מפקד כוחות האו"ם בסוריה ירוץ בעין גדי

למרוץ עין-גדי נרשמו רצים רבים מהארץ ומחוצה לה, אחד הרצים הזרים שנרשם למרוץ הוא מפקד כוחות האו"ם בסוריה, לוט’-קול’ (LtCol Rainer WINTER) ריינר ווינטר, בראיון איתו הוא מספר על ההכנות לקראת המרוץ, ההתרגשות בהשתתפותו במרתון ישראלי ראשון, והוא גם מרגיע את הרצים בצפון הארץ, שיכולים להתאמן בשקט בתקופה זו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

למרוץ עין-גדי נרשמו רצים רבים מהארץ ומחוצה לה, אחד הרצים הזרים שנרשם למרוץ הוא מפקד כוחות האו"ם בסוריה, לוט’-קול’ (LtCol Rainer WINTER) ריינר ווינטר, בראיון איתו הוא מספר על ההכנות לקראת המרוץ, ההתרגשות בהשתתפותו במרתון ישראלי ראשון, והוא גם מרגיע את הרצים בצפון הארץ, שיכולים להתאמן בשקט בתקופה זו

מאת:יריב זרביב

לוט-קול’ ריינר ווינטר, מפקד כוחות האו"ם בסוריה, מתכוון לרוץ את חצי המרתון בעין-גדי. זה יהיה המרתון הישראלי הראשון בו הוא משתתף ולמעשה גם המרתון הראשון שלו מחוץ לאוסטריה.


לוט-קול’ ריינר ווינטר / צילום: UN

האם השתתפת במרתונים רבים מסביב לעולם, היכן היה המרתון האחרון בו השתתפת?
לא, זו תהיה הפעם הראשונה שאני משתתף במרתון מחוץ לארצי. אני השתתפתי בעיקר בריצות ארוכות באוסטריה: חצי מרתון בשטיריה (אחת מ- 9 המדינות הפדרליות של אוסטריה), שלושה חציי- מרתון בואכאו, ושלוש פעמים השתתפתי במרתון וינה – באחת הפעמים סיימתי בזמן של 3:16 שעות ופעמיים האחרות היה זה מרוץ שליחים (שנה שעברה אם תוצאת קבוצה נהדרת של 2:55 שעות). בדרך כלל, מרבית הריצות הארוכות שלי היו ל- 5 קילומטרים ו- 12 קילומטרים.

כיצד התכוננת לקראת חצי מרתון עין-גדי?
לא ערכתי הכנות מיוחדות לקראת הריצה בגלל המחויבות שלי לצבא. אני רץ בין פעמיים ל- 4 פעמים בשבוע למרחקים שונים ובעוצמות שונות. אני נהנה לבצע אימונים אינטרוולים. אני גם מתאמן קבוע בחדר כושר וגם בספורט הטיפוס, טיפסתי לאחרונה ב"קיר" של חיפה. לגבי תזונה, אני נמנע מאכילה מרובה של סוכרים ושומן חיות.

מדוע החלטת להשתתף בחצי מרתון של עין גדי, האם יש סיבה מיוחדת?
זהו המרתון הישראלי הראשון שלי. החלטתי להשתתף בו מכיוון שרציתי לקחת חלק בתחרות ריצה, במיוחד שהיא מתקיימת על שטח כל כך יפה ומעניין כמו ים-המלח.

האם השתתפת במרתון שהתקיים במדינה ערבית?
לא, עדיין לא השתתפתי במרתון במדינה ערבית, אבל השתתפתי בשתי תחרויות ריצה למרחקים ארוכים שערך האו"ם והתקיימו בסוריה. אחד מהם היה מאוד קשה. הריצה התחילה בגובה של 2100 מטרים והסתיימה אחרי 9 קילומטרים בגובה 2814 מטרים על הר החרמון בצידו הסורי.


ריינר ווינטר על הר החרמון בצידו הסורי / צילום: UN

ישנם רצים רבים בצפון ארץ ישראל, האם לדעתך הם יכולים להתאמן בשקט יחסי?
אני חושב שכעת אין סכנה ביטחונית כל שהיא בגבול עם סוריה.


מוצב האו"ם בהר החרמון / צילום: ריינר ווינטר

יש לך כמה עצות טובות לרצים בישראל?
אל תזלזלו באימוני ההתעמלות, המתיחות ואימוני המשקולות בחדר הכושר. יותר מזה: אל תתאמנו יותר מידי, את היחידות המהירות עשו מהר יותר ואת היחידות האיטיות עשו ארוכות מספיק. תהינו מהחיים במדינה שבה כול השנה יש תנאים מושלמים לאימונים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג