נבחרת ישראל באליפות אירופה באופני הרים- שלומי

אתמול, יום ראשון, התקיימו אליפויות אירופה בקטגוריות הבכירות והתחרותיות בעולם – עלית נשים ועלית גברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אתמול, יום ראשון, התקיימו אליפויות אירופה בקטגוריות הבכירות והתחרותיות בעולם – עלית נשים ועלית גברים

מאת:נמרוד כהן, צילומים: יורי לוינזון


כתבה ראשונה בסדרה
 כתבה שנייה בסדרה

אתמול, יום ראשון, התקיימו אליפויות אירופה בקטגוריות הבכירות והתחרותיות בעולם – עלית נשים ועלית גברים.
לאחר שרוכבי הג'וניורס הישראלים נהנו מתנאי רכיבה אופטימליים (כפי שתואר בכתבה השנייה בסדרה), ואף מיום חופש במוסקווה, את רוכבות העלית קיבלו בבוקר יום ראשון, תנאים קשים של גשם זלעפות, וכתוצאה מכך המסלול הפך בוצי ובקטעים רבים אף בלתי רכיב. לקראת השעה שתיים בצהריים הגשם פסק, ורוכבי העלית, ובתוכם הנציג הישראלי הבינלאומי שלומי חיימי מקבוצת M.I.G. FOCUS, זינקו לשש הקפות במסלול חלקלק ואיטי למדי.


תנאי בוץ קשים, חריצים וקרקע חלקה וחסרת אחיזה, ציפו למתחרי העלית בבוקר


שלומי זינק מצוין והתקפי, ובאמצע ההקפה הראשונה רכב בתוך העשירייה הראשונה, באותה דבוקה עם אלופי עולם ואירופה כמו ירוסלב קולחבי הצ'כי (אלוף העולם המכהן), ראלף נף (אלוף אירופה בעבר) וג'וליאן אבסלון (אלוף עולם ומדליסט זהב אולימפי).


בהקפה הראשונה, חיימי (מס' 33 מימין) ממוקם עם הראשונים, ועדיין מדווש. בחזית מוביל ראלף נף שסיים במקום השלישי.

שלומי איבד כמה מקומות, אבל עדיין היה ממוקם מדהים, וכיוון שכולם טיפסו ברגל את הקירות התלולים והחלקים, הוא לא איבד עוד מקומות. בשלב מסוים, המסלול התייבש חלקית, ואף הודק עקב הרוכבים הרבים שרכבו עליו. עקב כך חלק מהעליות הפכו לרכיבות. שלומי לא הצליח ליהנות מכך, שכן עקב נפילה בסוף ההקפה הראשונה, סבל מבעיית הילוכים, שמנעה ממנו לטפס את העליות, אותן הצליחו כבר לרכוב רוכבים חלשים ממנו.


חיימי, לאחר התקלה הטכנית, רץ ודוחף באחד הקירות במסלול.


מכאן מתחיל החומר של מורשות קרב. מצד אחד שלומי חפר עמוק בתוך עצמו, לא וויתר, לא פרש, ונלחם עד הסוף. על אף שלראשונה מזה זמן רב, הוא לא סיים את המרחק המלא (הורד הקפה אחת לפני הסיום), התנאים הקשים של התחרות הורידו עוד רוכבים בכירים רבים אחרים, ולשלומי זה הספיק כדי לסיים במקום ה-28 כללי, המקום הגבוה ביותר של רוכב עלית ישראלי באופני הרים. מצד שני, קשה שלא לשקוע בספקולציות, על איזו תוצאה הרוכב הכישרוני הזה היה יכול להעמיד, לו לא היה סובל מתקלה מכאנית, במשך רוב התחרות. יורי לוינזון, שצפה בתחרות, מוסר שהוא רכב "top twenty” בקלות, תוצאה פנומנלית, במיוחד בתחרות עם תנאים כל כך קשים ומתחרים כל כך חזקים.

שלומי יחזור לארץ בעוד פחות מחודש, לקראת אליפות הארץ באופני הרים, ובהמשך, אינשאללה, יגיע גם לאליפות העולם עם הנבחרת הישראלית. בדף הפייסבוק שלו הוא עדכן: "מקום 28 באליפות אירופה. התנאים לא היו איתי היום: בוץ עמוק וממש לא כיף. רצתי יותר מדי היום, ועם אימון שכזה, אולי כדאי לי לנסות את מזלי בתחרויות ריצה בקרוב… דבר אחד בטוח, אני צריך מסאז' רציני אחרי היום… תודה לכולם על ההודעות לפני התחרות, כיף גדול!".

המנצח בגברים עלית, מוריץ מילאץ הגרמני, סיים מרוץ ארוך מהרגיל ב-1:53:42 שעה, כשהוא מנצח בספרינט פיניש את הספרדי סרג'יו מנטקון גוטיירז. במקום השלישי, ובפער של עשרים שניות, נמצא השוויצרי הראשון, ראלף נף, שנמצא בכושר שיא ובעונה מצוינת, שכבר שריינה לו מקום בנבחרת השוויצרית לאולימפיאדת לונדון. שתיים וחצי דקות תמימות מאחריו מגיע למקום הרביעי ג'וליאן אבסאלון,  ואת החמישייה סוגר אלוף העולם המכהן, שלקח את אליפות אירופה אצלנו בחיפה, ב-2009, הצ'כי ירוסלב קולחבי.


בשבת, היום בו לא התחרה אף ישראלי, יורי לוינזון לקח את רוכבי הג'וניורס לסיור תיירותי במוסקווה


בעלית נשים, גאן ריטה דאהלה הנורווגית, המשיכה לעשות היסטוריה ולהראות לכל הרוכבות הצעירות והמוכשרות, איך עושים את זה. היא הרוכבת המעוטרת ביותר בכל הזמנים, עם כמה אליפויות עולם, כמה נצחונות בסבב הגביע העולמי ושתי מדליות זהב אולימפיות, אך לאחר מחלה ולאחר לידת בנה הבכור, קצת נעלמה מהמפה, עם ניצחון אחרון ב-2008. כל זה השתנה בחודש שעבר, כשניצחה את תחרות סבב הגביע העולמי הקשה מאוד, בלה בראס, צרפת, כחלק מההכנות שלה לאולימפיאדת לונדון. והיא הוכיחה שוב את כושר השיא שלה, כשלקחה את המקום הראשון אתמול. דאהלה, בת 39, עמדה על הפודיום לצד אסתר סאס הגרמניה, בת 38, וסבין ספיץ, בת 40, במקום השלישי. ממש פודיום של רוכבות מנוסות ולא צעירות.

שימו לב איך שלומי חיימי כמעט גמור. מי שמכיר את רמת הכושר שלו, יכול להבין על איזה מאמץ מדובר, הסרט כאן

* תודות ליורי לוינזון ולעוז דודאי על העדכונים מהאליפות

11.6.2012


נמרוד כהן – עיתונאי אופניים, בעלים ומנהל של "עז הרים – הדרכות והפקות",
יזם ומפיק אירועי רכיבה וספורט, מדריך רכיבה, כרוז ומנחה מקצועי ועוד כמה
דברים. כותב בשוונג על אופני הרים, ציוד רכיבה, מסלולים, חוויות אישיות
ועוד
.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג