נגד הזרם: 7 הצרות המובילות של נשים שחייניות

יש לא מעט סיבות לכך שיש פחות נשים בספורט באופן כללי ובשחייה באופן נקודתי. מיכל ליברמן אספה את הצרות שמדירות את הנשים מהבריכה התחרותית וקוראת להן להתגבר עליהן וגם מסבירה איך וכיצד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יש לא מעט סיבות לכך שיש פחות נשים בספורט באופן כללי ובשחייה באופן נקודתי. מיכל ליברמן אספה את הצרות שמדירות את הנשים מהבריכה התחרותית וקוראת להן להתגבר עליהן וגם מסבירה איך וכיצד

מאת:מיכל ליברמן


נכון להיום הנתונים של אחוז הספורטאיות בנות לעומת הספורטאים בנים הם עצובים למדי. ואלו הנתונים מאתר משרד התרבות והספורט, "בעוד מספרן של הנשים עולה על 50% מן האוכלוסייה, הרי שמספרן של הנשים בקרב העוסקים בספורט התחרותי מגיע אך לכ-20% בלבד מכלל הספורטאים, ייצוג נשים בקרב מקבלי ההחלטות בהנהלות ובאיגודי הספורט הינו בשיעור הקטן מ- 15%, שיעור המאמנות מבין כלל המאמנים קטן מ- 8%, פחות מ- 5% מכתבות הספורט בעיתונות נכתבות על ספורט נשים וסיקור פעילות ספורט הנשים בשידורי הטלוויזיה אף קטן מזה".


אחד הפחדים של נשים שחייניות הוא שרירי הכתפיים שמוגדרים כ"גבריים" צילומים: thikstock

עוד כתבות שחייה
> מיכל ליברמן: 10 שאלות מגוחחות ששואלים שחיינים
> טיפים לשחייה עם חליפה
> אלעד בנימין בטור אישי

בענף השחייה למשל על כל שחיינית אחת יש חמישה שחיינים, כלומר פי 5. כספורטאית בוגרת באחד הענפים הקשים ביותר שיש, לא ניתן להתעלם מהצרות או הבעיות שמתעוררות למין הנשי בלבד בענף השחייה, מצד אחד – לא ניתן להגיד שאלו הצרות שגזרו את הדין העגום של מספר הבנות בארץ, אך מהצד השני לא ניתן להתעלם מהן. צרות אלו אולי מגוכחות מעט אך הן רודפות כל שחיינית בכל יום.

7 הצרות המובילות של נשים שחייניות
1. כתפיים רחבות: אחד הפחדים הגדולים ביותר של שחיינית, ספורטאית או בחורה שעוסקת בכושר כללי הוא התפתחות מופרזת של השרירים ובעיקר שרירי הכתפיים שמוגדרים כ"גבריים". הספורטאית תימנע מעבודה מוגברת של חדר כושר ומשקולות ותבחן באופן קבוע את עצמה במראה על מנת לוודא שלא התפתחה לה מפלצת של שרירים על גבה.

צרה זו תרדוף את הספורטאית בכל פעם שתמדוד שמלה חדשה אשר מבליטה את הכתפיים או נמתחת כלפי מעלה בצורה "גברית", בכל פעם שתבחר ללבוש גופייה חשופת כתפיים או בגד ים ביקיני ובכל פעם שתצא עם בחור חדש בעל אגו מנופח. מובן שצרת הכתפיים מטרידה גם אותי אבל המסר שלי אליכן הוא "שימו פס!". מי אמר לך ששרירים זה לא יפה? מי אמר לך שגוף שרירי וחזק זה לא מושך?

אל תיצמדי למודל היופי של הדוגמנית האנורקטית, זהו מודל אחד מבין רבים. זכרי שגם שרירי הבטן מתעצבים, שרירי הרגליים ושרירי הישבן. מה שהופך אותך להיות חטובה ומסוקסת. תהיי בטוחה בעצמך ובגופך וזכרי את המטרות שעומדות בפנייך בספורט ואת ההקרבות שאת מוכנה לבצע על מנת להגיע למטרות אלו! כמו כן יש לזכור שעיצוב השריריים תלוי מאוד במבנה הגוף, לא כל אחת תתעצב בצורה דומה.

2. שיער מחומצן: שחיינים ושחייניות אפשר לזהות בקלות בזכות השיער המחומצן, קצוות שיער יבשות ובהירות גם אצל הגברים וגם אצל הנשים. בעוד שאצל הגברים הבעיה היא פשוטה – אחרי תספורת אחת הכל חוזר לקדמותו, אצל הנשים הבעיה היא קצת אחרת, לא ניתן לחדש את השיער בכזו קלות.

במשך שנים נאבקתי בחימצון הלא ברור שנוצר כתוצאה מחשיפה מוגברת של השיער לכלור. השיער שלי קיבל גוונים לא סימטריים של כתום וצהבהב ולפעמים אפילו ירוק. הייתי רצה אל הספר לצבוע את השיער לגוון החום הטבעי עד שנכנעתי וזרמתי עם הכלור לשיער בלונדיני. המסר שלי אליכן הוא – זרמי עם זה, החימצון הוא זה שעושה אותך מיוחדת, מגדיר אותך כ"שחיינית".


צרחות למראה העיגול המכוער על הגב בעקבות שילוב של בגד ים שלם ושמש


3. שיזוף של בגד ים שלם: אצל כל קבוצה בישראל מגיע השלב בקיץ בו מחליפים את הבריכה המחוממת בבריכת קיץ חשופה לשמש. זה יכול להיות במחנה אימונים לתקופה קצרה בבריכה זרה או בבריכה הביתית. אחרי אימון אחד או שניים נשמעות צרחות ממלתחות הנשים בבריכה למראה העיגול המכוער והלא ברור שקועקע על הגב בעקבות שילוב של בגד ים שלם ושמש. קרם הגנה אמנם עוזר אבל לא מונע.

המסר שלי אליכן הוא – מרחי הרבה קרם הגנה, קני משקפת מראה וביקיני אימונים. זו הזדמנות מצויינת להשוויץ בגוף החטוב עליו עבדת כל החורף וגם לקבל קצת צבע במקומות הנכונים.

4. נשיקות בטעם של כלור: הסיפור הבא מבוסס על מקרה אמיתי. מצאתי זמן בחיי העסוקים כשחיינית וכחיילת לצאת לדייט עם בחור ספורטאי גבוה ואטרקטיבי. אחרי ארוחת סושי מוצלחת מלאה בסיפורים אישיים על חיינו כספורטאים, הגיעה הנשיקה הראשונה והבלתי נמנעת שלאחרייה שתיקה מביכה ובלתי נמנעת גם כן, ואז הוא שאל אותי – הגעת מהאימון עכשיו? יש לך טעם של כלור…

5. מריטת שיערות בכל הגוף בכל עונות השנה: כידוע, שחיינים פוקדים את הבריכה בבגדי הים שלהם בכל מזג אוויר שהוא. כל יום הוא יום לאימון שחייה. עניין מריטת השיערות ושמירה על עור חלק ונקי נעשה מטרד לא קטן גם לשחיינים הגברים. כל תחרות מטרה בענף השחייה מהווה גם חגיגת גילוחים ושעווה. שחייניות לא יכולות להרשות לעצמן להזניח את עניין המריטה, לעומת נשים לא שחייניות שיכולות לתת לעצמן מנוחה ולהסתתר מתחת לבגדי החורף.

המסר שלי אליכן הוא – עניין המריטה והתלישה אמנם מוגדר כמטרד, אך יש לראות זאת כברכה ומזל. יש לך את הזכות להשקיע בגופך מכל בחינה שהיא. הטיפוח והעור החלק הם הדברים בהם שחייניות ידועות, ומה שעושה את יחסי הציבור שלנו כענף סקסי.

6. שחייה ומחזור: בעוד שנשים בכל העולם נמנעות מלטבול בכל סביבה מימית שהיא במהלך תקופת המחזור החודשי, שחייניות לא יכולות להרשות לעצמן להימנע ממים, שום תירוץ של; כאבי בטן, חולשה או דימום אינטנסיבי לא יתקבל. המסר שלי אליכן הוא – תתפלאי אך שחייה במהלך המחזור החודשי מקל על הכאב בטווח הקצר ובטווח הארוך. מעבר לעובדה שזה מה שמחשל אותנו ועושה ספורטאיות ונשים בכל העולם חזקות יותר ועמידות יותר בפני כאבים.

7. לק מתקלף: שום מוצר קוסמטיקה לא ישרוד במגע עם כלור. שום קרם או משחה ולא צבע לשיער ישאר לאחר אימון אחד או שניים. שחייניות מוזמנות לחדש לעצמן את הלק באצבעות בכל יום מחדש כל עוד היא ממשיכה לטבול בבריכת האצטון הציבורית. המסר שלי אליכן הוא – אם את אוהבת לק, אז הפתרון האולטמטיבי הוא בניית ציפורניים, אשר שורדות גם לאחר שבוע של אימונים. אני כבר מזמן וויתרתי על לק, אבל בעבר הייתי מחדשת את הלק בכל יום.

שום תירוץ שבא או יבוא לא שווה שתפרשי או תעזבי את עיסוקך הספורטיבי ותוותרי על מה שמגדיר אותך יותר מכל והוא העיסוק בשחייה. אותו ענף שמפתח לך שרירים "גבריים", מחמצן לך את השיער, מריח מכלור ועוד – מעצב אותך כאישה חזקה וחטובה ששום מכשול יכול לעמוד בפנייה. תחשבי על זה בפעם הבאה. ועכשיו – קפצי למים…

17.4.2014

מיכל ליברמן
אלופת ישראל במשחה 50 מ' גב,
מקום 3 במשחה 100 מ' גב


חיילת בתואר ספורטאית מצטיינת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג