משחה היום הארוך לזכר אטרקצי

עזרא אטרקצי ז"ל הלך לעולמו בשנת 2007 במהלך רכיבת אופניים, עת שהתכונן לתחרות איש ברזל באוסטריה. שחייה היה אחד מענפי הספורט האהובים על עזרא, אשר נהג להתחיל את אימון השחייה שלו בחוף הצוק. ביום שישי 21 בחודש יוני, יתקיים משחה היום הארוך לזכר אטרקצי בפעם ה- 4 ברציפות, כשמאות שחיינים יקפצו למי הצוק החמימים ויזכרו את רוחו של עזרא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עזרא אטרקצי ז"ל הלך לעולמו בשנת 2007 במהלך רכיבת אופניים, עת שהתכונן לתחרות איש ברזל באוסטריה. שחייה היה אחד מענפי הספורט האהובים על עזרא, אשר נהג להתחיל את אימון השחייה שלו בחוף הצוק. ביום שישי 21 בחודש יוני, יתקיים משחה היום הארוך לזכר אטרקצי בפעם ה- 4 ברציפות, כשמאות שחיינים יקפצו למי הצוק החמימים ויזכרו את רוחו של עזרא

מאת:מערכת שוונג

לזכרו של עזרא אטרקצי

עזרא אטרקצי נהרג במהלך שבוע האימונים האחרון והמכריע, אשר קדם ליציאה המתוכננת לתחרות באוסטריה. עזרא היה חלק פעיל בקבוצת אינדיור, ומסופר כי עבד קשה ובנחישות, כדי להתמקצע בשלושת הענפים מהם מורכב איש הברזל. "בשביל עזרא זה היה רק טבעי לרצות ולהגיע לפסגה". 


עוד מספרים חבריו, "עזרא היה עמוד התווך לקרובים אליו, הוא זה שתמיד דאג, סידר ובדק אם כולם קמו בבוקר בזמן לאימון, אם לא שכחו מים ואוכל, ואם מרגישים טוב". גם בביתו היה עזרא עמוד תווך, כאשר היה "האוזן הקשבת" למכאוביהם של כל בני הבית, לקרובים יותר ולקרובים פחות. בלכתו השאיר אחריו עזרא אטרקצי אשה ושתי בנות.


בשנת 2007, על אדמת מדינה זרה, הקימו מארגני תחרות איש הברזל באוסטריה, פינת הנצחה לזכר אותו עזרא מישראל, אשר היה אמור להיות חלק ממשפחת המסיימים המפוארת של התחרות. בעת התדריך, עצרו המארגנים והקדישו דקה של דומיה לזכרו. יום לאחר מכן, יותר מ- 2000 ספורטאים מכל הצבעים, הגוונים והרמות, עמדו דקה לזכרו של אדם שלא הכירו, טרם שעט כל אחד מהם למאבקו האישי.


גל ועזרא אטרקצי
עזרא אטרקצי ז"ל
צילום: משפחת אטרקצי


המשחה

משחה אטרקצי הוא ייחודי במינו. אין בו מדידת זמנים והתחרותיות מונחת בצד לטובת עממיות ואחוותם של המשתתפים. המשחה מציע שלושה מקצים, כדי שכל אחד מכם יוכל לקחת חלק. הראשון: מקצה קצר ל-800 מטרים אותו כל אחד מאיתנו יכול לגמוע ב-20 דקות פחות או יותר. המקצה השני: 1600 מטרים, קצת יותר ארוך ומאתגר, אך אין סיבה כי תוך שעה קלה (תלוי ברמה כמובן) לא תוכלו למצוא עצמכם יבשים ומרוצים על "חוף מבטחים". המקצה השלישי: 3200 מטרים, נועד ליותר מנוסים מביננו, והערכה כי יהיו שחיינים אשר יוכלו לצלוח מקצה זה בפחות משעה.

מסלול המשחה, כמו בכל שנה, יעבור במקביל לקו החוף, מחוף הצוק ועד למזח הדרומי של המרינה בהרצליה וחזרה. כדי להקל על השחיינים הפחות מנוסים, או אולי על אלו החוששים משחייה במים עמוקים, דאגו מארגני האירוע כי המשחה, יעבור רובו בעומק עמידה. מצופים יפוזרו לאורכו של מסלול השחייה, בערך כל 200 מטרים. סירות וקיאקים יהיו לעזר המתקשים.

כל הפרטים על המשחה- כאן


דברים אשר אמרה גל, ביתו של עזרא אטרקצי לפני פתיחת המשחה בשנת 2008:

כאב.
הלכתי לאבן שושן ומצאתי שתי הגדרות לכאב:
האחת- "מחוש גופני קשה הכרוך בצער"
והשניה- "צער עמוק"
אם אני אשאל ספורטאי מה זה כאב הוא ודאי יאמר לי שכאב זה מה שהוא מרגיש בקילומטר ה-40 במרתון.
אם תשאלו אותי מה זה כאב אני אגיד לכם שכאב זה לא לראות את אבא שלי, לשמוע אותו, לחבק אותו במשך שנה שלמה. זה לדעת שאמא קמה בבוקר ולצידה המיטה ריקה, שטל התחילה את הלימודים שלה והיא לא יכולה לצלצל לאבא ולספר לו על הציונים או שאבא לא יהיה בגיוס שלי, בשחרור, בחתונה ובכל נקודת ציון נוספת בחיי.
כאב זה לדעת שהפעם האחרונה שהיינו כל המשפחה יחד הייתה ביום שלישי, ה- 19/06/2007, לפני שנה כשנסענו באוטו. כאב זה להשלים עם העובדה שאני בחיים לא אוכל לחבק את אבא שלי עוד פעם.
היום, שנה אחרי התאונה, כולנו פה כדי לזכור את אבא שלי. אחרי הזינוק, בזמן שאתם תשחו, אני יודעת שאבא שלי יסתכל עליכם מלמעלה ויקנא.
הכי חשוב שתהנו מהשחייה, תשחו גם בשביל אבא ותזכרו ש" כשהגלים מתחזקים- החזקים מתגלים"!

הערת העורך:
פורסם לראשונה בשוונג ב- 15 בחודש יוני 2011.


השינויים בכתבה כהתאמה לאירוע שיתקיים ביום שישי, 21 בחודש יוני 2012.

20.6.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג