נינג'ות, קרוספיט ויוגה: כך ריבוק חזרה לכותרות

מנכ"ל ריבוק משה סיני בראיון מיוחד לשוונג על הטרנדים האחרונים מהקרוספיט, מרוץ הבוץ ועד לאתגר הנינג'ה. עכשיו בריבוק רוצים להמשיך ולכבוש את עולם הפיטנס ומבחינתם זה כולל גם את הרצים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם יש מותג אחד שהיה בשנים האחרונות במקום הנכון ובזמן הנכון, כנראה שזה "ריבוק". לפני 6 שנים הזמינו אנשי "ריבוק" בישראל סקר שהתוצאות שלו מאוד הטרידו אותם. מעטים היו האנשים שהכירו את המותג שלהם, שלא לדבר על האוכלוסייה הצעירה יותר, שלא היו שום חיבור בינה לבין השם שהיה חם מאוד בשנות השמונים והתשעים של המאה הקודמת.

טרנד, כוח, נשים – מה שחשוב לריבוק | צילום: ReebokUSA

עוד כתבות בנושא 
מה יותר אפקטיבי? קרוספיט או חדר כושר?
9 נקודות על ההכנה הגופנית הנדרשת לנינג'ה ישראל
צפו: יום היוגה הבינלאומי בנמל תל אביב

עידן הקרוספיט והלחימה המשולבת

לפני 6 שנים עולם ה"אקטיב לייף סטייל" בארץ התאפיין בעלייה חזקה מאוד של הריצה למרחקים ארוכים והטריאתלון, ענפי ספורט שלא מזוהים עם ריבוק. אבל ב"עולם מקביל" בדיוק אז התחילו לראות בריבוק את הפירות של העסקה שנחתמה בינם לבין חברה בשם "קרוספיט", שארגנה תחרויות בתחום הכושר הפונקציונלי. ענף הקרוספיט הפך ל"מפלצת" שכבשה את עולם הפיטנס, ובריבוק בירכו על החלטה נכונה כי אותו חוזה ב-2010 נחתם לתקופה של עשר שנים. והתוצאה, בכל תחרות קרוספיט בעולם וברוב הבוקסים (המועדונים) רואים בעיקר בגדים ונעליים של ריבוק.

במקביל זיהו בריבוק גם את טרנד הלחימה המשולבת (MMA), שבאופן מפתיע הפך בעשור הנוכחי הפך מזירת גלדיאטורים מלאה בכתמי דם לספורט לגיטימי בארצות הברית, שבדומה לקרוספיט יש בו אנשים שבנויים מצוין ולובשים רק ריבוק. החברה חתמה על חוזה גדול מאוד עם הגוף המוביל בעולם בתחום הזה, ה-UFC, וכך כל הלוחמים הטובים בעולם לובשים מכנסיים של ריבוק בקרב.

ריבוק נמצאת במקומות שבהם אנשים "בנויים טוב" | צילום: Lance Cpl. Derrick K. Irions

בארץ עוד לא הרגישו לגמרי את הטרנדים האלו באותם שנים ולכן ב"ריבוק ישראל" היו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה. ההחלטה של המנכ"ל משה סיני היתה להשקיע את רוב תקציב השיווק בתכניות הריאלטי. "הסקר ההוא הבהיר לנו חד משמעית שהמותג לא קיים בישראל", מספר סיני, "לקחנו אסטרטגיה שונה. הבנו שאנחנו רוצים להגיע לאנשים הביתה בצורה הכי אגרסיבית שיש והחשיבה היתה לבוא ולהשקיע בתכניות ריאלטי שקשורות לספורט או שהן סוג של תחרות כמו המרוץ למיליון והישרדות. הדבר הזה הביא לדור חדש של צרכנים שלא הכיר את ריבוק. ב'הישרדות' העזנו יותר וביקשנו שחלק מהתחרויות יהיו מעולם הערכים של ריבוק, עם דברים שהגיעו מקרוספיט ומרוצי בוץ וממש קיבלנו תכניות שלמות של זה". מרוץ הבוץ בישראל שהופק לראשונה בישראל בשנה שעברה תחת השם "Mud run", הוא סוג נוסף של מינוף ריבוק לעולמות האקסטרים והריצה. מרוץ הבוץ הביא לקהל הישראלי את הקו החדש של עולמות האקטיב בו ניתן לרוץ ועל הדרך להתנסות בטיפוס על חבל, טבילה במי קרח, בריכות בוץ, מעברי חומות וכל זאת בהפנינג רחב היקף.

במקביל, הקרוספיט או האימון הפונקציונלי תופסים תאוצה גם בארץ. בוקסים נפתחים בכל מקום, אנשים מבינים יותר ויותר שאורח חיים בריא משיגים יותר בפעילויות הפיטנס, וגם מי שעוסק בריצה למרחקים ארוכים או ברכיבה מבין שזה משהו שהוא חייב לשלב. פתאום כולם יודעים מה זה קרוספיט, פתאום כולם מתעניינים הרבה יותר ביוגה ובפילאטיס, אנשים מגלים את עולם ה-OUTDOOR שזה כל פעילות פונקציונלית ואירובית שאפשר לבצע מחוץ לבית. וריבוק נמצאת בכל מקום, דואגת להטביע את חותמה אפילו באירועים כמו יום היוגה הבינלאומי. ממש כאילו שבכל מקום שבו יש מתאמנים ש"בנויים טוב" בזכות הפעילות שהם עוסקים בה, ריבוק נמצאת שם עם ה"אאוטפיטים" שלה. והשיא – בקיץ הנוכחי בנינג'ה ישראל.

"כל הפעילויות בתחום הפיטנס גדלו בישראל ובעולם". משה סיני | צילום: אלבום פרטי

"כשאדידס קנתה את ריבוק ב-2005, היא הבינה שהדבר היחיד שהיה לריבוק ולה אין זה עולם ה'פיטנס'. אז בריבוק החזירו את הגלגל ומדובר באוניה גדולה והיא שטה בכיוון הנכון. זה התחיל בלהחליף את הלוגו לדלתא שמבטאת חדשנות בשלושה תחומים: המנטלי, הפיזי והחברתי", מסביר סיני ומוסיף, "כל הפעילויות בתחום הפיטנס גדלו בישראל ובעולם, זה טרנד שיושב כיום יחד עם הנפש הבריאה והגוף הבריא. צריך לזכור שריבוק פרצה בסוף שנות השבעים של המאה הקודמת בתחום הפיטנס ובתקופה ההיא גם ג'יין פונדה נעלי נעלי פיטנס של ריבוק.

ריבוק לא עושה היום שום דבר שהוא מעבר לפיטנס, אבל הפיטנס כולל גם ריצה וגם פעילות רגועה כמו יוגה מצד אחד ופעילות אקסטרימית כמו קרוספיט מצד שני. זה לא מנוגד שמי שעושה קרוספיט יעשה גם יוגה, אתה צריך לשלוט בעצמך. יש פה גם העצמה של הספורט ומנסים לתת פתרונות לכל העולמות".

נינג'ות בפריים-טיים

נינג'ה ישראל הביא את הכושר הגופני ואורח החיים הבריא לפריים-טיים. נכון שבעבר הגיע לפריים-טיים תכנית ריאלטי על אנשים שמתאמנים למרתון, אבל אי אפשר להשוות את זה לאפקט ולרייטינג של ה"נינג'ה" שהיא הצלחה מסחררת בארץ ובעולם. וגם כאן, ריבוק היתה שם כדי להלביש לפחות חלק מהמתמודדים החסונים באותם בגדים שכל מה שמיוחד בהם הוא שהם מתאימים לפעילות גופנית כללית. "אתגר הנינג'ה זה עוד משהו שעזר", אומר סיני, "בוודאי שהיה לזה אפקט, והוא מצטבר. אנחנו גדלים לאורך השנים ומייצרים תחרות יותר טובה. יש השפעה ישירה כי בסופו של דבר אנשים מזדהים עם דמויות מסוימות ואחת הנעליים שרואים הכי הרבה באתגר הנינג'ה היא הנאנו 6 שזו הנעל האולטימטיבית לעשות אתה כושר".

חוזרים גם לריצה

ומה הולך לקרות בעתיד הקרוב? "ריבוק זה מותג שהמכירה שלו לנשים משתווה כמעט למכירה לגברים. השנה הקדשנו קמפיין שלם לנשים בסוף אוגוסט ואנחנו משתמשים בגאווה גדולה גם באחת הפרזנטוריות של ריבוק, הלוא היא גל גדות".

וחוץ מהטרנדים שריבוק כבר נמצאת בהם והשוק הנשי, מסתבר שבריבוק רוצים לחזור סוף סוף גם לעולם הריצה. רק בחודש שעבר התקיים בבוסטון מרוץ נשים ל-10 קילומטרים, שהחל מהשנה ובמשך הרבה שנים יהיה בחסות ריבוק ששילמה על כך סכום אסטרונומי שמאותת על כוונותיה. הרעיון לתפוס בעלות על מרוץ בבוסטון נובע מהעובדה שבעבר נשים לא הורשו להשתתף במרתון המקומי וגם בגלל שהמטה המרכזי של החברה נמצא בבוסטון. אחרי שנים רבות שבהן ריבוק ייצרה נעלי ריצה, אבל לכולם היה די ברור שהיא לא משקיעה יותר מדי בטכנולוגיה, דווקא ב-2018 נרשמה קפיצת מדרגה רצינית ודגם נעלי הריצה FLOATRIDE זכה לביקורות מצוינות בעולם. אז האם נראה הרבה ריבוק גם בריצה בשנים הקרובות?

"ריצה זה תחום שהוזנח קצת על ידנו בשנים האחרונות, היינו עסוקים במותג עצמו אבל יהיו עוד כמה דברים חדשניים ומפתיעים, זה תהליך. הריצה היא חלק מהפיטנס, והמטרה היום היא להעצים את הריצה". ולגבי הסקר והמכירות, כנראה שלא צריך לדאוג יותר מדי לריבוק ישראל: "לא עשינו עוד סקר דומה, אבל לפי TGI אנחנו החמישייה הראשונה. ברור שאדידס ונייקי מובילות את הרשימה, אבל אנחנו בין מקום 3 ל-5", אומר סיני ומסכם: "אסור לי לדבר על מספרים, אבל אנחנו מוכרים היום פי 5 יותר ממה שמכרנו אז לפני 6 שנים".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג