סבתא, בת ונכדה: שלשה חוצה דורות בטריאתלון הנשים

בגיל 79, עומדת מרתה יפה להשתתף בפעם התשיעית בטריאתלון נשים יחד עם בתה ונכדתה, כחלק משלשה של שלושה דורות - סיפור על עצמה, נחישות והתמדה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

להשתתף בטריאתלון נשים זו חוויה מיוחדת ומעצימה, אבל להשתתף בטריאתלון נשים במקצה שלושה דורות המשפחתי, זו חוויה בלתי רגילה וגם זכות גדולה להתחרות עם סבתא ואמא יחד. סבתא מרתה יפה, 79, מצופית ובתה אוסנת חיות, 56 מכורזים, משתתפות במקצה שלשה של שלושה דורות יחד עם הנכדה שי, 23 כבר תשע שנים ועוד היד נטויה.

שלשת שלוש דורות

"כל הדרך אנחנו אומרות 'איזו זכות זו, איזה כייף זה לעשות את זה' מאוד כייף" | צילום: אלבום פרטי

להרשמה לטריאתלון הנשים בהרצליה – ליחצו כאן

"לפני עשר שנים באנו לטריאתלון לראות את אוסנת ושי ולעודד אותן" נזכרת מרתה כיצד נחשפה בפעם הראשונה לטריאתלון נשים "כשהן סיימו, אוסנת אמרה לי שהיתה סבתא שהתחרתה ואם היא יכולה לעשות את זה אז בטח אני יכולה. קניתי את הרעיון ושנה אחרי זה התחלתי ומאוד מצא חן בעיני. זו חוויה מאוד מאתגרת".

סבתא מרתה עושה את קטע הריצה או נכון יותר צעידה, "זה מדהים" מספרת אוסנת, ביתה, "אנחנו מצטרפות אליה בקטע הריצה וכל הדרך אנחנו אומרות 'איזו זכות זו, איזה כיף זה לעשות את זה' מאוד כייף. רוב הזמן היא רצה, היא רואה את כולן רצות, זה סוחף".

כתבות נוספות בנושא:
"אם את יכולה לעשות גם ספורט וגם להיות אמא, את יכולה לעשות הכל"
צפו || לקראת טריאתלון הנשים בהרצליה
"כמו שיש אופניים מותאמים לנשים, כך יש גם קבוצות מתאימות לנשים"

אוסנת שנכנסה לעולם הטריאתלון בעקבות ילדיה, משתתפת בתחרויות טריאתלון וריצה ומתאמנת בקבוצת אלתרמנס, ובתוך עולם הספורט כבר כעשר שנים.

שלשת שלוש דורות

"זה תורם מאוד לקשר המשפחתי וזו חוויה. זה נותן המון סיפוק כשאת מסיימת את זה" | צילום: אלבום פרטי

מרתה צועדת כמעט בכל בוקר כ-4 ק"מ במושב כבר שנים רבות כך שעבורה לצעוד 2.5 ק"מ, זה לא אתגר גדול במיוחד. "אני צועדת, אני לא רצה" מסבירה מרתה "אבל שם, בקטע הריצה, כשאני מתחילה וכולן רצות סביבי אז אי אפשר ורצים. אני רצה כמה שיש לי כוח, חלק אני עושה בהליכה וחלק בריצה וזה נחמד".

בקטע הריצה מצטרפות אליה גם הבת והנכדה ומלוות אותה "הן ליוו אותי וזה באמת היה נהדר ונתן לי הרבה".

איך ההרגשה בגיל 79 להשתתף בטריאתלון יחד עם כל כך הרבה נשים?

"זו הרגשה נהדרת" אומרת מרתה "לא כל אשה מגלה את גילה, אני מגלה ולא מסתירה מכיוון שזה אמצעי לסחיטת מחמאות" היא צוחקת "כי כל אחד אומר 'את לא נראת'. אני לא מתייחסת למספרים, אני מתייחסת למה שאני עושה".

איזה טיפ יש לך לנשים שרוצות לעשות שלשת דורות?

"זו חוויה בלתי רגילה" אומרת מרתה "זה תורם מאוד לקשר המשפחתי וזו חוויה. זה נותן המון סיפוק כשאת מסיימת את זה. הסיסמה זה 'כל אחת מנצחת' ולא משנה מה היא עושה וכמה, אנחנו לא עושות את זה בשביל הישגים, אנחנו עושות את זה בשביל עצם העשייה. כל אחת מנצחת את עצמה וזו פשוט חוויה ואני בטוחה שכל מי שתצטרף ותעשה את זה זו תהיה פעם ראשונה אבל לא אחרונה".

"קודם כל שיבואו ויראו את התחרות" ממליצה אוסנת "לראות שבאמת כל אחת שרוצה קצת יכולה ולא משנה מה עושים, אם זה קצר, עממי, שלשות. כבר נכנסים לאוירה ומחליטים שמעכשיו והלאה וזה יכול להיות גם אורח חיים".

להרשמה לטריאתלון הנשים בהרצליה – ליחצו כאן


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג