מרוץ הסייקלוקרוס חוזר לישראל

הסייקלוקרוס נולד בצרפת בתחילת שנת 1900. הקריטריום הבינלאומי הראשון נערך בפריז בשנת 1924, אולם רק 26 שנים מאוחר יותר הוכר הסייקלוקרוס באופן רשמי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הסייקלוקרוס נולד בצרפת בתחילת שנת 1900. הקריטריום הבינלאומי הראשון נערך בפריז בשנת 1924, אולם רק 26 שנים מאוחר יותר הוכר הסייקלוקרוס באופן רשמי

מאת:כתבה פרסומית


כיום, הפך הסייקלוקרוס לספורט פופולארי ואטרקטיבי, אופן הרכיבה והמסלול יעילים ואפקטיביים לרוכבי אופניים היות והם מחזקים את שרירי הידיים ומשפרים בצורה משמעותית את כח הסבל ואת מיומנות השליטה באופניים בכל מזג אויר גם בתנאי מזג אויר קשים. כיום הסייקלוקרוס הפך להיות ספורט נפוץ בכל רחבי אירופה וארה"ב.


בדומה לקריטריומים,  לסייקלוקרוס דינמיקה מעניינת של מירוץ, בפן הטכני והטקטי. זמן המרוץ קצר יחסית, בין 30 דקות עד שעה, תלוי בקטגוריה של  המזנקים. על שטח, לא גדול במיוחד, מסמנים מסלול באורך של 2.5-3.5 ק"מ כאשר 90%  ממנו חייב להיות רכיב.


בשאר המסלול בונים מספר מכשולים או משתמשים בתוואי שטח המחייב ירידה מהאופניים. רצוי ששטח המסלול יכלול: אספלט, חול, דשא, ומזג אוויר לאנשים קשוחים-גשם,שלג,רוחות. כל אלו יחד יוצרים אטרקציה יוצאת דופן ותחרות מעניינת עבור המתחרים ועבור הקהל.


מהלך המירוץ: הזנקה לפי קטגוריות או כולם ביחד (במקרה של מיעוט משתתפים), מדידה של הקפה ראשונה לפי ראשון והשלמת מספר סיבובים לשעה או זמן אחר כפי שנקבע לקטגוריה (30,40,50דקות) לדוגמא:הקפה לקחה 10 דקות-המרוץ יהיה 6 הקפות למקצה של שעה. רוכבים שנעקפים יורדים מהמסלול.


על המסלול ניתן להעמיד משני הצדדים סיוע טכני
(כיוון הלוך,כיוון חזור,אם מסלול הוא שמיניה) ואופניים נוספים של הרוכבים במידת הצורך (בתנאי בוץ אנשי צוות שוטפים אופניים בזמן שאופניים חילופיות נמצאות מתחת לרוכב על המסלול) כאשר מזג האוויר גשום ומסלול בקושי רכיב.

אופניים- דומים מבחינת גיאומטריה לאופני כביש מחוזקים בחיבורים עם רווח גדול בשני המזלגות. מעצורים של שטח (קנטיליבר). צמיגי 32מ"מ ,ללא מחזיקי בקבוק, כדי לאפשר סחיבת  האופניים על הכתף.

פדלים:
ניתן לרכוב בתחרות גם על אופני כביש עם פדלים של שטח (ונעלי שטח כמובן).  ניתן   להתחרות גם על אופני הרים.

אליפות העולם תתקיים בסוף  החודשב  St-Wendel, גרמניה. לכבוד  כך אנו מזמינים אתכם לקחת חלק ולהשתתף במירוץ הראשון בארץ לאחר הפסקה של כמעט 30 שנה.


מהלך מרוץ יום שישי 28.01.11:
-זינוק של 30 דקות בשעה 12:00 ל: נשים,קדטים,ספורט.

-זינוק של 50 ד בשעה 13:00 לעילית,פרו,נוער.

-מסלול: הקפה של 3 ק"מ בקרקע חולית, דשא,  שבילי הולכי רגל, שני קטעים  של מעבר רגלי בפארק סביון.

-אופניים: אופני "קרוס". ניתן להתחרות גם על אופני כביש וגם על אופני הרים,מסלול לא מהוה יתרון משעמעותי לאף אחד מהם.

-חימום: על מסלול  התחרות.

-חלוקת מים: לא תתאפשר חלוקת מים.

-מדידה: השופט ימדוד זמן של הקפה ראשונה על פי מוביל  המרוץ וישלים מספר הקפות לזמן מרוץ +/- 2,3ד .הקפה אחרונה –צילצול בפעמון או הכרזה באמצעי אחר.

-תוצאות: 10 ראשונים של כל מקצה.

-רוכב/ת נעקף/פת בהקפה:בזינוק של 30ד לא יהיה. בזינוק של 50 רוכב  הנעקף בהקפה יחויב לפנות מסלול לאחר שמגיע לנקודת סיום\התחלת מרוץ. רוכב שנעקף מיד לאחר קו סיום יכול להמשיך עוד הקפה.

-פרסים:
יחולקו ל3  הראשונים בכל זינוק ונשים בנפרד.

מחירים:
מתחרה חבר איגוד האופניים 60 ₪
מתחרה שאינו חבר איגוד 110 ₪ ( המחיר כולל 50 ₪ ביטוח)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג