מרתון אמסטרדם: שיא מסלול ללורנס צ'רונו הקנייתי

הקנייתי שניצח גם במרתונים של פראג והונלולו שיפר משמעותית את שיאו האישי בדרך לניצחון ב-2:05:09 שע'. טדלש בקלה האתיופית ניצחה בין הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לורנס צ'רונו מנצח מרתון רוטרדם

מרתון אמסטרדם יצא לדרך הבוקר (ראשון) בתנאי מזג אוויר מצוינים שהתפתחו לטמפרטורות גבוהות הרגיל לעונה בהולנד, אבל לא משהו ששיבש את התוצאות במסלול המהיר הזה. המנצח הקנייתי, לורנס צ'רונו, שיפר באופן משמעותי את שיאו האישי בדרך לשבור גם את שיא המסלול כשקבע 2:05:09 שע'.

עד הקילומטר ה-40 שלושה קנייתים נאבקו כתף לצד כתף, אבל צ'רונו היה זה שפרץ ראשון ובשני הקילומטרים האחרונים מי שהיה מאחוריו הוא בן ארצו נורברט קיגן. השניים היו צמודים לגמרי עד לכניסה לאצטדיון, אבל פניה טובה יותר של צ'רונו ביישורת הלפני אחרונה הכניסה אותו לקצב טוב יותר במאות המטרים האחרונים בדרך לניצחון הכל כך מרשים, כשקיגן סיים 4 שניות אחריו. צ'רונו ניצח בשנה שעברה במרתונים של פראג והונלולו, סיים שני במרתון רוטרדאם וכעת רשם את הישגו הטוב בקריירה.

גם במרתון לנשים המנצחת התעלתה על עצמה, במקרה הזה זו היתה האתיופית טדלש בקלה, שהצליחה לשפר את שיאה האישי ב-29 שניות וניצחה בזמן של 2:21:54 שעות.

קרוב ל-500 ישראלים השתתפו במקצים השונים של מרתון אמסטרדם. תוצאות הרצים הבולטים במקצה המרתון (42.2 ק"מ): אורי בן משה (3:00:25 שע'), אסף בייגן (3:05:13 שע'), איתי מוכתר (3:07:09 שע'), יואב פרידמן (3:06 שע'), נדב רקוץ' (3:17 שע') שניהם ממועדון תל אביב 100. תוצאות בולטות של ישראלים בחצי המרתון: יוני גבעוני (1:20:18 שע'), ג'יימס מורן (1:21:34 שע').

בנוסף, 80 רצים ישראלים סיימו את המקצים השונים במרתון בודפשט בהונגריה. המהיר מבין רצי המרתון היה איילון ברכפלד שסיים שלישי בקטגוריית הגיל שלו (גברים 40) בזמן של 2:46:10 שע'. 10 רצים ישראלים סיימו את מרתון ליסבון כשהמהיר ביניהם היה צח אשנר בזמן של 2:57:38 שע'.

לורנס צ'רונו מנצח מרתון רוטרדם | צילום: Erik van Leeuwen




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג