סבב הדאונהיל: מלחמות של מאית השנייה על מקום בפודיום

התחרות השנייה בסבב, שנערכה ביער עופר שבכרמל, סיפקה אקשן רציף ודרמות על המסלול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

התחרות השנייה בסבב, שנערכה ביער עופר שבכרמל, סיפקה אקשן רציף ודרמות על המסלול

מאת:אמיר כספי


ביום שבת נערכה התחרות השנייה בסבב הדאונהיל – SHIMANO DH – ביער עופר שבכרמל. 80 מתחרים נרשמו לתחרות, שנערכה במזג אוויר אביבי קלאסי כשכל הנוף מסביב עדיין ירוק. הקהל שהגיע לעודד זכה לראות את הרוכבים מתעמתים עם האלמנטים שפזורים לאורך המסלול, כאשר האלמנט המרכזי שמשך את מירב הקהל היה הדאבל דרופ – אלמנט טכני קשה שמורכב מדרופ שממש אחריו באה קפיצת סטפ דאון ארוכה וגדולה.


לראשונה בתחרויות דאונהיל בישראל, הרוכבים זינקו למקצה הגמר בהפרש של חצי דקה זה מזה, ולא כמו שנהוג בדרך כלל (דקה בין רוכב לרוכב), על מנת לתת לקהל יותר אקשן רציף על המסלול. הנוהל החדש מקרב את רמת הרכיבה וארגון התחרות לתחרויות בינלאומיות, והוא יונהג גם בתחרויות הבאות.
כמו בכל התחרויות האחרונות, גם ביער עופר קטגוריות הילדים היו אחראיות ליותר מ-50% מסך המתחרים, דבר שמעיד על גדילת הענף וטיפוח דור העתיד.

מהלך התחרות:

קטגוריית ילדים (13-14) – קטגוריה זו מונה גם רוכבים מתחת לגיל 13, ובראשם עילי מיכאלי מאילת (בן 11) שמתחרה כבר שנה שלישית בסבב. מארק אדלר, אחד המועמדים לעלות על הפודיום, התרסק בראן השני ולא הגיע לקו הסיום. יפתח רונן מקיבוץ בית אורן (בן 14) ניצח בזמן מצוין של 1:23.74 שעות, שהעניק לו את המקום ה-14 בתוצאות הכלליות. עילי מיכאלי הגיע שני בתוצאה מעולה של 1:33.59, ואת את המקום השלישי קטף ארז שדה. מארק אדלר, אחד המועמדים לעלות על הפודיום, התרסק בראן השני ולא הגיע לקו הסיום.

קטגוריית קדטים (15-16) – ללא ספק הקטגוריה הקשה מכולן. מדהים לראות את הסמיכות בזמנים של שלושת הרוכבים הראשונים: את המקום השלישי לקח עדי שפיר בזמן מעולה של 1:22.58, למקום השני הגיע אור גוב בתוצאה נהדרת של 1:22.47, וראשון סיים הרוכב המוכשר זוהר שושני עם זמן של 1:22.19. כל השלושה נכנסו לעשירייה הראשונה בתוצאות הכלליות.

קטגוריית ג'וניורס (17-18) – גם בקטגוריה זו רק מאיות השנייה מפרידות בין המקום הראשון לשני. למקום השלישי הגיע הרוכב אורין אלתור, שזהו בשבילו הביקור הראשון על במת המנצחים. פז טוכמן הגיע שני עם תוצאה יפה של 1:28.69, רק 16 מאיות השנייה אחרי המנצח, נדב ריימונד.

קטגוריית בוגרים (19-29) – על הקובייה השלישית בפודיום עלה גיל שחר עם זמן של 1:29.98. את המקום השני, שוב בהפרש של מאיות השנייה, קטף גנאדי חנוכייב עם זמן של 1:29.31. ובמקום הראשון הטייס של הקטגוריה – הרוכב נדב אור עם זמן מעולה של 1:22.75.

קטגוריית מסטרס (30-39) – אלי ברנס, שעשה קאמבק לתחרות בכרמל, הצליח להדיח רוכבים טובים ומהירים בדרך למקום השני עם זמן של 1:33.35. ירון דותן, רוכב וותיק בסבב הדאונהיל, הגיע שני עם זמן של 1:31.18. את המקום הראשון כבש שחר גולדשטיין עם תוצאה של 1:28.04.

קטגוריית מאסטרס (40+) – בסבב קוראים להם קטגוריית הקטטר, אבל הם מהירים לא פחות מהצעירים וחזקים מהם פיזית. שלישי הגיע משה גונטוב בזמן של 1:31.94. גם הפעם מירון גולדשטיין לא מצא את הפוטנציאל שטמון בו והפסיד בכבוד את המקום הראשון לאלון פנטו. גולדשטיין עצר את השעון על 1:30.28, כאשר פנטו מקדים אותו ועוצר את השעון על 1:27.82.

קטגוריית פרו (30+) – ירון רפפורט קטף את המקום השני (מתוך שניים) בתוצאה של 1:31.08. דימה רפקין החליט להגיע עם אופניי 6" לתחרות לטובת קטעי הדיווש וניצח בזמן של 1:22.87, שהספיק למקום ה-12 בתוצאות הכלליות.

קטגוריית פרו (16-18) – גם בקטגוריה זו המקום השני והשלישי נלחמו על מאיות השנייה. אבי תמיר עצר את השעון על 1:24.59 וקטף את המקום השלישי. במקום השני התייצב דניאל גוזלן עם זמן של 1:24.42. ראשון הגיע יונתן יתום, אלוף ישראל לנוער שסבל ממרוץ לא טוב בשל שני פנצ'רים בשני הראנים, אך למרות זאת הצליח לעצור את השעון על 1:22.26.

קטגוריית פרו (19-29) – בקטגוריה זו נרשמו מס' קאמבקים מרשימים. אביב ינובסקי, חייל בחופשה, סיים שלישי עם תוצאה מעולה של 1:21.58. שגיא קופל, חייל קרבי שהתגייס לפני ארבעה חודשים, הגיע שני (1:21.36). אביעד יזרעאל, שלקח הפסקה מהתחום לטובת פיתוח עסקי, ניצח בקטגוריה ובדירוג הכללי עם זמן של 1:21.02.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג