סובב כיכר המדינה הראשון

עידו סירקין מקבוצת "מועדון בשביל האופניים בגליל" נכנס לספרי ההיסטוריה כמנצח בתחרות סובב כיכר המדינה ה-1, ואיזה ניצחון שזה היה. אייבי גילת מתמוגג מהקריטריום הבוקר (ג’) בכיכר המדינה בתל אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עידו סירקין מקבוצת "מועדון בשביל האופניים בגליל" נכנס לספרי ההיסטוריה כמנצח בתחרות סובב כיכר המדינה ה-1, ואיזה ניצחון שזה היה. אייבי גילת מתמוגג מהקריטריום הבוקר (ג') בכיכר המדינה בתל אביב

מאת:אייבי גילת


אחרי הפסקה של כ-20 שנה חוזר מרוץ הקריטריום של סובב כיכר המדינה אל הכרך הגדול. לזקני השבט זכורים המרוצים שאלי סמוכה ואגודת "גלגלי העץ" היו מארגנים כאן בכיכר.

התפאורה הייתה מושלמת: ביתנים ססגוניים, קהל אלפים, מוזיקה קצבית ורוכבים מהטובים שיש במקומותינו. בעיצומו של המרוץ הראשון שהיה פתוח לכולם עבר ענן והוריד את כל תכולתו על הפלוטון. לרגע נדמה היה שאנחנו חוזים במרוץ בינלאומי כאן בעיר ללא הפסקה. הכביש הרטוב יחד עם השמן והסיבוב של הכיכר יצרו משטח החלקה מפואר. החלקות ותאונות היו רק שאלה של זמן. ואכן רוכבים החלו ליפול כשאלו שאחריהם אינם מצליחים לבלום ומשייפים את האספלט.

במקצה הפותח מנצח אילן אידלסון אלוף ישראל בעבר וכיום מאמן במועדון CCC. "העיקר שרוכבים ונהנים," אומר אילן כמה רגעים אחרי שהמרוץ מסתיים.

תוצאות המרוץ הפתוח:
גברים

1) אילן אידלסון ( CCC )
2) בן עמי צ'אושו ( מומנטום )
3) גל צחור ( CCC )
4) עמוס גרי ( CCC )
5) ליאור מירקין ( עצמאי )

נשים
1. אלה מיכל – VCI 
2. נגה כורם – טים מישגב
3. עידית שוב –
CCC

במקצה של רוכבי העילית התקבצו והגיעו רוכבים מהשורה הראשונה כולל רוכבים בקבוצות מקצועניות בחו"ל כניב ליבנר, ודרור פקץ'. בשלב די מוקדם של המרוץ מצאו את עצמם אלוף ישראל באופני הרים שלומי חיימי, וניב ליבנר מחוץ לתחרות כתוצאה מהחלקות על המסלול הרטוב.

מרוץ העילית כלל 30 הקפות של 850 מטר. הקצב בתחילת המרוץ למרות הכביש החלקלק היה רצחני. כל רוכב שנעקף בסיבוב שלם על ידי הדבוקה הורד מהמסלול. כדי להגביר את העניין והמתח חולקו פרסים כספיים גם למאוצי הביניים כל 5 סיבובים. את מאוצי הביניים ניצח אייל רהט מ- חולון VC.

בינתיים המסלול ממשיך להפיל קורבנות והרבה רוכבים יורדים לאספלט. אליעד דניאל מ-CCC שנופל מצליח על ידי מאמץ עילאי לחזור לפלוטון הראשי.
10 הקפות לסיום המרוץ הגיע המהלך שהכריע את המרוץ. עידו סירקין אלוף ישראל לשעבר נותן גז וקופץ קדימה. סירקין ידע שאם המרוץ יגיע לספרינט פיניש יהיה לו קשה ולכן תוך קריאה מדויקת של המרוץ הוא מתקיף. הפלוטון עסוק בינתיים במלחמות של חתול ועכבר ובמרוץ בכיכר קשה לעבוד באליפסה מסודרת, כך שעידו מגדיל כל הקפה את הפער בינו לבין קבוצת הרדיפה. עידו סירקין הנרגש מניף את הידיים אל על וחוצה ראשון את קו הסיום. בספרינט למקום השני מקדים אייל רהט מ – חולון VC את אליעד דניאל מ-CCC.

תוצאות עילית גברים
1) עידו סירקין (מועדון בשביל האופניים בגליל )
2) אייל רהט ( חולון VC )
3) אליעד דניאל CCC
4) עמוס וולף ( רוכבי ת"א TACC )
5) אמוץ נהוראי CCC 

המרוץ שחתם את האירוע היה מרוץ נגד שעון של הקפה אחת שנועד לקבוע מבין ה-5 שהגיעו ראשונים במרוץ העילית מיהו המהיר ביותר. אייל רהט אלוף ישראל במרוץ נגד השעון מ- חולון VC מוכיח שמיקומו איננו מקרי ומגיע ראשון.

תוצאות נגד שעון גברים עילית
1) אייל רהט ( חולון VC )                                       1:01:06
2) אליעד דניאל ( CCC )                                         1:02:56
3) עמוס וולף  ( רוכבי ת"א TACC )                       1:04:44
4) עידו סירקין (מועדון בשביל האופניים בגליל ) 1:05:72
5) אמוץ נהוראי ( CCC )                                        1:06:15  

ומילה לסיום למארגנים: הרמתם הפקה מצוינת. קבעתם סטנדרטים חדשים. זו הייתה חוויה בלתי רגילה לרוכבים ולצופים. זו הייתה עוד דרך נהדרת לחגיגות ה-100 של ת"א. נקווה שהאירוע יהפוך למסורת בחול המועד סוכות מדי שנה. להתראות בסובב כיכר המדינה ה-2. 

תמונות / איגוד האופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג