נקעים חוזרים בקרסול

נקע בקרסול הוא פציעה שכיחה ביותר אשר נוטה לחזור אם לא מטפלים בה כראוי. מרב בן אברהם פיזיותרפיסטית B.P.T במרכז מדיקס . מסבירה על הטיפול הראשוני, כיצד ממשיכים בעזרת פיזיותרפיה, ואילו תרגילים ניתן לעשות בבית.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נקע בקרסול הוא פציעה שכיחה ביותר אשר נוטה לחזור אם לא מטפלים בה כראוי. מרב בן אברהם פיזיותרפיסטית B.P.T במרכז מדיקס . מסבירה על הטיפול הראשוני, כיצד ממשיכים בעזרת פיזיותרפיה, ואילו תרגילים ניתן לעשות בבית.

מאת:מרב בן אברהם

מכניזם הפגיעה בדרך כלל הינו מעידה וסיבוב הקרסול כלפי פנים. ברוב המקרים הפגיעה היא ברצועת ה ATF (anterior talo-fibular) שנמצאת בצד החיצוני של הקרסול. הרצועה נמתחת וסיביה נקרעים, בדרגות שונות. לעיתים יכול להיות מצב של שבר תלישה, בו הרצועה נמתחת ותולשת פיסת עצם איתה. מצב זה הוא הדרגה החמורה ביותר של נקע בקרסול.

 הטיפול בנקע ב 72 השעות הראשונות:

RRest, מנוחה

IIce, קרח- כל שעתיים-שלוש ל 10-15 דקות.

CCompression, חבישות- ע"י פיזיותרפיסט מוסמך.

E Elevation, הרמת הרגל.

ובנוסף, טיפול פיזיותרפיה הכולל: טיפול ידני עדין, תרגילים ללא נשיאת משקל, אולטרא סאונד טיפולי וגירוי חשמלי, להורדת נפיחות והזרמת דם.

 המשך טיפול בנקע:

לאחר 72 השעות הראשונות יש להתחיל בהדרגה טיפול עמוק יותר, בשילוב תרגילי חיזוק שרירי השוק והירך ובעיקר שיפור  שיווי המשקל, שנפגע בעקבות הפגיעה ברצועה.

בתוך הרצועה קיימים חיישנים שתפקידם לווסת את שיווי המשקל ולדווח למוח בכל רגע נתון על מיקום האיבר, כך שאם נעמוד על משטח לא יציב או נלך על שביל רצוף באבנים לא אחידות, נדע לאזן את גופנו ולא ליפול. לאחר היווצרות נקע נפגע הויסות, והדרך להחזירו למצב תקין היא ע"י תרגול ולימוד מחדש, על מנת למנוע חזרה על הפגיעה.

הדרך היעילה ביותר למנוע נקעים חוזרים בקרסול היא לתרגל שיווי משקל בדרגות קושי הולכות ועולות.

 מס’ תרגילים פשוטים שאפשר לבצע בבית:

          עמידה על רגל אחת ושמירה על שיווי משקל- זוהי דרגת הקושי הנמוכה ביותר.

          עמידה על רגל אחת וסיבוב הראש לשני הצדדים, הזזת הרגל השנייה הצידה ואחורה.

          עמידה על רגל אחת על מזרון רך או על כרית = משטח פחות יציב.

          עמידה על רגל אחת ועצימת עיניים.

          שילוב תרגילים קודמים למשל: עמידה על כרית + עצימת עיניים .

 במכון הפיזיותרפיה קיימים אביזרים מיוחדים איתם אפשר לתרגל החל מדרגת קושי נמוכה ועד לדרגות קושי גבוהות ביותר. לדוגמא: "פטרייה"- משטח לא יציב, "פיתה"- כרית מלאה באוויר, טרמפולינה ועוד.

 

מירב בן אברהם, פיזיותרפיסטית B.P.T במכון פיזיותרפיה במרכז מדיקס .



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג