מרתון ניו יורק: דיווחים ופרשנות בשידור חי

המרתון ה-47 של התפוח הגדול עם מנצחת אמריקאית ראשונה אחרי 40 שנים ועם הפסד לקיפסאנג על קו הסיום
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצה בגשר ורזאנו נארווס מרתון ניו יורק
ריצה בגשר ורזאנו נארווס מרתון ניו יורק

שליין פלנגן מארה"ב וג'פרי קמורוור מקניה ניצחו במרתון ניו יורק

19:05 איו דרמה על קו הסיום. הקילומטר האחרון של קיפסאנג היה הרבה יותר מהיר מזה של קמוורור. ב-100 המטרים האחרונים הוא כמעט והצליח לעקוף, אבל בסופו של דבר קמוורור חוצה ראשון את קו הסיום בזמן לא רשמי של 2:10:51 שע' ורושם את הישגו הגדול בקריירה בריצת מרתון. קיפסאנג מסיים שתי שניות אחריו. לליסה דסיסה האתיופי מסיים שלישי.

19:01 בינתיים קמוורור שומר על ההובלה אחרי 40.5 קילומטרים. קיפסאנג מתנתק מברהנו ודסיסה ורודף אחרי בן ארצו. יהיה כאן ניצחון קנייתי.

18:58  קמוורור, אלוף העולם במרוי שדה שמצטיין בעיקר בחצי מרתון, מבצע את התקיפה בקילומטר ה-39 ועובר להוביל. קיפסאנג צמוד לשני האתיופים מאחוריו.

18:57  המובילים בגברים הגיעו לקילומטר ה-38, גירמאי גברסילאסי נותר מאחור. אולי הוא שילם על ניסיונות ההגברה שלו בשלבים קודמים יותר. ארבעה רצים נותרו בקרב על התואר: הקנייתים וילסון קיפסאנג וג'פרי קמוורור, והאתיופים למי ברהנו ולליסה דסיסה.

18:50  איזו חגיגה בסנטרל פארק. שליין פלנגן חוצה ראשונה את קו הסיום והופכת לאמריקאית הראשונה שמנצחת במרתון ניו יורק ב-40 שנים. היא עושה את זה בזמן בלתי רשמי של 2:26:53 שע' וממררת בבכי על קו הסיום. קייטאני מסיימת שנייה כמעט דקה אחרי פלנגן, ודסקה האתיופית שלישית.

18:43  קייטאני מתאוששת מעט, היא חזרה למקום השני וכעת היא הגבירה את הקצב ורודפת אחרי פלנגן בסנטרל פארק במהלך הקילומטר ה-40.

18:40  הגברים בקילומטר ה-34, עדיין לא בוצעה תקיפה. קיפסאנג וגברסילאסי, בין השאר, נראים במצב טוב ועם כוחות.

18:38  קייטאני נחלשה ונותרה מאחור. זה לא היום שלה וקרוב לודאי שהיא לא תשמור על התואר ולא תנצח בניו יורק בפעם הרביעית ברציפות. דסקה שנייה ופלנגן מדהימה בצמרת והיא מגדילה פערים בקילומטר ה-38. היא בדרך לניצחון. נזכיר, הפעם האחרונה שאשה אמריקאית ניצחה בניו יורק היתה ב-1977.

18:33  הקילומטר ה-36, פלנגן מובילה את המרתון לנשים לפני דסקה וקייטאני. היא מקבל עידוד אדיר בכל מקום שבו היא עוברת. האם זה יחזיק אותה עד לסיום בדרך להישג היסטורי?

18:25  אחרי 34 קילומטרים, שלוש רצות פרצו קדימה אצל הנשים: מארי קייטאני, מאמיטו דסקה האתיופית ושליין פלנגן האמריקאית. כל השאר נותרו מאחור – איזה מתח!

18:20  מב קפלזיגי לא מוותר והוא חזר לדבוקה המובילה אצל הגברים בקילומטר 26, נראה שבזמן הקרוב מישהו יבצע שם תקיפה. הקהל האמריקאי מצדו בטירוף ברחובות ניו יורק, כי גם פלנגן נמצאת בעמדה מצוינת. בנוסף, גם עבדי עבדירחמאן חזר יחד עם קפלזיגי לדבוקה – עוד אמריקאי (ממוצא סומלי) בצמרת.

18:10  הנשים כבר בקילומטר ה-30 ולצדה של קייטאני אנחנו רואים גם את הקנייתית תושבת ניו יורק בטסי סניה, כששליין פלנגן עדיין נראית מצוין לידן וגם עדנה קיפלגאט עתירת הניסיון. הזמן בתום 30 קילומטרים הוא 1:47:05 שע' והקצב עלה קצת מאז נקודת חצי המרתון.

18:05  הגענו לחצי המרחק לגברים, בדבוקה המובילה נותרו 7 רצים בעוד שמב קפלזיגי נותר מאחור כמו ג'יימס וורד כך שאין יותר מועמדים לניצחון אמריקאים (לא שחשבנו…)

18:00 הדבוקה של הנשים ממשיכה להיות צפופה גם אחרי 26 קילומטרים ומי שמובילה כעת באופן די מפתיע היא האיטלקיה שרה דוסנה.

17:50 התפתחות מעניינת אצל הנשים בקילומטר ה-25 כאשר הדבוקה המובילה מצטמצמת ל-9 רצות. לצדן של קייטאני ועדנה קיפלגאט רואים שם גם את שליין פלנגן המקומית בת ה-36. הפעם האחרונה שבה אשה אמריקאית זכתה במרתון ניו יורק היתה ב-1977.

17:45  במרתון ניו יורק, כמו גם בשיקגו ובוסטון – אין מכתיבי קצב. מי שמנסה אחרי 15 קילומטרים להשתלט על הקצב ולהגביר אותו קצת כדי לצמצם את הדבוקה הוא גברסילאסי האריתראי. הזמן שלו אחרי 15 ק"מ הוא 47:17 דק'.

17:40  אצל הגברים, אחרי 14 קילומטרים הדבוקה המובילה הצטמצמה ל-8 רצים, כל השמות הגדולים – בינתיים אין הפתעות. הנשים, עם מארי קייטאני בראש, עברו את חצי המרחק.

17:35  מארי קייטאני ניצלת מנפילה בתחנת המים בקילומטר ה-20. תחילה היא כמעט ומתנגשת בעדנה קיפלגאט ואז ברצה אחרת. זה עובר בשלום.

17:30  הדבוקה המובילה של הגברים חצתה 10 קילומטרים בקצב של 31:55 דק' שהוא מתון על מסלול מרתון ניו יורק. אנחנו רואים בדבוקה את קיפסאנג לצדו של גברסילאסי וגם את מב קפלזיגי ואת הפייבוריט האמריקאי השני ג'יימס וורד. אצל הנשים, מארי קייטאני ועדנה קיפלגאט נראות שלוות ומובילות את הדבוקה אחרי 18 קילומטרים.

17:15  הגברים עברו 5 קילומטרים, גירמאי גברסילאסי מנסה לתפוס מהירות, וילסון קיפסאנג נראה יותר סובלני. הדבוקה המובילה עדיין גדולה.

17:00  אולי מארי קייטאני היא הפייבוריטית הגדולה לניצחון כאן, אבל אחרי 8 ק"מ כבר ברור שהמרתון לנשים יהיה טקטי. הקצב של הדבוקה המובילה רחוק מקצ שיא המסלול של מרגרט אוקאיו שנקבע בשנת 2003 (2:22:31 שע').

16:55 יצא לדרך המרתון לגברים ולכל שאר הרצות, כלומר 50 אלף רצים יצאו לדרך בזינוק מדורג. מבין הפייבוריטים אצל הגברים: שיאן העולם לשעבר וילסון קיפסאנג, אלוף מרתון ניו יורק גירמאי גברסילאסי מאריתריאה, האתיופים לליסה דסיסה (פעמיים אלוף בוסטון) ולמי ברהנו (אלוף מרתון בוסטון 2016), והקנייתי ג'פרי קמוורור. מבין האמריקאים נראה את הופעתו האחרונה של מב קפלזיגי וגם ניסיון של ג'ארד וורד (שישי בריו 2016) להתברג בצמרת.

16:45  אחרי 20 דקות של ריצה אצל הנשים, מארי קייטאני בקצב מתון שומרת על מקום מאחורי המובילות של הדבוקה. מבין הפייבוריטיות, הבולטת בדבוקה המובילה היא בוזונש דבה, שהיתה פעמיים הסגנית במרתון ניו יורק.

16:40  ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו התראיין ל-ESPN והתייחס לאירועי המרתון בצל הטרור שפקד את העיר. דה בלאזיו אמר: "שני מיליון אנשים יצאו הבוקר לרחובות כדי לעודד רצים מכל העולם ומכל הלאומים. זה הסיוט של הטרור שרוצה למנוע מאתנו את הדברים האלה".

16:30  בין הנשים הבולטות שינזקו למרתון בזינוק ההמוני שיכלול 50 אלף רצים תהיה קתרין סוויצר, האשה הראשונה שהשלימה את מרתון בוסטון ב-1967 עוד לפני שנשים הורצו לרוץ שם. בהמשך הקריירה שלה, היא היתה המנצחת במרתון ניו יורק ב-1974. כיום היא בת 70.

16:20  אירועי מרתון ניו יורק יצאו לדרך עם הזינוק של הנשים המקצועניות. כאן צפוי להיות קרב מרתק, אולי אפילו יותר מאצל הגברים. מארי קייטאני תנסה להשיג תואר רביעי ברציפות בניו יורק ולהוכיח שהיא המרתוניסטית מספר 1 בעולם. ינסו לעשות לה חיים קשים: עדנה קיפלגאט הקנייתית, בוונש דבה האתיופית תושבת ניו יורק, בטסי סניה הקנייתית שהיא חדשה יחסית במרחק המרתון והרצה המקומית הוותיקה שליין פלנגן בת ה-36.

מרתון ניו יורק גשר ורזאנו נרווס

החגיגה התחילה. מרתון ניו יורק | צילום: Metropolitan Transportation

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג