מרתון טוקיו: קיפסאנג פרש, צ'ומבה ניצח, שיטארה התעשר

שיאן העולם לשעבר סבל מכאבי בטן, האלוף לשעבר ניצח, והשיא היפני נשבר אחרי 16 שנים עם תוצאה מדהימה. בירהנה דיבאבה ניצחה בנשים עם שיא אישי מרשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יוטה שיטארה רץ מרתון יפני במרתון טוקיו
יוטה שיטארה רץ מרתון יפני במרתון טוקיו

מרתון טוקיו, שהוא אחד מששת המרתונים הגדולים בעולם, התקיים הבוקר (ראשון) בבירת יפן. הפייבוריט לניצחון היה שיאן העולם לשעבר, וילסון קיפסאנג, שניצח בשנה שעברה בתוצאה של 2:03:58 שע'. קיפסאנג פרש בסופו של דבר אחרי 15 קילומטרים כשהתנתק מהדבוקה המובילה, וכתב לאחר מכן שסבל מכאבי בטן חזקים.

קרוב למיליון דולר בקצת יותר משעתיים. יוטה שיטארה | צילום: Nesnad מתוך wikimedia commons

דיקסון צ'ומבה הקנייתי ברח לדבוקה המובילה בקילומטר ה-32 ודהר אל עבר הניצחון, שהיה השני שלו בקריירה בטוקיו והשלישי בסבב המייג'ורס במרתון (ניצח גם בשיקגו 2015). הפעם, תוצאת הניצחון שלו היתה 2:05:30 שע' והוא הקדים בשתי דקות בדיוק רץ אחד שהוזכר כפייבוריט, פייסה לילסה האתיופי שהוא סגן האלוף האולימפי וסיים במקום השישי.

הכוכב הגדול של המרתון היה מי שסיים במקום השני, יוטה שיטארה המקומי, שהצליח לשבור את השיא היפני במרתון שהחזיק מעמד במשך 16 שנים. שיטארה נתן את ריצת חייו לפני שהתמוטט על קו הסיום אותו חצה בזמן של 2:16:11 שע', שיפור של חמש שניות לשיא שהיה שייך לטושינארי טקאוקה ונקבע ב-2002 בשיקגו. שיטארה לא זכה רק בעידוד ובתהילה, כי אם גם בפרס כספי של 100 מיליון ין שהם 936 אלף דולר. עמוס קיפרוטו הקנייתי סיים במקום השלישי בזמן של 2:06:33 שע'.

אצל הנשים, בירהנה דיבאבה האתיופית פספסה את שיא המסלול ב-4 שניות וניצחה בזמן של 2:19:51 שע' ושיפרה ביותר מדקה את שיאה האישי. היא הקדימה את בת ארצה רותי אגה (2:21:19 שע') כשבמקום השלישי סיימה אמי קראג האמריקאית (2:21:42 שע').



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג