נבחרת ישראל במסע לאליפות העולם

עוז דודאי, מאמן נבחרת ישראל, מספר על התחרות הראשונה במסע הנבחרת הלאומית לאליפות העולם במרוץ אופני הרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עוז דודאי, מאמן נבחרת ישראל, מספר על התחרות הראשונה במסע הנבחרת הלאומית לאליפות העולם במרוץ אופני הרים

מאת:עוז דודאי


נבחרת ישראל באופני הרים השתתפה אתמול (ראשון 2 בספטמבר) בתחרות אופני הרים באלבשטאדט, גרמניה. התחרות ברמת HC, שהינה הרמה הגבוהה ביותר בסבב הבינלאומי והינה חלק מהבונדסליגה, אשר כשמה כן היא, ליגת העל הגרמנית באופני הרים. גם השנה רשימת המשתתפים לא אכזבה וכללה שמות כמו ירוסלב קולכבי וג'ולי ברסט זוכי מדליות הזהב הטריים מלונדון ודי לומר כי מתוך העשירייה המובילה את דירוג אופני ההרים  בעילית זינקו לתחרות זו שמונה רוכבים.

המסלול ממוקם בעיירה אלבשטאדט (ALBSTADT), אשר נמצאת לא רחוק מהגבול הגרמני עם שוויץ. המסלול בנוי למעשה כאשר למן הזינוק ישנה עליה אחת ארוכה מאוד הכוללת בתוכה אתנחתא קלה עם סינגל טכני בירידה לאחר מכן בשיא הגובה ישנו מישור קצרצר ואז יורדים חזרה ומאבדים במהירות את כל 180 המטרים במהירות. כרוב מסלולי הXC המודרניים, הירידה כוללת אלמנטים טכניים כקירות תלולים, דרופים, סיבובים בשיפועים תלולים ועוד. בסך הכל אורכה של ההקפה הוא כארבעה וחצי קילומטר.

התחרות מהווה עבורנו הכנה מצוינת וסופית לקראת אליפות העולם שתיערך באוסטריה בסוף השבוע הבא, מטרתה לאפשר לרוכבים הסתגלות למזג האוויר הקריר הבוץ ובכלל כאשר אצלנו בחום יולי-אוגוסט נגמרה עונת התחרויות מטרת התחרות היא לחדד את הרוכבים לקראת הדבר האמיתי.

בימים שלפני התחרות לא פסק הגשם מלרדת והתנאים בזינוק היו בוציים מאוד, בעוד מרבית העליות הינן על דרכי עפר רחבות יחסית ועם אחיזה הירידות חלקות בוציות ושורשים חשופים שזורים בהן למכביר.


מגאן בלצר (צילום: איגוד האופניים)


הזינוק הראשון  היה של  הג'וניורס גברים (נוער). בשעה תשע בבוקר זינקו 82  רוכבים לחמש הקפות של המסלול. התנאים גרמו לנו להרים גבה לגבי כמות ההקפות שנראתה מוגזמת עבור תחרות שזמן המנצח בה צריך להיות כשישים דקות. עמור שובי וגיא ניב (שניהם מTeaMisgav-GIANT) נקראו לקו בשורות הראשונות היות והינם מדורגים בדירוג הנוער העולמי. עמית קריספיל, אשר היה חולה בימים האחרונים, לא זינק על מנת לאפשר לו להתאושש ולהתכונן בצורה מיטבית לקראת אליפות העולם.

בזינוק ובהקפה הראשונה הצליחו עומר וגיא להתמקם בקדמת הדבוקה כאשר בתום העלייה הראשונה עומר היה ממוקם בסוף העשירייה המובילה וגיא התמקם לא  הרבה מאחוריו. שני הרוכבים שלנו נראו טוב גם בעליות וגם בירידות והצליחו לשמור על מיקום במהלך שתי ההקפות הראשונות. כבר במהלך ההקפה השנייה החל להצטבר הרבה בוץ בגלגלים ובמערכות ההינע (שרשרת, קסטה, מעבירים וכו) דבר שעלה להם בזמן רב, מאמצע ההקפה השלישית עברו השניים לריצה במהלך מרבית קטעי הבוץ והחלו לאבד מקומות רבים. את התחרות סיים גיא במקום ה- 29 ועומר במקום 34 שניהם עם הקפה חסרה. רק 23 רוכבים סיימו את התחרות והמרחק המלא מתוך כלל המזנקים.

התחרות השאירה אותנו ברגשות מעורבים היות ואנו מקווים כי היוותה את החידוד הפיזיולוגי עבורו באנו וכי ראינו שוב השנה כי הרוכבים הצעירים עשו קפיצה ענקית ביכולת הרכיבה שלהם והם מתחרים כשווים אל מול טובי הרוכבים בעולם אך מאידך אנו מרגישים החמצה וכי יכלנו לתת כאן תוצאה טובה בהרבה.


כך נראו האופניים בסיום התחרות

זינוק הנשים נדחה לשעה 12:30 ומספר ההקפות שלהן קוצר. נגה כורם (TeaMisgav-GIANT) המתאוששת  זינקה לארבע הקפות ומורן תל-פז ) CCC ) ומגאן בלצר (גליל עליון TNT) זינקו דקה אחריה לשלוש הקפות. נגה נאלצה לפרוש בתום ההקפה הראשונה לאחר שלא הרגישה טוב וסבלה מקשיי נשימה. מגאן פתחה מצוין וסיימה את ההקפה הראשונה בתוך העשירייה כשהיא ממוקמת במקום התשיעי. מגאן נאבקה בתנאי המסלול ולמרות נפילות לא מועטות מהאופניים  וחבלות רבות בגופה הצליחה לשמור ואף לשפר את מיקומה ולסיים במקום השמיני. גם מורן הפגינה תחרות יציבה ושמרה על מיקומה סמוך לעשירייה המובילה. מורן רכבה היטב בעליות והצליחה לסיים את התחרות במקום ה11 כאשר שתיהן משלימות את מרחק התחרות המלא.

עבור כולנו הייתה תחרות זאת שיעור חשוב ברכיבה בתנאים אירופאים בוציים וקשים, תנאים בהם איננו זוכים לרכב הרבה, תנאים אלו מצריכים מיומנויות רכיבהשונות ובחירת ציוד וצמיגים נכונה. מחר (יום שני) תמשיך הנבחרת לאוסטריה לעיירה סאלפלדן (SAALFELDEN), בה תתקיים אליפות העולם בסוף השבוע הקרוב.

3.9.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג