מתכוננים למרתונים הגדולים של הסתיו

המרתונים הגדולים בעולם מתקיימים בעונת הסתיו, שתחל בעוד כחודשיים, ומהווים את האטרקציה של העונה בריצה. חלקכם כבר מכין את עצמו לקראת מרתון גדול וחלקכם אולי עדיין חושבים על השתתפות באחת מחוויות הריצה הגדולות. לפנכם מקבץ קטן של המרתונים הבולטים בעולם לעונת הסתיו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


המרתונים הגדולים בעולם מתקיימים בעונת הסתיו, שתחל בעוד כחודשיים, ומהווים את האטרקציה של העונה בריצה. חלקכם כבר מכין את עצמו לקראת מרתון גדול וחלקכם אולי עדיין חושבים על השתתפות באחת מחוויות הריצה הגדולות. לפנכם מקבץ קטן של המרתונים הבולטים בעולם לעונת הסתיו

מאת:גלעד קובו


מתכננים לרוץ מרתון בסתיו זה בדיוק הזמן להתחיל להתאמן. הגלובוס מלא באירועי ריצה וכל עיר שמכבדת את עצמה מציעה תחרות מרתון משל עצמה, דרך אתרים היסטוריים מרהיבים ומחוזות משובבי נפש ועין. קיבצנו עבורכם, בלקט זה, שלושה מרתונים שונים זה מזה, לטעימה קטנה לפני ההחלטה הגדולה: איזה מרתון הכי מתאים לכם, מהם המסלולים המוצעים, מהן האטרקציות העומדות על הפרק ואיזו עיר תקבל את פניכם עם תום הקיץ.

מרתון ברלין – ריצה לאורך ההיסטוריה
ברלין ביססה את מעמדה העולמי בתחום המרתון עם מסלולים שוברי שיאים ויכולות ארגון יעילות במיוחד. אבל לברלין יש הרבה יותר מזה להציע. הקהלים גדולים, רמים ונלהבים, (לעיתים אף יותר מידי) והריצה בעיר היא כמו לרוץ לאורכו של שיעור ארוך ומתמשך של היסטוריה מודרנית. המסלול ייקח אתכם דרך מבנים ארכיטקטוניים היסטוריים, המבנים האפרוריים והצנועים של מזרח העיר והמבנים המודרניים וחנויות ההיי-טק של מערב עיר. עם תוצאות בין הטובות בעולם שנשברו בה ותפסו כותרות, ברלין מתגאה במוניטין שיש לה כמרוץ ייחודי לאצנים.


חוויה היסטורית, מרתון ברלין 2009 / צילום: Times

מתי רצים?
26/09/2010

ירוצו לצידכם
40,000+ רצים
 
המסלול
חוץ משתי עליות רגועות למדי בקילומטר ה-27 ובקילומטר ה-33, המסלול הוא שטוח לגמרי. הוא גם רחב לגמרי וישר ברובו, במיוחד בקילומטרים הראשונים לאורך Charlottenburger Tor והישורת האחרונה של Kurfurstendamm. יש הרבה מה לראות לאורך כל הדרך, גם אם אתם רצים מהר שזו האטרקציה העיקרית של המסלול הזה.

על מה כדאי להתאמן?
מרתון ברלין, השטוח והישר מיועד למתחילים ולאלה שכבר רצו מרתון אך רוצים לשפר את התוצאה שלהם. לא סתם אצנים רבים שוברים את השיאים האישיים שלהם במרתון זה. באימונים כדאי לעבוד על ריצה בתנאי שטח אלה ועל סבולת המתאימה לריצה מסוג זה, תוך שימת לב למזג האוויר ששורר בברלין באותה העת.

מה טוב
המעבר דרך Brandenburg Gate, דרכו נכנסים למזרח ברלין הסוציאליסטית לשעבר. חוויה עוצרת נשימה.

מה פחות טוב
הקהל דליל בחלקה המזרחי של העיר, וחסרה תחושת העידוד.

שימו לב
גם מחליקים על סקטים ורולרבליידס מתחרים באותו המסלול יחד עם הרצים (במקצים נפרדים).

רוצים לקרוא עוד.

מרתון ניו-יורק – חוויה של מגה-אירוע
אם איזה שהוא מרתון יכול לטעון לכתר "המרתון האהוב ביותר" על ספורטאים בכל העולם – זהו מרתון ניו-יורק. שום אירוע דומה לא מושך אליו משתתפים מכל כך הרבה מדינות ומכל כך הרבה מקומות בגלובוס בכאלה פרופורציות. המשיכה היא לתדמית הייחודית של העיר ולאווירת המגה-אירוע אשר נוצרת על ידי רצים מכל העולם והקהלים הזורמים לרחובות כדי לתמוך, לבדר ולמלא אותם במוטיבציה. זהו המרתון המקורי אשר מתרחש בעיר גדולה וזהו אירוע שכל רץ חייב לחוות אותו לפחות פעם אחת בחייו.


100,000 רצים צמוד בגשר ורזנו, ניו יורק / צילום: Martineric

מתי רצים
7/11/2010

ירוצו לצידכם
100,000+ רצים

המסלול
מתחילים את ריצת המרתון בכל המפלסים, במרחב העצום, בגשר Verrazano אשר בסטייטן איילנד. המסלול מציע סיור במגוון האדיר שלעיר יש להציע לאורכה ולרוחבה, על כל חמשת חלקיה, לאורך הרחובות אשר מעליהם ניצבים גורדי שחקים עצומי מימדים, מעל הנהר המערבי ונהר ההאדסון שנחצים על ידי גשרים אימתניים ועד לסיום בליבה הפסטוראלי של הסנטרל פארק.

על מה כדאי להתאמן?
מרתון ניו יורק עובר בין חמשת חלקי העיר אשר מחוברים בגשרים אימתניים, על כן חלק מהריצה יהיה בעליות קשות וארוכות אל הגשרים ובירידות תלולות וארוכות במורד הגשרים. מומלץ לבצע אימוני עליות וירידות כחלק מובנה מתכנית האימונים, לתרגל התאוששות לאחר עליה, חיזוק שרירי הרגליים ופעימות הלב, תוך התחשבות בתנאי מזג האוויר הקר השורר בניו-יורק באותה העת.

מה טוב
המחזה של הקהל העצום בשדרה הראשונה ברגע שאתה נכנס בפעם הראשונה למנהטן. חוויה בלתי נשכחת.

מה פחות טוב
הציפייה בת השלוש שעות במתחם ההמתנה לפני ההזנקה ב- 9 בבוקר.

שימו לב
לגבעות המפתיעות בכמה הקילומטרים האחרונים שלפני הסיום.

רוצים לקרא עוד.

מרתון אמסטרדם – קטן ומהיר
מרתון אמסטרדם קיים כבר משנות השבעים אבל רק בשנים האחרונות זכה למוניטין שלו זוכה גם העיר עצמה. על פי הסטנדרטים של מרתונים בערים גדולות הוא עדיין נחשב לקטן ואינטימי עם מעט רצים. הרוב המוחלט הוא רצים זרים אשר נמשכים למרתון בגלל קסמה הבלתי מעורער של העיר ובזכות המסלול הקל למרוץ מסוג זה. למרות שהעיר תומכת לחלוטין במרוץ והארגון מתנהל כהלכה ובאופן זורם, הציבור האמסטרדמי טרם אימץ את המרוץ לגמרי לליבו, לא כרצים ולא כמעודדים.


מסלול שטוח ומהיר ברחובות אמסטרדם / צילום: Apus apus

מתי
17/10/2010

ירוצו לצידכם
15,000 + רצים.

המסלול
לא לשכוח שמדובר אחרי הכל בהולנד ולכן המסלול הוא שטוח ומהיר. השיפועים היחידים שתתקלו בהם יהיו כשתעברו מעל התעלות הרבות של העיר. זהו מסלול של שני סיבובים, אשר מתחיל ומסתיים באצטדיון האולימפי המרשים משנת 1928. הסיבוב הראשון הוא באורך 7 ק"מ והשני הוא באורך 35 ק"מ ונכנס בחלקו לתוך האצטדיון. המסלול עובר לאורך ליבה של העיר העתיקה ולאורכו של פארק Vondelpark הידוע. חלקים נכבדים מהמסלול מתפתלים בתוך שכונות המגורים בפרברים.

על כדאי להתאמן?
מרתון אמסטרדם בדומה למרתון ברלין הוא שטוח בתוואי הקרקע, אך פתלתל ועקלקל בחלקו כשהוא עובר דרך שכונות המגורים בעיר. בנוסף חלק מן הריצה מתבצע בתוך האצטדיון הלאומי. באימונים מוממלץ לעבוד על ריצה בתנאים אלה ועל סבולת המתאימה לריצה מסוג זה, וגם כאן, תוך שימת לב למזג האוויר ששורר באמסטרדם באותה העת.

מה טוב
ההתחלה והסיום בתוך האצטדיון המרהיב.

מה פחות טוב
אין הרבה תמיכה ועידוד ברוב המסלול.

שימו לב
לרוכבי האופניים שהם חלק מהנוף העירוני, כמו גם בתעלות ולאורך המרוץ.

רוצים לקרוא עוד.

———————————————————————————————————————–
באדיבות אתר kovo2max



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג