות את איש הברזל מספר 1 מתמודד מול מנצח טריאתלון תל אביב וגם מול אור ברגר העושה קאמבק השנה

מאת:ניר רייכמן

סבב אליפות העולם – בקיטצבואל, אוסטריה


שני המובילים, בדירוג אליפות העולם בטריאתלון, חבייר גומז הספרדי וג'ונתן בראונלי הבריטי , כמו גם האלוף האולימפי יאן פרודנו בחרו לא להתייצב לתחרות סבב אליפות העולם אשר תיערך באוסטריה בסוף השבוע.

לעומת זאת כריס מק-קרומק, אלוף העולם במרחק איש הברזל (קונה- הוואי 2010), יזנק בפעם הראשונה לתחרות סבב אליפות העולם. מק-קרומק הודיע כי הוא חוזר כדי  לנסות לקבוע את הקריטריון
למשחקים האולימפיים בלונדון 2012. משימה לא קלה בפני עצמה כיוון שהנבחרת
כוללת בתוכה, את בראד קולופלד, קורטני אטקינסון וברדון סקסטון. מק-קרומק חוזר להתחרות לאחר שלא התחרה בתחרות של האיגוד העולמי (ITU) מאז 2004. עכשיו הוא יתמודד מול ספורטאים מהירים בהרבה מאלו שעמדו לצידו על קווי הזינוק לפני כשבע שנים ויותר.



האחים אליסטייר וג'ונתן בראונלי חוגגים את הניצחון ההיסטורי במדריד
צילום: triathlon.org


מק-קרומק יתקשה
בעיקר בשחייה ובריצה.
לעומת זאת המסלול הקשה בשלב האופניים יאפשר לו לצמצם פערים. מק-קרומק מפרגן לצעירים: "בתחילת דרכי התחרתי מול מרק אלן ועכשיו אני זוכה להתחרות מול אליסטייר בראונלי"

מקו קרומק היה אלוף העולם,במרחק האולימפי, בשנת 1997 ויהיה מעניין לראות איך הוא מתמודד על המרחק והמתחרים הצעירים כאלוף העולם באיש הברזל.

כריס מק-קורמק מנצח באליפות העולם בטריאתלון למרחק אולימפי בשנת 1997

אליסטייר בראונלי, מנצח הטריאלון של קיטצבואל בשנת 2009, יעלה למקום הראשון בדירוג סבב אליפות העולם אם יסיים על דוכן המנצחים.  גם מנצח התחרות בשנה שעברה, סטיוארט הייז יהיה על קו הזינוק.

דן אלתרמן הישראלי היחיד על קו הזינוק, יתחרה עם המספר 37, המטרה – מקום 20 או טוב יותר כדי לקבוע קריטריון למשחקים האולימפיים.


דן אלתרמן – הנציג הישראלי בסבב אליפות העולם


תחזית – רק בריחה של דקה ויותר תמנע מאליסטייר לנצח בפעם השנייה ברציפות וה-9 בסה"כ ולטפס למקום הראשון.

מקצה נשים –
שלוש המדורגות בראש הדירוג של סבב אליפות העולם הבטיחו התייצבותן על קו הזינוק. פאולה פינדלי (קנדה) המובילה בדירוג, ברברה ריוורוס דיאז (צ'ילה) במדורגת שנייה ואנדריאה יואיט (ניו זילנד) במדורגת שלישית הבטיחו השתתפותן במטרה לחזק אחיזתן בראש הדירוג. כמו בגברים, גם בנשים, המנצחות בשנתיים האחרונות, אמה מופאט (2009) ופאולה פי (2010). אמה מופאט מנצחת סבב האליפות אשתקד, תנסה לשחזר את היכולת מלפני שנתיים ובכך לסיים את התקופה הרעה(יחסית) שעוברת עלייה.

פאולה פינדליי יכולה לעלות לראש רשימת מנצחות סבב אליפות העולם אם תנצח בתחרות ובכך תשיג את הניצחון ה- 5 שלה בסבב. רק אמה מופאט מחזיקה ב- 5 ניצחונות בסבב.

תחזית – צמוד, צמוד, יסתיים בספרינט פיניש.

טריאתלון נתניה
שבת 18 ביוני 2011


טריאתלון נתניה ייערך בפעם ה- 10. 
כמו בכל שנה תארח העיר את אחד מהטריאתלונים המאתגרים בארצנו. הטריאתלון משלב עלייה תלולה, ביציאה מהים דרך החוף לשטח ההחלפה. מסלול האופניים המעגלי נחשב לטכני וככזה הוא מעניין טוב לקהל. בקטע האופניים, כמו בטריאתלון תל אביב, מותר לבצע דראפטינג. גם המדוזות שבגללן בוטלה השחייה אשתקד הגיעו אך במינון נמוך וכנראה לא יפריעו לתחרות.


עמית פיין- מנצח טריאתלון תל אביב מועמד לניצחון גם בנתניה
צילום: זאב שוורץ



גם בטריאתלון נתניה, כמו בתחרות סבב אליפות העולם, יזנק איש הברזל מספר 1 (כאן הוא של ישראל). גלעד רותם, האיש החזק בארץ במרחקים הארוכים, יתמודד עם ספורטאי העילית של ה מרחק האולימפי. בניגוד לכריס מק-קרומק, כאן לגלעד סיכוי טוב יותר להתמודד על המקום הראשון. המועמד המוביל לניצחון הוא מנצח טריאתלון ת"א, עמית פיין. גם אור ברגר, שחזר לפני חודשים ספורים להתאמן, מועמד לניצחון. עבורו זו הפעם הראשונה במרחק האולימפי מאז חזר להתחרות.


גלעד רותם יהיה על קו הזינוק של המקצה האולימפי בנתניה


ניר רייכמן – מאמן קבוצת טריאתלון גן השומרון

קישורים: טריאתלו
ן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג