שחיינים מרוסיה, מארה"ב, איטליה ויפן ישתתפו במשחה הים האדום

בין הפינישים הדרמטיים של הישראמן לטקס הסיום שלו יתקיים באילת משחה המים הפתוחים היחידי שמתקיים בארץ בחורף, שהופך משנה לשנה ליותר מיוחד, גדול וגם בינלאומי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשנתיים האחרונות חגיגת הישראמן לא הסתיימה עם הגעתו של אחרון המשתתפים לשער הסיום ב-23:00 בלילה. בין הרגעים הדרמטים של התחרות הקשה לבין טקס הסיום שלה בשבת לקראת הצהריים, התווסף לו גביע הים האדום בשחייה במים פתוחים.

אין כמו המים של ים סוף בחורף. גביע הים האדום | צילום: ניר עמוס

עוד כתבות בנושא 
צפו: ככה זה נראה בשנה שעברה 
"מה אנחנו מפספסים בשחייה במים פתוחים?"
אווה פביאן: "תמיד חלמתי לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים" 

בפעם הראשונה שחו בו בעיקר השחיינים שהשתתפו בתחרות השלשות בישראמן ורצו טעם של עוד כעבור 24 שעות. השנה כבר מדובר בתחרות בינלאומית, תחרות השחייה במים פתוחים היחידה שמתקיימת בארץ בחודשי החורף. אז כן, כמובן ששחייני השלשות יהיו שם, אבל גם רבים ממשתתפי הישראמן שרוצים שחרור נעים בבוקר שאחרי, ואליהם מצטרפים גם בכירי שחייני המים הפתוחים בארץ ועוד כמה אורחים מחו"ל שלחלקם הישגים מרשימים ביותר במים פתוחים. עשרות השחיינים מחו"ל מגיעים השנה מרוסיה, ארצות הברית, איטליה, צרפת ואפילו יפן.

בגביע הים האדום שיתקיים בשבת ה-27 בחוף הרויאל ביץ' באילת יתחרו בשלושה מרחקים, ויתקיים עוד מקצה עממי. מי שמתכוון להתחרות יעשה זאת ללא חליפה, כאשר אין שום מניעה מלשחות עם חליפה ואפילו לקבל זמן מדוד – רק ששחייני החליפות לא יילקחו בחשבון בדירוג הכללי של המשחה. המרחק הארוך שיוזנק ראשון יהיה 7.5 קילומטרים, ובנוסף יתקיימו משחים ל-5 ו-1.5 קילומטרים. המסלול זהה לזה של השנה שעברה, מדובר בהקפה בצורת מלבן באורך של 1.5 קילומטר, כך ששחייני המקצה הארוך יבצעו אותה 5 פעמים.

השנה יתחרו במקצה הארוך בכירי שחייני נבחרת ישראל במים פתוחים וביניהם שחר רסמן (מקום 16 באליפות העולם האחרונה), העולה החדשה אווה פביאן (אלופת עולם ב-5 קילומטרים בשנת 2010), עדן גירלואנצה וחיה סימון זבלודוף שהשתתפו באליפות העולם האחרונה לבוגרות, עידן מורדל, יובל ספרא, מתן רודיטי ועוד.

בנוסף אליהם תגיע לאילת קבוצת שחייה מרוסיה, אותה תוביל המאמנת כריסטינה קוצ'טקובה, שבקיץ האחרון ניצחה במשחה חציית הבוספורס בטורקיה למרחק של 6.5 ק"מ. היא תשחה במקצה הארוך לצד עוד כמה שחיינים רוסים, כאשר במקצים הפחות ארוכים יתחרו גם שחיינים מארצות הברית, איטליה, צרפת ויפן.

משחה גביע הים האדום 2017

אפילו חלק ממשתתפי הישראמן קמים בשביל זה בבוקר שאחרי. גביע הים האדום | צילום: ניר עמוס

שחייני המאסטרס מגיעים גם הם בהמוניהם לאילת ורובם יפתחו את החגיגה כבר ביום שישי בתחרות השלשות. מדובר בשחיינים שפוקדים את רוב התחרויות בארץ כמו טל סנונית, זהר גלילי, אורי סלע, עדינה פאור, בן אנוש, עידית רון ורומן טיטינשניידר.

המקצה הארוך ייצא לדרך ב-7:00 בבוקר והקאט אוף עבור המשתתפים הוא 3 שעות. מקצה 5 ק"מ יוזנק 40 דקות לאחר מכן ומקצה 1.5 ק"מ יוזנק בשעה 8:20. ההרשמה תיסגר סופית ב-25 בינואר בבוקר.

לחצו להרשמה למשחה הים האדום



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג