מרתון טוקיו: קיפסאנג היה רחוק משיא העולם בדקה ושנייה

שיאן העולם לשעבר פתח בקצב של שיא עולם אבל נחלש ב-10 הקילומטרים האחרונים וניצח בזמן של 2:03:58 שעות, כשזו היתה הפעם הרביעית שהוא יורד מ-2:04. שרה צ'פצ'ירצ'יר ניצחה בנשים וגם קבעה שיא מסלול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בזמן שישנתם התקיים לפנות בוקר (ראשון) מרתון טוקיו, שהוא אחד מששת המרתונים הגדולים בעולם. אחרי שינוי במסלול שאמור היה להפוך אותו ליותר מהיר, שיאן העולם לשעבר וילסון קיפסאנג הצהיר שהוא ינסה לשבור את שיא העולם. בסופו של דבר, קיפסאנג ניצח בתוצאה של 2:03:58 שעות, והיה רחוק ב-1:01 דקה משיאו העולמי של דניס קימטו (2:02:57).

וילסון קיפסאנג מנצח מרתון ברלין 2014

פעם רביעית שהוא יורד מתחת ל-2:04 שעות. וילסון קיפסאנג | צילום: Roland Popp

קיפסאנג, ששיאו האישי עומד על 2:03:13 ובעבר החזיק בשיא עולמי שהיה איטי ב-10 שניות מהתוצאה הזאת, ניסה להתמודד עם שיאו העולמי של קימטו ועד לחצי המרחק הוא נראה בכיוון הנכון. בסופו של דבר, הוא נחלש ב-10 הקילומטרים האחרונים. עם זאת, הוא שיפר באופן משמעותי את התוצאה הכי טובה שנקבעה עד היום בטוקיו, והוא גם יכול להתגאות בהישג שאף מרתוניסט אחר לא עשה – ריצה רביעית בקריירה מתחת לגבול של 2:04 שעות.

עוד כתבות בנושא 

גזו מקונן האתיופי ניצח במרתון סמסונג תל אביב
מי מתכנן לרדת משעתיים במרתון? ואיך זה קשור לישראל? 
צפו בקנניסה בקלה מתרסק במרתון של דובאי 

התנאים בטוקיו היו מושלמים, אבל מכתיבי הקצב של קיפסאנג היו פחות, וב-5 הקילומטרים הראשונים הם רצו בקצב מהיר משמעותית מזה שקיפסאנג היה זקוק לו, וכבר אז אפשר היה להבין שזה מוגזם. אחרי 30 קילומטרים קיפסאנג נותר רק עם בן ארצו דיקסון צ'ומבה, והשניים החלו להיחלש. בסופו של דבר קיפסאנג ברח, צ'ומבה ירד למקום השלישי וגדעון קיפקטר סיים שני בזמן של 2:05:51 שעות.

גם במרתון לנשים נקבעה התוצאה הטובה ביותר אי פעם בטוקיו ובנוסף פרצה שם גם כוכבת חדשה בשם שרה צ'פצ'ירצ'יר שגם היא קנייתית. זה היה המרתון השלישי שלה והראשון בסדרת המייג'ורס (6 המרתונים הגדולים) וכל זה לא מנע ממנה לשפר את שיאה האישי ביותר מ-4 דקות כדי לנצח בזמן של 2:19:47 שעות. שנייה הגיעה האתיופית בירהנה דיבאבה בזמן של 2:21:19 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג