נגד הזרם: שאלות שאנשים רגילים (יבשים) שואלים שחיינים (רטובים)

מה ההבדלים בין שחיינים לשאר בני האדם? מיכל ליברמן שכבר זכתה בכמה מדליות בחיים שלה, פונה ללב שלכם ומדרגת את 10 השאלות המוזרות ביותר ששחיינים נשאלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מה ההבדלים בין שחיינים לשאר בני האדם? מיכל ליברמן שכבר זכתה בכמה מדליות בחיים שלה, פונה ללב שלכם ומדרגת את 10 השאלות המוזרות ביותר ששחיינים נשאלים

מאת:מיכל ליברמן


בכלל בעולם – אנשים אוהבים להיות בחברת אנשים שדומים להם מהסיבה הפשוטה שזה יותר נוח להיות עם אדם שעובר קשיים וחוויות אשר דומות לשלך, מסוגל להבין אותך, לפתח שיחה על תחומי עניין משותפים, ולשאול שאלות מקצועיות ומלאות עניין.


השחיין הרטוב לומד לנטרל את השאלות המטופשות של האדם היבש צילומים: thinkstock


למרות העדפה זו, במסגרת חייו של השחיין הרטוב הוא מתערבב עם אנשים "רגילים" – נקרא להם יבשים, שבמקרה הטוב עוסקים בספורט – שהוא לא שחייה, ובמקרה הגרוע – לא עוסקים בספורט בכלל. אנשים יבשים כאלה, אפשר למצוא בכל מקום מחוץ לגבולות הבריכה: בבית הספר, בצבא, בעבודה וכדומה.

עוד כתבות שחייה
> רם ברקאי האיש הכי קר רוח בסביבה
> טיפים לשחייה עם חליפה
> אלעד בנימין בטור אישי
> טל סנונית בראיון אישי

 
במשך השנים השחיין הרטוב לומד לנטרל את השאלות המטופשות של האדם היבש. על אף שאין לנו השחיינים טענות כלפי היבשים שלא מבינים דבר או חצי דבר ממה שאנו עוברים, למעשה אנחנו אפילו מעריכים את ההתעניינות. אך במשך הזמן התגלו דפוסי שאלות דומים שחוזרים על עצמם. מה שהביא אותי לאסוף את 10 השאלות המגוחכות ביותר שאנשים רגילים ויבשים שואלים שחיינים ורטובים.

10 שאלות מגוחכות ששואלים שחיינים
1. "אה, אתה שחיין? איך אפשר לשחות בחורף?!": זו אחת השאלות הנפוצות ביותר שעולה במוחו של האדם היבש, בזמן שהוא מתכרבל בספתו עם כוס תה ושמיכה נעימה, נהנה לא לעשות כלום ומשמין. בזמן הזה אנו יוצאים לנו בגשמים, בברקים וברעמים, נכנסים לשחות בבגד ים קטנטן, כן! גם בבוקר. התשובה האופיינית לשאלה זו היא: "הבריכה מחוממת", על אף שהשחיין חושב בליבו – איזו שאלה ברור שמתאמנים גם בחורף.

2. "אה אתה שחיין?, זה לא משעמם לשחות כל היום מקיר – לקיר?": שאלה מעצבנת ומטופשת אשר משוגרת לעתים קרובות מאנשים בלי הרבה הערכה לספורט היחידני. אותם אנשים בטוחים שהדברים שהם עושים הרבה יותר משמעותיים ומעניינים. הרשו לי להסביר, ברור שיש אימונים מסוימים שהם משעממים יותר אבל זה לא סתם לשחות מקיר לקיר, קודם כל יש חמישה סגנונות: קצבים, תרגילים מעניינים, מרחקים שונים ועוד – האימון הופך להיות הרבה יותר מסתם משעמם. גם באימוני מרחקים שמוגדרים כ"משעממים", אתה עסוק כל כך במחשבות ובהתעסקות פנימית עם עצמך.

חשוב לציין שהמטרה הגדולה שעומדת לנגד עינייך, גורמת לכל אימון להיות צעד בדרך להשגת המטרה וכך כל אימון מרגיש כהגשמה קטנה של עצמך.



שאלה שאלתית. "אה, אתה שחיין? איך אפשר לשחות בחורף?!"



3. "אה, אתה שחיין?, אז אתה אוהב לשחות?": על אף שזה נשמע כמו שאלה מטופשת ביותר לשאול מישהו שנמצא כ-15 שעות נטו במים, "כאילו, ברור שאני אוהב לשחות, אחרת לא הייתי עושה את זה". השחיין אמנם מרגיש שלכל אימון עליו לאסוף את כל הכוחות הנפשיים שלו כדי לזנק לשעתיים של התמודדות ושל קושי, אבל הוא בהחלט נהנה. מעבר לכך שברגע שאתה משיג את המטרה שלך או אפילו קצת ממנה, תחושת ההנאה והסיפוק העצומה גורמת לך להתייחס לכל חווית השחייה ככיף גדול.

4. אה, אתה שחיין? כמה פעמים אתה מתאמן בשבוע? 9?! איך?! יש רק 7 ימים בשבוע…":  זה תמיד מצחיק הבעת התדהמה על הפרצוף של אנשים למשמע מספר האימונים ששחין בוגר עושה בשבוע (9+). כן, כן אימוני בוקר הם חלק מהעניין, וכן כן, אני עושה אימון לפני הבית ספר/לפני הצבא.

5. אה, אתה שחיין? אז יש סיכוי למדלייה אולימפית? אז נראה אותך באולימפיאדה הבאה?": הדבר המרכזי שמעניין את הציבור היבש הוא משחקי האולימפיאדה. מצטערת על הסרקסטיות, אבל לצערי אני לא חושבת שמישהו מהאנשים האלה יודע מי השתתף באולימפיאדה בכלל.


אתה חוזר לבית הספר אחרי היעדרות בשל תחרות ושואלים אותך – "נוווו? ניצחת?"


6. אה, אתה שחיין? בטוח אני לוקח אותך בתחרות של בריכה!": אנשים אוהבים להתרברב בין אם יש להם במה או לא. אני אף פעם לא יודעת אם האנשים האלה רציניים או לא אבל זה תמיד מצחיק.

7. אה, אתה שחיין? תעשה/ תעשי שריר!": אנשים רגילים אוהבים למדוד את הצלחתך על פי התרשמות משריר הזרוע שלך. שחיינים בדרך כלל לא נענים לאתגר.

8. אתה חוזר לבית הספר אחרי היעדרות בשל תחרות ושואלים אותך – "נוווו? ניצחת???": מצחיק שאנשים יבשים חושבים שזה כל כך פשוט, או שניצחת או שלא.

9. אה, את שחיינית? אז את שוחה עם בגד ים שלם? אה, אתה שחיין? אז אתה שוחה עם ספידו?: איך כשאנשים יבשים מדמיינים לעצמם שחיינים בצורה ויזואלית, כמובן שהשחיין הרטוב והמשועמם לובש בגד ים תחתון קטן ומינימאלי. הם מחשיבים כביכול לעניין רלוונטיות גבוה. אם כי השחיין/השחיינית רואים בבגד הים רמת סקסיות גבוה, האדם היבש נהנה מפנטזיות אחרות.

10. אה, אתה שחיין?: שחייה זה ממש קל, כך האדם היבש מדמה שחייה כפעילות קצרה ומרגיעה שלא דורשת מאמץ מיוחד. מה שמביא אותו לחשוב שכאשר שחיינים מתאמנים לקראת תחרויות בדרגות יוקרה שונות הם מבצעים פעילות דומה.

נקודה למחשבה: הכתבה לא באה במטרה לפגוע באנשים היבשים, אלא לגרום לרטובים לצחקק.


2.4.2014

מיכל ליברמן
אלופת ישראל במשחה 50 מ' גב,
מקום 3 במשחה 100 מ' גב


חיילת בתואר ספורטאית מצטיינת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג