נבו וברנע מרשימים בבריכות הקצרות

כותרות העיתונים אוהבות הפתעות ואירועים בלתי צפויים, אבל הופעה מצוינת של גל נבו וגיא ברנע באליפות אירופה בבריכות קצרות, הפכה לצפויה. לטובה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כותרות העיתונים אוהבות הפתעות ואירועים בלתי צפויים, אבל הופעה מצוינת של גל נבו וגיא ברנע באליפות אירופה בבריכות קצרות, הפכה לצפויה. לטובה

מאת:חגי אשלגי

בריכות קצרות
בבריכות הקצרות (25 מטרים) הכל קורה מהר יותר, דינמי יותר ועוצמתי יותר. חשיבותו של ה"סגנון החמישי" – הקטע התת מימי ביציאה מהסיבובים ומהזינוקים – עולה מדרגה נוספת. למרות זאת, השחייה התחרותית בבריכות קצרות תמיד נחשבה כ"אחות הקטנה" של אליפויות הקיץ בבריכות 50 המטרים.

בעוד שלושה שבועות תתקיים אליפות העולם בבריכות קצרות באיסטנבול. לא בטוח כמה מתחשק לשחיינים הישראלים לשמר את השיא שלהם דווקא בטורקיה. בינתיים, בעיר שארטר בצרפת, נציגות קטנה התייצבה לאליפות אירופה בבריכות קצרות. שניים מהישראלים בולטים מעל כולם. גל נבו, שהפך למניה הבטוחה ביותר של השחייה הישראלית; וגיא ברנע, שהכוח המתפרץ, המהירות והיציאות שלו מהקיר הופכים אותו למתאים במיוחד לבריכות הקצרות.


גל נבו (צילום: gettyimages)


מעורב
אצל נבו, המשחים המעורבים נותרו הלחם והחמאה. בתחרות צפופה של ארבעה ימים, שוחה נבו שלושה משחי מעורב אישיים (100, 200 ו-400 מטרים) וגם את המשחה ל-200 מטרים פרפר. משחה אחד ליום זה לא יותר מדי, אבל אצל נבו, בכל משחה יש לפחות מקצה מוקדמות אחד וגמר אחד.

הקציר של גל נבו בתום שלושה ימי אליפות – מדליית ארד ב-200 מטרים מעורב אישי (ב-1:55.14 דקה); מדליית ארד ב-400 מטרים מעורב אישי, אחרי שני ההונגרים לאזלו צ'ה ודויד ווראזסטו (ב-4:04.80 דקות); מקום חמישי ב-200 מטרים פרפר (ב-1:53.96 דקה); ובינתיים, העפלה מהמקום השלישי לאחד המשחים הייחודיים והמרתקים בתחרות – גמר ה-100 מטרים מעורב אישי (עלה לגמר ב-53.24 שניות).

ברנע בגב – הסיבובים עושים את ההבדל
במשחי הגב מותרת שחייה תת מימית בבעיטות פרפר במשך 15 מטרים אחרי כל סיבוב. בבריכות הארוכות נותרו 35 מטרים של שחיית גב אחרי הסיבוב. בבריכות הקצרות נותרו 10 מטרים . גיא ברנע שכלל את אמנות היציאה מהקיר בארה"ב, והתוצאות מניבות פירות השבוע.

ברנע הדהים כשהצליח להעפיל לגמר ה-200 מטרים גב (משחה ארוך – פי 4 מהמקצה האיכותי ביותר שלו), וסיים שמיני בגמר בזמן של 1:53.57 דקה. המהירות של ברנע סימנה אותות ומופתים ב-50 מטרים גב, שם סיים עם מדליית כסף ב-23.46 שניות. מאית שנייה לפני הכוכב הרוסי העולה ולדימיר מורוזוב. בינתיים הספיק ברנע גם להפעיל מהמקום השישי לגמר ה-100 מטרים גב.


גיא ברנע. צילום: BASWIM

ישראלים נוספים
אלון מנדל הוותיק ודוד גמבורג הצעיר הצליחו להעפיל לחצאי גמר במשחים בודדים. מנדל מגוון את המשחים שלו, ואילו גמבורג מתמקד במשחי הגב.

ברחבי האליפות
שיא עולם נפלא של קאמיל מופא הצרפתייה ב-400 מטרים חופשי מחק מהטבלה עוד שיא מעידן החליפות האסורות. מופא טיפלה במשחה ל-800 מטרים חופשי לפני כשבועיים באליפות צרפת, והתפנתה אתמול להשתלט גם על השיא ב-400 מטרים חופשי.

הגברים הרוסים והצרפתים משמרים את הדומיננטיות במשחי החתירה הקצרים. בעוד שהצרפתים, בראשות פלורן מנאדו עדיין לוקחים שתיים מתוך שלוש המדליות בספרינט ל-50 מטרים, הצליחו הרוסים,  בראשות  ולדימיר מורוזוב, לקטוף את שני המקומות הראשונים ב-100 מטרי.

ההונגרים בראשות לאזלו צ'ה הבלתי מתכלה, ממשיכים להוביל את משחי המעורב האירופאים לגברים, אבל עתה החלה גם לבלוט הדומיננטיות של הנשים ההונגריות בראשות קטינקה הוזשו, וזוזאנה יאקאבוש. הוזשו, שזכתה ב-100,000 דולר בסבב גביע העולם לפני כמה שבועות, שוחה שעות נוספות באליפות הזאת, העמיסה כמות מטורפת של משחים, גרפה מדליות זהב רבות, והפכה למלכת הבריכה בצרפת.

יאניק אנייל הצרפתי נראה כמי שהוריד הילוך מאז שיא העולם הנפלא שלו ב-400 מטרים חופשי לפני כשבועיים. השבוע שחה אנייל ב-3:37 דקות את ה-400 מטרים חופשי, וזה הספיק לו כדי לקחת זהב, חמש שניות תמימות לאט יותר משיא העולם הטרי שלו.

במשחה החתירה הארוך מוסיף לבלוט האיטלקי בן ה-18 גרגוריו פלטריניירי, שניצח עם 14:27 דקות. עדיין לא תוצאה שיכולה לסכן את האלוף האולימפי סון יאנג, אבל בעוד שנה או שנתיים עשוי פלטריניירי להוות יריב של ממש לענק הסיני.

לור מנאדו, מי שהייתה כוכבת השחייה העולמית במרחקים של 200 ו-400 מטרים חופשי לפני כשמונה שנים, ממשיכה להמציא את עצמה מחדש בקאמבק דרך משחי הגב. יתכן שהזהב האולימפי של אחיה הצעיר ב-50 מטרים, היכולות של בן זוגה פרד בוסקה בספרינטים, והנוכחות באחת מתוכניות האימון הטובות בעולם לשחייני ספרינט, שכנעו את מנאדו לרדת במרחקים. אתמול, כאשר בן זוגה ובתה על שפת הבריכה, זכתה מנאדו הוותיקה בזהב ב-50 מטרים גב – מרחק שבימי השיא שלה באמצע העשור שחלף – לא היה עולה על דעתה להתחרות בו.


לור מנאדו. צילום:  David Monniaux


עוד בולטות התקומה של הנבחרת הצ'כית, ההתחדשות של הנבחרת הבריטית, ההתחזקות של הנבחרת הבלרוסית, והנוכחות המוגברת של נבחרות שהיו בעבר חלשות יותר, כמו הנבחרת הדנית, הבלגית והאירית. שלושה חודשים בלבד אחרי האולימפיאדה, ברור שהשחייה האירופאית דוהרת קדימה.


25.11.2012

חגי אשלגיחגי אשלגי 
שואף לתנועה 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג