מרתון אתונה לרצי מרתון מנוסים

הרצה למרחקים קרן גולדבלט יחד עם עוד 3 רצים ישראלים וארבעים רצים מרחבי אירופה, הוזמנו לקחת חלק במרתון אתונה. לדעת המקומיים ורבים אחרים מרתון אתונה אינו עוד מרתון, זהו המרתון!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הרצה למרחקים קרן גולדבלט יחד עם עוד 3 רצים ישראלים וארבעים רצים מרחבי אירופה, הוזמנו לקחת חלק במרתון אתונה. לדעת המקומיים ורבים אחרים מרתון אתונה אינו עוד מרתון, זהו המרתון!

מאת:קרן גולדבלט


במאה ה-5 לפנה"ס נערכו המשחקים האולימפיים הראשונים באתונה, ומסלול המרתון היה נצר וזכר לאותה אבן פינה משמעותית בהיסטוריה הספורטיבית של אותם המשחקים. במשחקים האולימפיים הראשונים של העידן המודרני, בשנת 1896, כמו במשחקים האולימפיים של 2004, השתמשו באותו המסלול בדיוק. האגדה מספרת על השליח האתונאי, פידיפדס, אשר רץ מהכפר 'מרתון' עד לאתונה על מנת להכריז בכל חוצות העיר על הנצחון המזהיר על הפרסים מטילי האימה.

לילה טרם המרוץ, בעל טברנה מקומית הזכיר לנו בנדיבות אך בתקיפות כי השליח פידיפדס רץ, ככל הנראה, הרבה יותר ממירוץ ה- 42.195 מ' המודרני ובשטח הררי למדי. ממשיכה ומספרת האגדה כי פידיפדס פלט מפיו את בשורת הנצחון וצנח אל מותו.

כל זה לא מנחם כאשר רצים את מסלול המרתון המודרני. מרתון אתונה מתואר כ"מרתון לרצי מרתון", כלומר- הוא קשה מאוד! המסלול הוא מאתגר, וזאת בלשון המעטה, לכן שיא עולם, כנראה, לא יישבר במרתון אתונה. רוב המסלול הוא בעלייה, והשיפוע אינו מתמתן עד איזור הקילומטר ה-30. על מנת לכבוש את המסלול על הרצים להביא את 'רוח הקרב' שלהם, כי מהנוף לא תזכו לעידוד יותר מדי. המסלול משתפל לאורכם של חנויות ריהוט, מוסכי רכב וקניוני דרכים אשר נמתחים לאורכו של הכביש המהיר שמחבר בין 'מרתון' ואתונה.

הרצים לא זכו לאנרגיה גם מהקהל הדליל לאורך הדרך, עד בואם מרכז העיר אתונה. רק ברגעי המירוץ האחרונים, כאשר כל הריכוז מופנה למאבק הישרדות, נגלים לפני הרצים איצטדיון פנתניאקוס, שממוקם על חורבותיו של היכל המשחקים האולימפיים הראשון. עם הגב לפארתנון נכנסים אל האיצטדיון, אש הלפיד האולימפי מאירה בגאון, סובבים את המסלול חצי הקפה טרם קו הסיום.

יש לציין כי ארגון המרתון היה מרשים ויעיל ביותר. אוטובוסים לוקחים רצים מנקודת הסיום במרכז אתונה אל קו הזינוק ב- 'מרתון'. נסיעה די מדכדכת עת הערכת הרץ את ההגדרה – "מסלול מאתגר". מתנדבים לוקחים את הרכוש האישי של המשתתפים, מקו הזינוק אל קו הסיום. תחנות מים, בננות, ג'לים, משקאות אנרגיה וקולה למכביר לאורכו של המסלול. בנימה אישית, זה היה המרתון הראשון שגמעתי ללא כל שימוש בג'לים או בחטיפי אנרגיה, אלא רק בעזרתן של הבננות וחצי כוס קולה מבורכת בקילומטר ה-30.

קו הסיום מלא במתנדבים המחלקים חטיפים, שמיכות ומדליות. למזלי, היה לי הכבוד להיות אורחת של אדידס, אחד מהספונסרים הראשיים, ועל כן הייתי זכאית למסאג' מבורך בסיום. העובדה כי מרתון אתונה הוא מירוץ קטן למדי, פחות מ- 5000 איש על קו הזינוק, להערכתי, תורמת להרגשה הביתית. יחד עם זאת, אחוז גבוה מאוד של משתתפים מחו"ל נותנים תחושה בינלאומית והזדמנות מוצלחת לפגוש רצים מכל רחבי העולם.

מספר עובדות על מרתון אתונה
גובה התחלתי: 35 מ'
גובה מינימלי: 7 מ'
גובה בסיום: 106 מ'
גובה מקסימלי: 244 מ'

בשנה הבאה אתונה מציינת 2500 שנה לקרב 'מרתון' וחגיגות גדולות צפויות סביב המרתון ב-2010.
עלות השתתפות: 80 יורו
זמן טיסה לאתונה: שעתיים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג