נולד בלי ידיים ורגליים ובכל זאת עושה מרתון מלא

בלי גפיים אבל עם מוטיבציה של גיבור-על, השתתף כריס קוץ' במרתון קלגארי וסיים 42.2 ק"מ כשהוא דוחף את עצמו על גבי סקייטבורד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

42.2 ק"מ דורשים עבודת רגליים ואימון חודשים רבים תוך סינכרון כל מערכות הגוף וביניהם הידיים, על מנת לחצות את קו הסיום בהצלחה. עבור כריס קוץ', 37, העניינים קצת שונים וזאת מכיוון שהוא נולד ללא רגליים וידיים ולמרות זאת המטרה שלו היא לרוץ את מרתון קלגארי המלא שמתקיים היום (ראשון). הוא צבר באימונים שלו כ-120 ק"מ בשבוע, עשה TRX ושיללב אימוני חיזוק שרירי ליבה – ממש לפי הספר.

צ פ ו | כך מתכונן כריס קוץ' למרתון קלגארי

"אני יודע שאני נראה שונה"

ובכל זאת לאחר כל ההקדמה הזו על קוץ', חסר רק פרט אחד בפאזל והוא כיצד הוא מתכוון לעשות את המרתון. לשם כך משתמש קוץ' ב"גלגשת" (סקייטבורד) עליו הוא יושב ומתקדם בעזרת חלק מכף רגלו שפעיל. בצורה הזו הוא הספיק להשתתף בהתחלה במרוצי חמישה ק"מ, 10 ק"מ, חצי מרתון וכעת הגביע הקדוש – מרתון מלא אותו עשה בקלגארי.

עוד סיפורי ניצחון בשוונג
"בהתחלה לא החזקתי מזלג, היום אני כבר רץ מרתון ובעתיד החלום שלי הוא לעשות איירונמן"
"אני מרגיש שההר שאותו אני עומד לטפס הוא לא רק האתגר האישי שלי"
"המסע הזה היה הרבה יותר מאתגר ספורטיבי"

המרתון בקלגארי אינו נחשב מהקלים וזאת בשל מזג האוויר הלא צפוי והמסלול המשופע ב"רולינג הילס", אך זה אינו מרפה את המטרות שלו, "אני יודע שאני נראה שונה, אך השונות אינה דבר רע. אני יותר אצטער שאתחרט מאשר אכשל", הוא סיפר לאחרונה במסגרת מסיבת עיתונאים לקראת המרתון. בפועל דוחף קוץ' את הסקייטבורד עליו הוא יושב בעזרת רגלו הימנית. מאידך, בירידות הוא משתמש בעקב. בדרך כלל בעלי מוגבלויות משתמשים באירועי מרתון באופני יד משום שלהם יש אישור שימוש, מאחר ואין לקוץ' גפיים החלופה היתה כאמור הסקייטבורד. בתחילה הוא סימן כיעד את מרתון לוס אנג'לס, אך לאחר שנתקל בסירוב המארגנים שחששו לטענתם מפגיעה ברצים, נאלץ קוץ' לסגת לתכנית ב' ולהירשם למרתון קלגארי בתקווה ששם יאשרו לו את הרישום. "אני וחברתי רצינו לחגוג את יום השנה שלנו ואת הוולנטיין דיי במרתון לוס אנג'לס בפברואר, אך זה לא יצא לפועל, אבל אז קיבלנו טלפון מפתיע מקריסטן פלמינג מנהלת התחרות של מרתון קלגארי".

77925.2

הציב תנאי אחד בלבד והוא שהשתתפות שלו תהיה במרתון המלא. כריס קוץ'

"אם אני ארד מארבע וחצי שעות זה יהיה נהדר"

פלמינג מסרה לו בשיחת הטלפון כי הם לא נוהגים לאשר השתתפות סקייטבורדים בתחרות, אבל מאחר והם נחשבים למרתון קטן באופן יחסי (1,100 רצים במרתון המלא, א.ה), אזי הם יכולים להיות יותר גמישים. מנגד הציב קוץ' תנאי אחד בלבד והוא שהשתתפות שלו תהיה במרתון המלא. בנוסף הוא יגייס תרומות לעמותה למען ילדים ומשפחות חסרי בית. על מנת לשמור בכל זאת על קהל הרצים ועל קוץ' עצמו, קוץ' ילבש חולצה בצבעי ניאון, מאחוריו יתנוסס דגל כדי שיזהו אותו ואופניים יובילו אותו מקדימה.

"אנשים נרגשים לראות את כריס על המסלול", מספרת פלמינג, "ההתלהבות שלו מדבקת, יש לו קצב טוב והוא יהיה לדעתי באמצע בין כל הרצים". הוא נשמע בטוח בעצמו ומודה שהזמן שהוא מתכנן הוא בין ארבע וחצי לחמש שעות. "השיא שלי לחצי מרתון הוא 1:58 שע'", הוא אומר, "אם אני ארד מארבע וחצי שעות זה יהיה נהדר".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג