נעולים על זה: איך קונים נעלי שטח – טיפים, כלים ועצות לדרך

טרנד השטח סוחף ויותר רצים יוצאים מהערים אל ההרים ליהנות מריצה. קבלו את המדריך לקניית נעלי ריצת שטח, עם טיפים שיעזרו לכם להיכנס לשטח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נעולים על זה – המדריך לקניית נעלי ריצה | מה גרם למפץ חנויות המותג בישראל | האם כדאי לכם לקנות נעלי ריצה ברשת

כשנגיע לאזור החגים והחום קצת ירד, תחזור עונת הטיולים. אז אולי הפעם, בתור החלטה ראשונה של "משהו חדש לעשות אחרי החגים" נחליט לטייל תוך כדי ריצה?
אנחנו גרים באחד המקומות הטובים ביותר לעשות את זה, כי בשעתיים נסיעה לכל כיוון אפשר למצוא יופי של מסלולים, תנאי שטח שונים, וכל מה שנצטרך לדאוג לו הוא מזג אוויר טוב, מים, ציוד מתאים ובעיקר נעליים.

נעלי ריצה קשירה

למה לא בעצם? צילומים: thinkstock

אבל איך נדע מהן הנעליים המתאימות ביותר לרצי שטח כמונו? הרי יהיו כאלה שיגדירו את הדיונות בתל ברוך כאתגר לא שגרתי בעוד שאחרים לא ינומו ולא ישנו עד שלא ישלימו את שביל ישראל בריצה.

האם אתם חיות שטח?

צריך לחשוב טוב מאוד על השאלה הזאת ולענות עליה בכנות. מי שמתכוון לרוץ אולטרה מרתון, או פשוט להתמכר לחומרים שמפרישה בגוף ההתבודדות בחיק הטבע תוך כדי ריצה, כדאי שישקיע בנעלי שטח איכותיות.

 גם כאן זה מתחלק פחות או יותר לשתי קטגוריות. מצד אחד יש את ספורטאי ההישג או את התחרותיים שמתחשבנים על כל שניה במרוצים. בזמן האחרון אנשים כאלה נוטים להראות עם נעלי שטח מינימליסטיות שפרצו לשוק בסערה, למרות שהן לא מציעות תמיכה ויציבות ברמה של נעלי השטח הסטנדרטיות.

אשה רצה עם שקיעה

לבלום זעזועים ולרמוס את כל מה שבדרך

הנעליים הסטנדרטיות הקלאסיות הן בדרך כלל כבדות ומגושמות. הן ישמרו מצוין על הרצים הזהירים מפני החלקות בשטח משתנה או סתם מפני כאב בכפות הרגליים כתוצאה ממפגשים רבים עם אבנים וסלעים.

אם אתם מתחרים בעיקר נגד עצמכם והבריאות חשובה לכם יותר מכל, לכו על הסוג הזה אחרי שתמצאו את הדגם שיהיה לכם נוח במידה כזאת שהוא יפצה על החסרונות של נעל השטח.

האם אתם באמת צריכים נעלי שטח?
אז מה בעצם אנחנו מקבלים בנעלי שטח שאין לנו בנעלי כביש? 1. בלימת זעזועים טובה יותר באופן משמעותי ששומרת על כף הרגל. 2. סוליה משוננת שדואגת לנו "לתפוס את השטח", ולרמוס בדרך את כל מה שאמור להפריע כמו אבנים ובוץ.

העניין הוא שלא כל אחד נתקל בקשיים שבהם נעלי השטח מתפקדות כל כך טוב. אם אתם רצים על שבילי עפר לבנים ישרים ובזה מסתכם ה"שטח" שלכם, אתם לא ממש חייבים נעלי שטח.

יש גם גישה שאומרת שאם אתם רצים בשטח קצת יותר קשה, אבל לא הצלחתם למצוא נעלי שטח נוחות ואתם אוהבים את נעלי הכביש שלכם: תמשיכו לרוץ איתן. זאת בהנחה שהנעליים הן חזקות יחסית ושבאמת לא מדובר בשטח קשה, בוצי, רטוב או סלעי לגמרי.

אם אתם משלבים בין כביש לשטח, ולא מגדירים את עצמכם כ"חיות שטח", נסו למצוא דגם נעליים שמיועד לשטח ולכביש כאחד. כמעט לכל חברה גדולה יש כיום לפחות דגם אחד כזה. תוכלו לעשות מחקר קצר באינטרנט או פשוט להיכנס לחנות נעליים מקצועית ולשאול.

האם אתם מכירים את כל המותגים?
אם בתור צרכני נעלי כביש התרגלתם לארבעה-חמישה יצרנים מסויימים, הרי שבעולם נעלי ריצת השטח תצטרכו ללמוד יותר שמות. כמעט לכל יצרנית גדולה יש דגמים מצויינים של נעלי שטח, ואליהן אפשר להוסיף חברות אחרות שנשמעות מוכר בגלל מוצרים אחרים שלהן, או שהן לא מוכרות בכלל.

אשה רצה עם נעלי שטח

אם תגיעו למצב הזה, לכו על נעלי שטח

מה שחשוב, גם אם אתם קונים בחו"ל, זה ללמוד את הנעל ולהבין אם אנחנו באמת זקוקים למה שהיא מציעה. צריך לזכור שדגמים רבים של נעלי שטח מיוצרים עבור רצים במדינות צפון אמריקה ואירופה, שנתקלים בהרבה מאוד מים, בוץ, לעתים אפילו שלג ובכלל תנאים הרבה יותר קשים מאלו שמציעים האקלים והטופוגרפיה המזרח תיכוניים.

כתבות נוספות בנושא
> איך קונים נעלי ריצה?
> האם כדאי לקנות נעלי ריצה ברשת?

אנחנו לא באמת צריכים הגנה מכל דבר שקורה אלפי קילומטרים מכאן, אנחנו כן צריכים לשים דגש על סוליות משוננות שילחמו באבנים כי זה משהו שיכול לעשות הבדל של שמיים וארץ בריצה ארוכה בשטח.

אל תחפשו נעליים יפות
אנשים רבים שקונים נעלי כביש מייחסים חשיבות רבה לעיצוב שלהם ובצדק. מי שהמראה חשוב לו, לא ירצה להצטלם עם נעליים מכוערות במהלך מרוץ, ובכלל יעדיף בהופעה שלו שילוב מנצח בין הנעליים לבין בגדי הריצה.

כשזה מגיע לנעלי שטח תזכרו דבר אחד פשוט: כבר באימון הראשון שלכם, אם תצאו לשטח האמיתי, הנעליים "יזכו" למנת אבק כל כך גדולה, שהן כבר לעולם לא יחזרו למצבן המקורי.

בשלב מסוים, וזה יגיע מהר מאוד, כבר לא יהיה לכם כוח לנקות את הנעליים. אם תשתתפו בתחרויות ותפגשו צלמים בדרך תשתדלו לחייך וכמה שיותר, כי הנעליים תמיד יראו כמו סופת חול.

פנו מקום לכף הרגל בנעל
בהנחה שרצים שאוהבים נפחים בשטח יגיעו בסופו של דבר לאולטרה מרתון, חשוב לציין את עניין המידה בנעל. אם בדרך כלל ממליצים על קניה של נעל הגדולה בחצי מידה עד מידה ממה שהתרגלנו, כדאי שנעל השטח תהיה גדולה לפחות במידה.

ידוע שכפות הרגליים מתנפחות כשהן בעומס, וכאן מדובר בעומס של קילומטרים ושל שטח משתנה. כפות הרגליים גדלות ועובדות קשה, כך שצריך לדאוג להן לכמה שיותר מקום. אם כבר השקעתם בנעל איכותית ומיוחדת, חבל ש"תפלו" על מידה שלא הייתה גדולה מספיק. מצד שני, חשוב שתהיה כמובן אחיזה טובה של כף הרגל, בעיקר בצד האחורי, כדי ליהנות כמו שצריך מהיתרונות של הנעל.

21.8.2014

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יאיר הגיב:

    הרגת אותי עם ההנחה שבסוף כולם יגיעו לעשות אולטרה. חוץ מזה היה נחמד באם היית מוסיף כמה דוגמאות של נעליים ומנתח את תכונותיהן כדי לנסות לתת כיוון מחשבה.

  • dani הגיב:

    הכתבה אינה מקיפה את הנושא וחבל. מצופה משוונג יותר.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג