ניצחון חמישי לקיטל בטור, אבל פרום עדיין מוביל

מה קרה בקטע 11 בטור דה פראנס? הספרינטר הגרמני נמצא בכושר הטוב ביותר ומנצח פעם חמישית בטור ו-14 בכל הזמנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אחרי הקטע ה-10 כבר אפשר לומר שחצי מהטור דה פראנס מאחורינו, כי הקטע ה-20 יהיה האחרון שיהיה נתון לשינויים. נכון, אמנם הפירנאים והאלפים לפנינו, אבל אחרי 10 קטעים הרבה דברים משוגעים קרו, מספר רוכבים שציפינו לראות עד הסוף פרשו, ולאור הנסיבות כל מה שקורה עכשיו בהובלה די צפוי.

צ פ ו || תקציר קטע 11

הטור דה פראנס כבר עבר חצי מהדרך לפריס, השלב היום ארוך ומישורי אבל אפשר לצפות לשני קטעי ההרים הבאים והמעניינים בפירינאיים, השאלה האם החולצה הצהובה תחליף ידיים עומדת בעינה. בינתיים החולצה בידי קבוצת סקיי מהיום הראשון וכבר 6 ימים על כתפיו הצנומות של המנצח אשתקד והפייבוריט, כריס פרום. הוא מתחיל את היום ראשון בדירוג הכללי, מוביל על פאביו ארו מאסטנה שנמצא במקום השני ב-18 שניות ובכך משווה את שיאו של ז'אק אנקטיל עם 50 ימים מצטברים בחולצה הצהובה. אם יחזיק בה עד פריס לניצחון, הוא ישווה את שיאו של מיגל אינדוראן הספרדי (60). עוד אבן דרך בקריירה שלו להגיע לרמות של הגדולים ביותר – ברנאר הינו (77) ואדי מרקס (97). (וכמעט אף מילה על לאנס ארמסטרונג).

את תחרות החולצה הלבנה, הרוכב הצעיר הטוב ביותר, מוביל סיימון ייטס מקבוצת אוריקה גרינאדג' שאחיו זכה בה שנה שעברה. החולצה הירוקה, המאיץ הטוב ביותר, מתהדקת על מרסל קיטל, הספרינטר הגרמני שמוביל ביותר מ-100 נקודות על מקום 2. אחרונה וחביבה החולצה המנוקדת של המטפס הטוב ביותר – וורן בארגיל מסאנווב מחזיק בה כרגע, אך פה יש את המאבק הגדול ביותר והכל פתוח כאשר יש נקודות רבות לאיסוף בפסגות ההרים בשלבים הבאים.

ממבט קצר על מפת המסלול ופרופיל הגבהים אפשר להבין שזהו קטע מישורי אשר צפוי להסתיים בספרינט פיניש המוני של הפלוטון, 203.5 ק"מ ארוכים ושטוחים יחסית עם רק עלייה מדורגת אחת (4 הרמה הנמוכה ביותר) כ-50 קילומטרים לסיום. עלייה שכזאת היא לא קשה מספיק בשביל ליצור סלקציה בפלוטון. הקטע התחיל בעיירה איימס ונגמר ב-פאו, עיירה שאירחה בעבר 69 פעמים שלב בטור דה פראנס, שלישית רק לבורדו ופריס כמובן. פעם אחרונה שהטור התארח בעיירה פו בשנת 2012 הוא נגמר בניצחון של פרדריגו מ-FDJ.

מהלך המרוץ

בריחה קטנה של 3 רוכבים בלבד יצאה מיד עם הזינוק, הפלוטון היה ללא תגובה למהלך. שלושת הרוכבים הם מרקאטו (UAE), באקרט (Wanty) ובודנאר (Bora) חבר קבוצתו של פיטר סגאן שנפסל מהטור בקטע הרביעי. בזמן הקטע עלתה תהייה מדוע שאר הקבוצות לא שולחות רוכבים רבים יותר לבריחה? בכך הקבוצות יכלו לייצר הזדמנויות נוספות לנצח. הרי מרסל קיטל הוכיח עליונות משמעותית בספרינט פיניש עם 4 ניצחונות עד כה, כאשר 3 מהם היו ניצחונות מוחצים. גם קבוצות שיש להם ספרינטר כמו קופידיס עם נאסר בוהאני (שלא נמצא בכושר שיא כנראה) שווה להקריב רוכב בשביל להפעיל עוד לחץ על קבוצת קוויקסטפ פלורס שתאלץ לרכוב בקדמת הפלוטון רוב היום עבור קיטל. ללא שינוי בטקטיקה של הקבוצות המרוץ פחות מעניין והצופים נפגעים מכך. ברמת התחרותיות זאת שיחה מעניינת האם מנהלי הקבוצות צריכים לנהוג באופן שונה בשלבים מישוריים? ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות.

הדבוקה עברה היום ליד Labastide-d'Armagnac הנקראת גם "כנסיית הרוכבים" אתר אייקוני שהפך ב-1959 למוזיאון לאופניים המכיל פריטים מקוריים ונדירים של רוכבים מהטור דה פראנס, חולצות חתומות, גביעים ואופניים שנאספו ונתרמו במרוצת השנים על ידי הרוכבים עצמם.

בקילומטר ה-106 התרסקות קטנה בפיד זון (נקודת חלוקת מזון והתרעננות באמצע שלב) גורמת לאי נעימות ועצירה קטנה באחורי הפלוטון, התוצאות הן פרישה של הרוכב דריו קטאלדו מקבוצת אסטנה שנראה כי נפגע במפרק כף היד. זה הטור הראשון של קטאדלו בן ה-32, התוצאה הטובה ביותר שלו בקריירה היא מקום 14 בג'ירו ד'איטליה. זאת פגיעה משמעותית ברוכב המוביל של אסטנה, פביו ארו שיזדקק לכל תמיכה מקבוצתו בשלבי ההרים המכריעים שעתידים לבוא.

60 ק"מ לסיום הפלוטון מגיע לספרינט הביניים של היום, שלושת הרוכבים שבבריחה עברו קודם והם לוקחים את הנקודות שעל הקו, ראשון עבר מרקאטו מהבריחה מה זיכה אותו בניקוד המקסימלי 20 נקודות. מהפלוטון שלושה רוכבים מובילים בתחרות החולצה הירוקה מתחרים על הנקודות שנשארו – אלכסנדר קריסטוף מקאטושה ראשון גורף 13 נקודות ואחריו מגיע מייקל מת'יוס שמקדים את קיטל שכנראה שומר כוחות לגראנד פינאלה היום.

מאחורה בדבוקה קבוצת קוויק סטפ מושכת את הפלוטון ורודפת אחר הבריחה בעזרת 2 רוכבים לאורך רוב היום, ז'ולייאן ורמוט ופיליפ ז'ילבר מתחלקים בנטל ועובדים עבור ניצחון של קיטל. בטיפוס היחיד של היום 28 ק"מ לסיום, בודנאר מבורה קופץ קדימה לפני חבריו לבריחה ולוקח את הנקודות הרים, הוא נראה טוב וחזק והוא ממשיך לעבוד חזק ככל שהקילומטרים לקו מתקצרים. הבריחה מתפרקת ושני חבריו נבלעים חזרה על ידי הפלוטון שרודף בעזרת מספר קבוצות בעלת אינטרס משותף. בודנאר עם רכיבת סולו אמיצה מאוד זוכה ברוכב ה"לוחמני" של היום ונתפס רק כ-250 מטרים לקו.

אוולד בוסן-האגן מדיימנשן דאטה מוביל את הספרינט פיניש, אך נעקף במטרים האחרונים ומסיים שלישי ומאוכזב, גוברים עליו מרסל קיטל ודילן גרויינווגאן מלוטו ג'מבו שישב על הגלגל של הגרמני עד הקו ומסיים במקום השני. קיטל שוב מנצח, פעם 5 בטור השנה! הוא יוצא מעמדה אחורית יחסית ומוכיח שהשילוב בין קבוצה מיומנת, כוח אבסולטי ותזמון מעולה הוא פשוט בלתי מנוצח. קיטל בכושר הנוכחי יכול עוד להשוות שיא של 8 ניצחנות בטור אחד שנקבע על ידי צ'ארלס פליסייר, אדי "הקניבל" מרקס (פעמיים) ופרדי מארטנס. יש לו הזדמנות בקטע 16, 19 ו-21 ואחרון בשאנז אליזה. מרסל קיטל בראיון רגשני מסכם: "יש לי את הרגליים, יש לי את הראש בשביל לנצח, זה פשוט מושלם".

בשני הקטעים הבאים המלחמה על החולצה הצהובה והניצחון הכללי בטור עולה הילוך, שווה לעקוב.

טבלת מובילים לאחר קטע 11. כריס פרום מויבל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
המרגש ביותר שהיה: סיכום צ'אלנג' ישראמן 2024
48:02
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
באירוע נוצץ: ON השיקה את נעלי הריצה החדשות Monster2
01:35
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
מרגש: הצעת נישואין על המסלול בצ'אלנג' ישראמן
03:22
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
אחרי 90 יום מילואים: אמיר אלפיה מסיים במקום השלישי בצ'אלנג' ישראמן
03:43
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ&#039אלנג&#039 ישראמן
ישראמנים לעד: הסרטון המרגש מטקס הסיום לצ'אלנג' ישראמן
04:45
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
CHALLENGE ISRAMAN 2024 - next day clip | צ'אלנג' ישראמן 2024 סרטון התחרות (גרסה קצרה)
38
Antonina Reznikov wins the women&#039s 226 Challenge Israman אנטונינה רזניקוב מנצחת בצ&#039אלנג&#039 ישראמן
Antonina Reznikov wins the women's 226 Challenge Israman אנטונינה רזניקוב מנצחת בצ'אלנג' ישראמן
05:08
Dan Alterman wins the 226 Challenge Israman דן אלתרמן הוא אלוף צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
Dan Alterman wins the 226 Challenge Israman דן אלתרמן הוא אלוף צ'אלנג' ישראמן 2024
05:28