סגירת המעגל של הספורטאי הפראלימפי נתי גרוברג

לפני 20 שנה עבר נתי גרוברג תאונת דרכים קשה ששינתה את חייו, אבל גם הפכה אותו לספורטאי על שסיים במקום השלישי באליפות אירופה ברכיבה. היום הוא כבר מנהל את המקום שבו למד לרכוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נתי גרוברג ספורטאי פראלימפי מעמותת אתגרים
נתי גרוברג ספורטאי פראלימפי מעמותת אתגרים

בדרכו לעבודה, בשנת 1999, עבר נתי גרוברג תאונת דרכים קשה מאד כשנהג ברכבו. בבית החולים, עם אגן וקרסול פגועים קשה, לבו הפסיק לפעום והוא פרפר בין החיים למוות, כשהרופאים הגדירו את מצבו כ"מוות קליני" . בעודו מאושפז נדבק גרוברג בחיידק טורף. הוא עבר תחילה 8 ניתוחים דחופים ובהמשך הגיע לשיקום בבית לוינשטיין. במהלך השיקום החיידק חזר לתקוף וגרוברג הובל לבית החולים להמשך סדרת ניתוחים. הוא עבר בסך הכל 13 ניתוחים ורופאיו בישרו לו שיאלץ להתנייד בעזרת כיסא גלגלים.

נתי גרוברג רוכב אופני יד מעמותת אתגרים

חזר ממצב של מוות קליני. נתי גרוברג | צילום: באדיבות עמותת אתגרים

"הרגשתי שהנכות היא לא סוף העולם"

במהלך תהליך השיקום הארוך, נודע לגרוברג על עמותת "אתגרים" שמובילה פעילויות ספורט לאנשים עם מוגבלות בשילוב עם מתנדבים. הוא הגיע להתנסות ברכיבה על אופניים במועדון העמותה בפארק הירקון. "זו היתה הפעם הראשונה מאז התאונה שהרגשתי שהנכות היא לא סוף העולם, כשלצדי רוכבים אנשים שונים בשוויון מוחלט", משחזר גרוברג את החוויה המכוננת.

בשלב הזה, התחיל מסעו של גרוברג לפסגה: הוא החל להתאמן ברכיבה ומהר מאד הפך להיות הרוכב הפאראלימפי המוביל בישראל. בהמשך השתתף בתחרויות רבות ברחבי העולם, וזכה במקום ה-3 באליפות אירופה, מספר שבועות בודדים לפני המשחקים הפאראלימפים בבייג'ינג 2008. אולם שם, הכה הגורל שוב וממש לפני התחרות נפצע קשה בראשו בתאונת רכיבה, עבר טיפול בבית החולים וחזר לישראל. גם הפציעה הזו לא שברה את רוחו, ובמהרה הוא חזר להתאמן. למרות כל הקשיים והתלאות, הוא השתתף במשחקים הפראלימפיים בלונדון, שבר את שיאו האישי והגיע עד למקום ה-7. בהמשך דרכו, פנה גרוברג לעיסוק בטריאתלון ואיש הברזל, והצליח גם בתחרויות אלו.

לאחרונה הוא החל לנהל את מועדון הרכיבה של העמותה ב"בית שניאור- מרכז אתגרים" וסגר מעגל. "צמרמורת עברה בגופי כשנכנסתי מחדש למועדון הרכיבה על אופניים של "אתגרים" והפעם כמנהל. זה המקום בו התחלתי לחיות מחדש וזהו ביתי. ההתרגשות מלווה גם בתחושת אחריות גדולה וברצון עז לממש את חלומותיהם של החניכים ולהראות להם כי ניתן לפרוץ גבולות גם כאשר קיימת מוגבלות פיזית ", מספר גרוברג ומוסיף: "גלגלים של תקווה" הוא אירוע חשוב ומכונן לרבים מחברי ולי, מכיוון שיש בו תחושת שייכות ושוויון, כשכולם נהנים מהרכיבה או הריצה – ספורטאים, משפחות, קבוצות, ארגונים ואנשים עם מוגבלות".

חברתי קבוצת אתגרים

אפשר לפרוץ גבולות גם כשיש מגבלה פיזית. חברי קבוצת אתגרים | צילום: באדיבות עמותת אתגרים

"גלגלים של תקווה 2018" יתקיים זו השנה ה- 16 ברציפות, בשיתוף עמותת אתגרים והמועצה האזורית עמק יזרעאל, ביום שבת ה-24 במרץ. האירוע מיועד לכל הרמות והגילאים ומטרתו – להעלות את המודעות הציבורית לחשיבות פעילות ספורט עבור אנשים עם מוגבלות ולגייס משאבים לעמותת אתגרים. כל ההכנסות הן קודש להמשך פעילויות ספורט אתגרי הענפות של העמותה.

האירוע יכלול 6 מקצים שונים: שלושה מסלולי רכיבה באורך של 10, 32 ו-53 ק"מ, שייערכו בשטח ובכבישים שייסגרו בתיאום עם משטרת ישראל, ושלושה מסלולי ריצת שטח באורך של 2, 5 ו-10 ק"מ. בסיום הפעילות ייערך הפנינג הפתוח למשתתפים שיכלול מופע מוזיקלי, יריד מוצרי ספורט, פעילות קרקס והפעלות נוספות לכל המשפחה.

להרשמה ל"גלגלים של תקווה" – לחצו כאן


בשיתוף עמותת "אתגרים"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג