משחקי הקומן – מדליית ארד לרוני בווה

נבחרת הקומן של מדינת ישראל, שהינה נבחרת נוער - נערות עד גיל 14 ונערים עד גיל 16, חזרה לפני ימים אחדים עם שתי מדליות ארד במשחקי הים התיכון שנערכו בלימסול בקפריסין. אחת מהן שייכת ללא אחרת מאשר רוני בווה - שחיינית צעירה ומוכשרת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


נבחרת הקומן של מדינת ישראל, שהינה נבחרת נוער – נערות עד גיל 14 ונערים עד גיל 16, חזרה לפני ימים אחדים עם שתי מדליות ארד במשחקי הים התיכון שנערכו בלימסול בקפריסין. אחת מהן שייכת ללא אחרת מאשר רוני בווה – שחיינית צעירה ומוכשרת

מאת:דניאל קציר

המדליה הראשונה של ישראל הושגה במשחה קבוצתי ל- 2.5 ק"מ. הקבוצה הישראלית שכללה את טלי למקוף, דניאל רונן וליאור גלוברט, סיימה עם זמן של 29:58 דקות וזכתה במדליית הארד. את המדליה השנייה שהשיגה ישראל, קטפה רוני בווה במשחה ל- 5 ק"מ. בווה עצרה את השעון על זמן של 1:01:10 שעות.

רוני בווה, המתאמנת כיום במרכז למצוינות של היחידה למחוננים באגודת ירושלים רבתי הייתה במרחק של רבע שנייה ממדליית כסף, שזכתה בה השחיינית האיטלקייה פרנצ'סקה סקלרצ'ו ורק שלוש שניות ממדליית הזהב, שבה זכתה השחקנית האיטלקייה ג'וליה גברילסצ'י.

רוני סיפרה כי חזרה עם חוויות נהדרות מהתחרות. "כל שחייני הנבחרת היו מחוברים חברתית, התחרות היתה חוויה מגבשת, היה כיף וכולם נהנו. היא הוסיפה: "זו בסך הכול התחרות הבינלאומית הראשונה שלי וקיוויתי לחזור עם מדליה, אבל לא חשבתי שזה באמת יקרה. ידעתי שזה קשה כי הרמה בחו"ל יותר גבוהה מהרמה בארץ".



רוני בווה כשמדליית הארד לצווארה (צילום: באדיבות רוני בווה)

לדבריה, התאמנה באינטנסיביות לפני התחרות. היו ימים שערכה שלושה אימונים ביום – מאימון בוקר ישר הלכה ללימודים בבית הספר מה שהיא מתארת כשגרה "ממש קשה שהיתה לי יותר קשה מזו של האימונים בחופש הגדול". היא שחתה 6.5 -7 ק"מ בכל אימון, שהיה באורך של שעתיים עד שעתיים וחצי. סך הכל ערכה 12-13 אימונים בשבוע.

במהלך התחרות בלימסול, לאורך כמעט כל המשחה רוני היתה במיקום 5-6 בין השחייניות. רק בסיבוב האחרון הצליחה לעלות למקום השני. השחיינית האיטלקיה, אשר לקחה את מדליית הכסף, עקפה את רוני ממש ב"פיניש". למרות זאת, לדבריה: "הרגשתי שבאמת נתתי את הכל במשחה".

המטרות והיעדים של רוני בווה הם להשיג את הקריטריון באליפות אירופה בשנה הבאה. בינתיים היא חושבת רק על המטרות הקרובות ומתמקדת בהן. 
"הטיפ" שנותנת רוני לשחיינים במים פתוחים הוא: "לא להוביל אף פעם, כי חוסכים הרבה אנרגיה כששוחים בדראפטינג על הרגליים של השחיין לפניך. זה ממש חוסך המון כוח וזה עזר לי להצליח במשחה. חשוב מאוד להמשיך ולפתח את ענף המים הפתוחים בישראל".


 

דניאל קצירדניאל קציר 
דניאל קציר – מייסד מרכז השחיה easy swim
חלוץ מדינת ישראל בשחיה במים פתוחים למרחקים ארוכים. מקום תשיעי באליפות העולם במשחה למרחק 25 ק"מ בשנת 2008. אחד מ- 25 השחיינים הטובים בעולם למרחק 10 ק"מ שקבעו את הקריטריון הבינלאומי לאומיפיאדת בייג"ין כשבפעם הראשונה ענף זה הוכנס למשחקים האולימפיים. הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות גביע העולם הארוכה ביותר בעולם למרחק 57 ק"מ. אלוף ישראל במים פתוחים
 


קישורים: שחייה


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג