נצחונות למלכא, רייכמן ובייסרון בטריאתלון ת"א

גילי רייכמן נפגעה בהתרסקות אופניים, המשיכה וניצחה במקצה האולימפי. יונתן מלכא מנצח במקצה אולימפי גברים ושחקן הטלוויזיה המפורסם, עופר שכטר, זכה במקום שלישי במקצה ספרינט עד 39, חגיגה בטריאתלון אקסלנס תל אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


גילי רייכמן נפגעה בהתרסקות אופניים, המשיכה וניצחה במקצה האולימפי. יונתן מלכא מנצח במקצה אולימפי גברים ושחקן הטלוויזיה המפורסם, עופר שכטר, זכה במקום שלישי במקצה ספרינט עד 39, חגיגה בטריאתלון אקסלנס תל אביב

מאת:עוז כרמל

תמונות ווידאו מטריאתלון תל-אביב 2010

הטריאתלון הנקרא על שמו של סא"ל אייל וייס ז"ל התקיים הבוקר (שבת) בנמל ת"א ואירח קרוב ל-1000 טריאתלטים מכל רחבי הארץ. וייס, שהיה טריאתלט בעצמו, נהרג ב- 2002 בעת פעילות מבצעית של יחידת דובדבן עליה פיקד. חיילים רבים שהיו תחת פיקודו או שירתו לצידו בסיירת נטלו חלק בתחרות.

מזג אוויר מושלם קידם את השחיינים שהתייצבו בחוף מציצים. יחד עם זאת, עקב השעה המוקדמת של המקצה האולימפי, רק כמה עשרות צופים הטריחו עצמם להגיע לחוף. זוהר וייס (אולימפי 40+) סיים ראשון את הקפת השחייה הראשונה, אך איבד זמן יקר כששחה לכיוון המזח במקום לכיוון החוף. "הכל היה בסדר, חוץ מהשחייה. התאמצתי נורא והפסדתי הרבה דקות", סיפר וייס לשוונג מאוחר יותר, "זה לא קורה באף טריאתלון, תמיד רואים את היעד בבירור". אך בזאת לא תמו צרותיו של וייס בן ה-48, שנחתך ונחבל מהסלעים במים ויצא בשן ועין. "תוך שלוש דקות קיבלתי מתנה בים", אמר בציניות. למרות התלאות, הפגין זוהר וייס ספורטיביות ודבקות במשימה, סיים את התחרות במקום השני הכללי וראשון בקטגוריית הגיל שלו.

 


זוהר וייס שורד אמיתי / צילום:עוז כרמל

במקום הראשון במקצה האולימפי 40+ סיים ארז סלונים המאושר. "אני לא מאמין, שכולם יידעו שאני לא מאמין", אמר סלונים והתייחס ליושב במרומים. "אבל איך אומרים? חלומות מתגשמים, כמו בכוכב נולד. החלום שלי לנצח ועוד בת"א – אין דברים כאלה, טירוף".

ואם כבר בדבקות במשימה ובחלומות עסקינן, מה תגידו על גילי רייכמן? הבחורה המוכשרת הזאת הוכיחה אופי של וינרית אמיתית, כשהצליחה להתגבר על כאבים עזים לאחר שנפגעה בתאונת אופניים. "יצאתי טוב מהמים. היתה לי החלפה טובה ויצאתי טוב מאוד לאופניים ושתי הקפות עבדתי בפלוטון שעבד חזק מאוד. בתחילת ההקפה השלישית היתה התרסקות ואני עפתי על הדשא. די כאב לי כי נפלתי על הגב, אבל למזלי בגלל הדשא החבלות הן די שטחיות", סיפרה רייכמן לשוונג. "קמתי והמשכתי לרכוב אבל כמובן שהקצב היה הרבה יותר נמוך. בריצה ממש כאב לי לנשום בגלל אותה נפילה והכאבים בגב אבל נלחמתי והגעתי עד לסוף". ולא סתם סוף, אלא מקום ראשון במקצה האולימפי עד 39, כשהיא מקדימה בחמש דקות את השניה, ליטל ברנשטיין. כנראה שכדי לעצור אותה יצטרכו גם להטביע אותה בפעם הבאה. 

 
גילי רייכמן ראשונה בנשים

 

 
יונתן מלכא ראשון בגברים

הדראפטינג (האפשרות לרכוב בקבוצה ולא במרחק קבוע זה מזה) במסלול דחוק התווסף לקשיי תמרון במעברים הצרים בדקט של הנמל. אמנם התחרות אורגנה היטב, אך הצורך לתמרן בין תנועת המבקרים בנמל לבין בידוד מסלול האופניים יצר צפיפות קשה שאיש לא הרוויח ממנה. הסדרנים נאלצו לפתוח ולסגור לחליפין את המעברים ולא אחת נתקעו רוכבים באנשים והדבר גרם לעצבנות רבה.

בספרינט נוער ניצחה פאני בייסרון בקלות בתוצאה 1:12:21 שע' ואין ספק שברמה הזו אין לה מתחרות והדבר עלול לפגוע בהכנותיה לאולימפיאדת הנוער. בייסרון הקדימה את הדר אהרוני מירושלים. אהרוני מקבוצת Roadrunner אמרה לאחר שחצתה את קו הסיום: "היה ממש כיף. הרכיבה היתה קשה וארוכה מאשר בדרך כלל. חם, אבל פשוט קרנבל אדיר. השחייה היתה מעולה, הים נעים והרגשתי ממש טוב, היו גלים כיפיים, כאלו  שמביאים אותך לחוף".

יונתן מלכא מאילות תל-אביב, סיים במקום הראשון במקצה האולימפי עד 39 ואמר לשוונג: "היה ים מאוד גבוה וקצת פספסנו את הניווט בהתחלה, אבל היתה תחרות מאוד נחמדה. באופניים היה צריך להיזהר עם הדראפטינג כי היו הרבה אנשים על המסלול. בריצה כבר יכולתי יותר להכתיב את הקצב שלי. היתה אווירה טובה, תמיד כיף להתחרות בארץ עם כל האנשים וכל החברים פה, ואני מקוה לעוד תחרויות כאלה".

כמובן, ומבלי להפחית מגודל ההישג של אף אחד מן המתחרים, אסור לשכוח את העובדה שהאחים דן ורן אלתרמן נמצאים בתחרויות בחו"ל בשלב זה של העונה. רן מתחרה מחר (ראשון) במדריד ודן אלתרמן מתחרה בסין, לאחר שלא קיבל אישור להתחרות אף הוא במדריד בשל אי-הבנה הקשור לניקוד שצבר בסבב.


פודיום אולימפי עד 39: יונתן מלכא, נווה כהן ואביעד כהן

נווה כהן מא.ס.א רופין סיים אחרי מלכא, ואמר: "עבדנו יפה מאוד בשחייה, יונתן מלכה, עמית פיין ואני. גם ברכיבה היה סבבה, היה לי קצת יותר קשה כי זה אולימפי רביעי בסך הכל שאני עושה בחיים, אז נתתי להם למשוך יותר. היתה גם התהפכות באופניים מאחורינו. בריצה נותנים מה שיש, זה גם הכי פחות מסוכן מבחינת הבטיחות. היתה לי ריצה מדהימה, אני ממש מבסוט מהתחרות". גם אביעד כהן מטריאתלון להבים שסיים שלישי נהנה: "אם בשביל נווה זה היה אולימפי רביעי בשבילי זה היה הראשון. נהניתי מאוד, נתתי תחרות חזקה ואני מרגיש מעולה, ונווה נתן לי כאן פייט".

המשתתפים והמבקרים בנמל נהנו מחווייה אמיתית שכללה מתחם אקספו גדול, בו הוצגו מותגי חברות הלבשה שונות, חטיפי חלבונים ואנרגיה, נעלי ריצה ואביזרים לאופניים.

אין הרבה אנשים בעולם שמצליחים בשני סוגים של ספורט. טריאתלטים צריכים להצטיין בשלושה כאלה, אבל מסתבר שיש גם את אלו שמסמנים 'וי' על ארבעה תחומים: שחקן הקולנוע והטלוויזיה עופר שכטר סיים את טריאתלון אקסנלס ת"א במקום השלישי בקטגוריית הגיל שלו (10 כללי) כשקבע 1:17:35 שע' בספרינט עד גיל 39.

שכטר, המתאמן בקביעות בקבוצתו של אבי ברכה, סיים את 750 המטרים של השחייה במקום החמישי, אך נפל למקום האחרון ברכיבת האופניים. בריצה שוב הוכיח יכולת גבוהה וסיים חמישי, ובסך הכל כאמור השיג את המקום השלישי בקטגורייה שלו.

 

תוצאות טריאתלון אקסלנס תל אביב

40+ אולימפי גברים כללי:
1. ארז סלונים 2:07:17 שע' 
2. זוהר וייס 2:09:57 שע'
3. יורם ענבר 2:10:56 שע'

אולימפי עד 39 גברים כללי:
1. יונתן מלכא 1:56:05 שע'
2. נווה כהן 1:58:48 שע'
3. אביעד כהן 1:59:17 שע'

 

 

ספרינט עד 39 גברים כללי:
1. אלי מלכה 1:07:38 שע'
2. סער פורת  1:11:16 שע'
3. אמיר שחר 1:14:26 שע'

ספרינט 40+ גברים כללי:
1. עידו קאופשטיין 1:18:13 שע'
2. עדי פייקין 1:18:52 שע'
3. מעוז פיין  1:19:26 שע'


אולימפי עד 39 נשים כללי:
1. גילי רייכמן 2:06:39 שע'
2. ליטל ברנשטיין 2:11:14 שע' 
3. קים דרמון 2:16:29 שע'

אולימפי 40+ נשים כללי:
1. דורית אפלבאום 2:33:26 שע'
2. נורית קוינט 2:33:46 שע'
3. מור שלזינגר 2:37:20 שע'  

ספרינט 40+ נשים כללי:
1. הדר אייזנברג-אשר 1:29:01 שע'
2. נטע כהן-קנב 1:29:36 שע'
3. יונית אבנר 1:30:36 שע'

ספרינט עד 39 נשים כללי:
1. מירב נהוראי
2. שני לבני
3. רשל גואטה

ספרינט נוער בנות כללי:
1. פאני בייסרון  1:12:21 שע'
2. הדר אהרוני  1:16:46 שע'
3. לי שמש  1:17:52 שע'

 

תמונות ווידאו מטריאתלון תל-אביב 2010

 

תמונות נוספות

 

 


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג