מקנזי מנצח באיש הברזל סין, סורייב שרד

תנאי מזג אוויר קשים ביותר, 32 מעלות צלז’ ולחות, אפיינו את המסלול בתחרות איש הברזל סין, תחרות הנחשבת בין הקשות בעולם. מנצח התחרות הוא האוסטרלי, לוק מקנזי. כריס מקומריק פרש באמצע, וואדים סורייב עשה הכול כדי לסיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תנאי מזג אוויר קשים ביותר, 32 מעלות צלז' ולחות, אפיינו את המסלול בתחרות איש הברזל סין, תחרות הנחשבת בין הקשות בעולם. מנצח התחרות הוא האוסטרלי, לוק מקנזי. כריס מקומריק פרש באמצע, וואדים סורייב עשה הכול כדי לסיים

מאת:מערכת שוונג


32 מעלות ציפו למתחרים באיש הברזל סין, התחרות הייתה קשה לכולם. כריס מקומריק נאלץ לעצור באמצע הרכיבה ולפרוש מהתחרות לאחר שחש רע בביטנו במשך 24 שעות לפני הזינוק. כאשר מקומריק פרש הייתה הזדמנות גדולה לשאר המשתתפים להוכיח את עצמם יותר. איש הברזל האוסטרלי, לוק מקנזי, שסיים את השחייה ראשון בזמן של 45:45 דקות הצליח לשמור מרחק ברכיבה ורץ לניצחון כאשר הוא מסיים בזמן של 8:41:15 שעות. אחריו מסיים ההונגרי, ג'וזף מיור ובמקום השלישי מסיים הדני, יאנס גרונבק.

בנשים המאבק החל עוד ברכיבה. היפנית, מאקי נישיוצ'י, אשר סיימה ראשונה את השחייה לא הצליחה לשמור על ההובלה, ואמי מארש מארה"ב מנצחת לבסוף בזמן של 9:52:45 שעות, אחריה במקום השני, הגרמניה ניקול לידר, ובת ארצה, הייד יסברגר שלישית.  

התחרות של ואדים
"היה לי יום גרוע מאוד, סיימתי בזמן של 11:28 שעות כשאני מפורק," סיפר ואדים לאחר סיום תחרות איש הברזל בסין, וסיכם, "מהתחלה לא הלך לי, ולא  רק בגלל החום, יצאתי מהמים בזמן של 1:00 שעה וזה לאחר שאתמול שחיתי קליל הקפה אחת מתוך 4 הקפות, בפחות מ- 14.30 דקות, ציפיתי לסיים אחרי 53-54 דקות. גם באופניים  לא הלך לי טוב, 5.14 שעות זאת לא התוצאה שלי, באימונים רכבתי מהר יותר וקל יותר, ציפיתי ל- 4.50 שעות אם להביא בחשבון את הרוח החזקה. במשך הרכיבה הייתה לי בחילה כל הדרך ובקילומטר ה- 150 החלו פתאום כאבים באכילסים והתכווצות בארבע-ראשי. הכאבים עברו בפתאומיות, כמו שהופיעו אבל לרוץ נורמלי כבר לא יכולתי – עברתי מדי פעם להליכה שרק גרמה ליותר נזק. אין לי מושג למה זה קרה לי, יומיים לפני הרגשתי טוב, לפחות חשבתי כך – יכול להיות שלא התאקלמתי כמו שצריך, הזינוק בשעה לילית זמן ישראל, למרות שכבר עברתי לשעון סיני, היה לא פשוט בכלל, יכול להיות שהתרגשתי מדי. בכל מקרה לא עמדתי במשימה, אצטרך לנסות בפרנקפורט בעוד 3.5 חודשים. תודה על האיחולים, אני אופטימי למרות הכישלון, כבר הייתה לי סיטואציה ב- 2008 כאשר נכשלתי באופן דומה במסלול מישורי באריזונה ולאחר בכן הייתה תוצאה יותר טובה בפרנקפורט."

ואדים סורייב נשלח לתחרות בסיוע שיא אנרגיה – פתרונות תזונה לעוסקים בספורט.

תוצאות כלליות

גברים:

1. Luke McKenzie (AUS) 8:41:15
2. Jozsef Major (HUN) 8:52:29
3. Jens Groenbek (DEN) 9:17:06
4. Shingo Tani (JPN) 9:19:01
5. Mike Schifferle (SUI) 9:30:16

נשים:

1. Amy Marsh (USA) 9:52:45
2. Nicole Leder (GER) 10:02:58
3. Heidi Jesberger (GER 10:08:52
4. Maki Nishiuchi (JPN) 10:21:52
5. Shiao Yu Li (TWN) 10:48:26


לקראת התחרות בסין
אחרי כמעט יממה וחצי של טיסות כאשר כל הדרך הוא דואג לשלומם של האופניים, ושלושה ימים מותחים בהם הכין עצמו לתחרות, יזנק הבוקר ואדים סורייב יחד עם עוד כ- 300 אנשי ברזל, לתחרות איש הברזל סין. "מקווה לטוב ביותר בשבילי – פשוט לעשות את העבודה, בלי נסים והפתעות," אומר סורייב לפני הזינוק.

תחרות איש הברזל בסין נחשבת לתחרות קשה עם מספר מתחרים קטן יחסית, גם השנה כמו בשנה שעברה צפוי מזג אוויר חם, שיקשה על המתחרים. במקצה הפרו יתמודד איש הברזל האוסטרלי, כריס מקומריק, וזו תהיה תחרות איש הברזל הראשונה שלו מאז סיים במקום הרביעי באליפות העולם בהוואי, בחודש אוקטובר האחרון.

מולו יתמודדו בין השאר: כריס מקדונלד מאוסטרליה, ג'וסף מיור מהונגריה וג'וסטין גרנג'ר מארה"ב.

בנשים, שוב הדבר תלוי מי תתמודד יותר עם החום. המתמודדות הבולטות הן: הת'ר גולניק ואמי מארש מארה"ב, וההולנדית ניקול לידר.

 

 
מקומריק / צילום: Dontworry

ההכנה של סורייב לזינוק מאז נחת / ואדים סורייב
"בהגעה לחדר בבית מלון הדבר ראשון שעשיתי היה להרכיב חזרה את האופניים. לאחר מכן בדקתי את שלומה של תערובת הג'לים. אחרי יום מנוחה מלא ביצעתי אימון בכל שלושת הענפים – כמובן לא נפח ולא אימון אינטרוולים רצחני אלא אימון 'כדי להישאר על אותו גל שעליו עליתי תוך כדי טייפרינג'. בדרך כלל אני נוהג להתאכסן במלונות משונים או אפילו לא רשמיים כדי לחסוך בעלויות וגם כדי לא לראות את הטריאתלטים לפני התחרות. שנה שעברה לנתי במלון שבו היה קושי להשיג מזון מערבי וכתוצאה מכך כמעט חמישה ימים לא אכלתי בשר, דבר שזה לא תרם לתוצאה. במלון כעת אין בעיה כזאת, אני קם מוקדם בבוקר, אוכל ארוחה קלה ועולה על אוטובוס שלוקח את המשתתפים לאזור החלפה כדי לשחות במסלול התחרות. לאחר ששנה שעברה חווינו זרם חזק, השנה מסלול השחיה השתנה. לקראת התחרות אני מקווה לטוב ביותר בשבילי – פשוט לעשות את העבודה, בלי נסים והפתעות."



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג