סיפור דרך: ניתוח מסלול חצי המרתון בירושלים

מתי פוגשים את העליות הקשות? איפה נכנסים לעיר העתיקה? מהם המקומות הטובים להצטלם, הנה כל מה שרציתם לדעת על מסלול חצי המרתון בבירה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קשה לחשוב על טיול ריצה עירוני יותר טוב באורך של שעתיים פלוס מינוס מאשר חצי מרתון ירושלים. נכון, יש הרבה עליות, אבל זה עדיין לא מרתון. קצת יותר קשה מחצאי מרתון אחרים, אבל עדיין מרוץ שכל מי שמאומן מספיק יוכל להתמודד אתו. כלי חשוב להתמודדות הוא הכרת המסלול, ולכן אתם קוראים את הכתבה הזאת. אז מה מחכה לכם?

הריצה ברחוב יפו, אחד המקומות הכיפים במסלול | צילום: פלאש 90

עוד כתבות בנושא 
ניתוח מסלול המרתון בירושלים 
טיפים למשתתפים במרתון ירושלים 
היילה גברסילאסי ירצה בירושלים וירוץ במקצה ה-10 ק"מ

קילומטרים 1-6 

הזינוק של חצי המרתון יהיה ברחוב רופין, בדיוק באותו מקום שממנו יזנקו רצי המרתון לאחר מכן. רצים ישר על רופין, ובניגוד לרצי המרתון שפונים שמאלה לאוניברסיטה, ממשיכים על הכביש ואז פונים ימינה לרח' נתנאל לורך, ומקיפים את קרית הממשלה. כבר בנתנאל לורך פוגשים את העלייה הראשונה, שממשיכה גם אחרי שפונים ימינה לשד' יצחק רבין, וזו סיבה מצוינת להתחיל בקצב רגוע. בשד' יצחק רבין רצים לאורך של כקילומטר, שבסופו תהיה גם ירידה מפנקת.

משד' יצחק רבין ממשיכים לרחוב בצלאל ורצים כל הזמן ישר. אחרי שטיפסנו קצת, שלושת הקילומטרים הבאים יהיו במגמת ירידה עם גבעות קטנות באמצע. מבצלאל מתחברים לרח' בן יהודה, ומיד פונים ימינה לרח' שמואל הנגיד שמביא אותנו להקפה קטנה וחזרה לרח' המלך ג'ורג' שהריצה עליו נוחה. בקילומטר הרביעי פונים ימינה לרח' יפו וזה אולי החלק הכיפי ביותר במסלול. הריצה לאורך פסי הרכבת במדרחוב שיהיה מלא באנשים שיעודדו, בצלמים שיתעדו – שמרו על החיוך לרח' יפו.

בסוף רח' יפו, במקום שבו רצי המרתון פונים שמאלה, רצי חצי המרתון ממשיכים ישר ואז ימינה לרח' יצחק קריב בדרכם לעיר העתיקה. עוברים את קניון ממילא, ובקילומטר החמישי נכנסים לעיר העתיקה דרך שער יפו. כדי להגיע לשער, תצטרכו לעבוד קשה בעלייה, אבל מדובר באחד המקומות היותר צבעוניים במסלול, ויהיו שם מספיק אנשים (ואולי גם גיבורי על) מסביב שינעימו את האווירה. הריצה בתוך העיר העתיקה היא למרחק של 600 מטרים עד ליציאה בשער ציון, צריך לשים לב למשטח בעיר העתיקה וגם למרווחים הצרים.

אפילו גיבורי על יחכו לכם על המסלול | צילום: פלאש 90

קילומטרים 7-14 

אחרי הטיול בעיר העתיקה מתחילים בירידה תלולה במעלה השלום לכיוון בריכת הסולטן, עד שמגיעים לדרך חברון. אחרי 7 קילומטרים תפגשו את אחת העליות הקשות במסלול שהיא העלייה של הסינמטק, אבל החדשות הטובות הן שהיא די קצרה. אחרי העלייה פונים ימינה לרח' דוד רמז, שם תיהנו מריצה מישורית. מרמז מתחברים לרח' דוד המלך, שבו מתחילה מגמת עלייה בדרך לעוד עלייה קשה מאוד במסלול שהיא העלייה של רח' ז'בוטינסקי לכיוון בית הנשיא. את העלייה הזו פוגשים אחרי 8 קילומטרים, והיא באורך של כ-500 מטר.

לאחר מכן מגיע הפיצוי, ונהנים מכשני קילומטרים במגמת ירידה. אחרי בית הנשיא יש עיקול שמאלה לרח' שופן ושם כבר יורדים, רצים את כל הרחוב, אחריו מתחברים לרחובות דובנוב וצבי גרץ ושם פונים ימינה לרח' עמק רפאים. הפניה היא אחרי 10 קילומטרים, וכאן נהנים מריצה ישרה של קילומטר ברחוב מוצל, עם הרבה אנשים, מסעדות ובתי קפה מסביב. זמן להחזיר דופק וליהנות מהאווירה.

אחרי 11 קילומטר פונים שמאלה לדרך הרכבת שהיא הרחוב המקביל ממנו חוזרים לכיוון צפון. רצים לכיוון מתחם התחנה הראשונה במגמת עלייה, אין שם ממש עלייה רצינית אבל שימו לב שזה רחוב ארוך ודי קשה – לפחות הוא יפה. בסופו של דבר מתחברים חזרה לרח' עמק רפאים דרך רח' בית לחם, וממנו חוזרים לנקודה שכבר היינו בה ברח' רמז, ומשם פונים ימינה להמשך של דרך חברון שבה היינו מקודם. זה קורה אחרי 13 קילומטרים. רצים על דרך חברון במגמת עלייה, עד שפונים שמאלה לרח' דניאל ינובסקי.

קילומטרים 15-21 

ברח' דניאל ינובסקי רצים הלוך וחזור (נקודת פרסה באמצע) למרחק כולל של כ-1.5 ק"מ. הדרך הלוך היא במגמת עלייה (שיותר קשה בתחילת הדרך) והחזרה היא בירידה. חשוב לחלק את הכוחות בחלק הזה שהוא לא קל בכלל במרוץ.

אפשר ליהנות מהיופי של המסלול, צריך רק ללמוד אותו | צילום: פלאש 90

חוזרים לצומת של דרך חברון, חוצים אותה וממשיכים ישר לרח' יהודה. על רח' יהודה רצים כ-800 מטרים נוחים במגמת ירידה ואז פונים ימינה לרח' פייר קלינג וזה קורה אחרי 17 קילומטרים. ממשיכים בריצה נוחה ברח' אלעזר המודעי וזה בדיוק המקום להסדיר שוב את הנשימה לקראת החלק הקשה במרוץ, העלייה של כובשי קטמון. בסיומה פונים שמאלה לרח' מולכו, ואז אחרי 19 קילומטרים מתחילים ליהנות מירידה חדה ברח' עזה לכיוון רח' הרב הרצוג,

חשוב לזכור שגם אחרי 20 קילומטרים, כשנותר קצת יותר מקילומטר, עדיין הריצה תהיה במגמת עלייה לכיוון שער הסיום שיוצב בשדרות בן צבי, מעל הכניסה הצפונית לגן סאקר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג