נגיסט ביטאו נדרסה ע"י טרקטורון במהלך אימון

סגנית אלופת ישראל מרצי נס-ציונה נדרסה ע"י טרקטורון במהלך אימון בשדות גבעת ברנר. מאמנה, וודג’ זבדיה שהיה עד לאירוע: "הנהג התכוון לדרוס"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סגנית אלופת ישראל מרצי נס-ציונה נדרסה ע"י טרקטורון במהלך אימון בשדות גבעת ברנר. מאמנה, וודג' זבדיה שהיה עד לאירוע: "הנהג התכוון לדרוס"

מאת:מערכת שוונג


ביום שישי, 31 באוגוסט, במהלך אימון שגרתי של אתלטים בשדות של גבעת ברנר, נהג רכוב על טרקטורון דרס שתי רצות, ביניהן נגיסט ביטאו (התמונה משמאל), סגנית אלופת ישראל לגילאי 15 במרוצי שדה, ואלופת ישראל 2011. ביטאו שהשוק ברגלה השמאלית נשבר לשניים, מתאוששת במחלקה האורטופדית של בית החולים קפלן ברחובות, אחרי שעברה בלילה סדרת ניתוחים.

המקרה אירע בשעות אחר הצהריים כאשר מספר אתלטים, ביניהם כמה בכירים, ביצעו אימון ריצה שגרתי בשדות קיבוץ גבעת ברנר. וודג' זבדיה, אלוף ישראל בחצי מרתון, ולשעבר אלוף ישראל בריצות מרתון וריצות מסלול ארוכות, הוא גם מאמנה של ביטאו בשש השנים האחרונות. זבדיה תאר את שאירע: "הקבוצה מתחלקת למספר קבוצות קטנות יותר בהתאם לרמה שלהם. נגיסט ורצה נוספת היו ראשונות. אני הייתי כ-100 מטרים מאחוריהן, ואחרינו היו עוד רצים, חלקם מהבכירים בארץ כמו אינדלאו טקלה, בהדרכתו של ד"ר רפי וישניצר. מולנו ראינו טרקטורון שמגיע במהירות גבוהה מאוד. אחרי שהוא עבר את הבנות שצעקו לו להאט, גם אני ראיתי אותו ממש טס, צעקתי וסימנתי לו להאט. בשלב מסוים הוא ביצע פרסה, עקף אותי ודהר לעבור הבנות. עקבתי אחריו ואני יכול להישבע שהמטרה שלו הייתה לדרוס את הבנות, אחרת אין הסבר לעובדה שהוא נסע לעברן במהירות גדולה מאוד ואף דרס אותן".

חבורת הרצים הנוספת שלא ראתה את האירוע, מאחר שרצה מרחק גדול מאחור, התקרבה למקום התאונה. המאמן רפי וישניצר, רופא בהכשרתו, העניק לביטאו טיפול ראשוני וביצע בה החייאה. "אם לא רפי, אני לא בטוח שביטאו הייתה מגיעה לבית החולים בחיים". ביטאו, כך ממשיך ומעיד זבדיה, הייתה בהכרה כל הזמן, אבל היא אינה זוכרת דבר מהאירוע. "בשלב מסוים היא אמרה בחשש 'איפה וודג'?' היא פחדה שאני נדרסתי לפניה, כי היא הייתה עם הגב אליי ולא ראתה את שהתרחש מאחור".

ביטאו, כפי שממשיך להעיד מאמנה, נחשבת לאתלטית בעלת משמעת מדהימה. "היא לא מפספסת אימון. מבחינתי היא בהחלט הייתה מועמדת ראויה להגיע למשחקים האולימפיים בריו, ואם לא אז לאלו שיהיו ב-2020. היום התברר לי שהיא סבלה אתמול במהלך הלימודים מכאבי בטן חזקים, אבל החליטה שהיא לא מוותרת על אימון. היא התקשרה אליי מספר פעמים אתמול כדי לוודא שאני אוסף אותה לאימון".

ביטאו סיימה השנה במקום השני באליפות ישראל במרוצי שדה לבנות בגילאי 15 בתוצאה 6:55 דקות, אחרי שאשתקד היא זכתה בתואר. בעקבות הישגיה נבחרה ביטאו לייצג את ישראל באליפות בתי הספר הבינלאומית במרוצי שדה לגילאי 17.

שלמה בן-גל, יו"ר איגוד האתלטיקה הגיב על האירוע הקשה: "התעצבתי מאוד למשמע הידיעה. אני מזועזע מכך שגם ריצה בשדות הפכה להיות מסוכנת בימינו. אני מאחל לביטאו החלמה מהירה ומאחל לה שתשוב במהרה לזרועות משפחתה ושתמשיך לעשות את הדבר האהוב עליה מכל – לרוץ".       



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג