מעבר לחומה: מדוע החלטתי להתחרות באולטרה "100 מייל חומת ברלין"

לאחר שסיים בשנה שעברה את האולטרה הקשה בעולם "הספרטתלון", נערך המאמן אריאל רוזנפלד לאתגר החדש "100 מייל חומת ברלין" ויכתוב על ההיערכות, ההכנות והאימונים המפרכים כאן בשוונג ~ טור מס' 01
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המאמן אריאל רוזנפלד, ישתף אתכם בחודשים הקרובים ב"זמן אמת", בתהליך ההכנה שלו לקראת אולטרה מרתון של חומת ברלין למרחק 100 מייל ובכל פרק יתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ


כל הפרקים של אריאל רוזנפלד לקראת אולטרה ספרטתלון 2015

לקריאת טור 01 | טור 02 | טור 03 | טור 04 | טור 05 | טור 06 ואחרון |

155 ימים לאולטרה חומת ברלין

בחודשים הקרובים אשתף אתכם בזמן אמת את תהליך ההכנה שלי לקראת אולטרה מרתון למרחק 100 מייל חומת ברלין (כ-161ק"מ) שמתקיים ב-13 באוגוסט השנה. התהליך נגזר מהיכרות עמוקה של המאמן שלי, ליאור זך-מאור, עם ניסיוני הקודם, עומסי האימונים אליהם אני מורגל, מרחקי הריצה שהתאמנתי והתחריתי בהם, עשרות משובי אימון שבועיים (ולפעמים גם יומיים) והמטרות שלי מהמרוץ עצמו. בכל פרק אתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ. המרוץ מתקיים מדי שנה החל משנת 2012 ועובר לאורך הגבול הישן בין גרמניה המזרחית למערבית.

6

"בספרתטלון היו לי חוויות משמעותיות מאוד מכל בחינה". רוזנפלד בסיום הספרטתלון | צילום: Sparta Photography Club

כמה עובדות מעניינות על המרוץ:
1. לעומת מרוצי 100 מייל אחרים בעולם, המרוץ יחסית שטוח ולכן "מהיר".
2. לאורך המסלול יש 27 תחנות הזנה, כשבשלוש מהן ניתן להפקיד מראש ציוד ספציפי לכל משתתף.
3. למרוץ אין תנאי קבלה.
4. כמות המשתתפים במרוץ מוגבלת על ידי המארגנים ועומדת בשנה הקרובה על 350. מכסה זו התמלאה לאחר כחודש מפתיחת ההרשמה.
5. רוב מסלול המרוץ הוא על אספלט, חלקו עירוני וחלקו עובר בתוך יערות.
6. בנוסף למקצה הבודדים, ישנם מקצים קבוצתיים (מרוץ שליחים, עם מקטע אחד לכל רץ) בקבוצות של: 2/4/10 משתתפים. עם זאת, המארגנים שומרים על מקצה היחידים כאירוע המרכזי ולכן מגבילים משמעותית את כמות הקבוצות המשתתפות .
7. ניר עזיזה ואני נהיה הישראלים היחידים באירוע. בנוסף לנו, נרשמה קבוצה של 4 משתתפים מישראל.
8. המרוץ יתקיים כאמור ב-13 לאוגוסט וזהו אתר המרוץ.

אולטרה מרתון ברלין 100 מייל 2015 | צילום: Danny Heinrich

אולטרה מרתון ברלין 100 מייל 2015 | צילום: Danny Heinrich

למה אני רוצה להתחרות במרוץ?

תהליך ההכנה לקראת מרוץ ספרטתלון 2015 וההשתתפות באולטרה עצמה, היו חוויות משמעותיות מאוד עבורי מכל בחינה. זמן לא רב לאחר סיום המרוץ, לליאור זך-מאור ולי היה ברור שזו לא היתה חוויה חד פעמית ואנחנו נחזור למרוץ הזה. העדפנו שאשתתף שוב בספרטתלון בשנת 2017 ולא השנה, בכדי לבצע הכנה ארוכה יותר (כשנה וחצי) למרחקים ארוכים מאוד. מרוץ 100 מייל חומת ברלין השנה "סומן" כיעד משמעותי בפני עצמו, אבל גם כחלק מההכנה ארוכת הטווח לקראת הספרטתלון בשנה הבאה. שיקול נוסף שהיה בבחירת היעד הספציפי הזה, היתה האפשרות לבצע תוצאה מהירה במיוחד, וליתר דיוק זמן המהיר מ-16:48שע' (קצב של 6:10 דקות לקילומטר), שיקנה לי את הזכות להשתתף אוטומטית בספרטתלון ללא הגרלה במשך 3 השנים הבאות.

כפי שניתן להבין מדברים אלו, הפעם יש לי יעד שהוא מעבר ל"לסיים", והשילוב של מרחק ארוך במיוחד (שלמעשה ביצעתי אותו רק פעם אחת בחיי, במהלך הספרטתלון) עם יעד לתוצאה הופך את ה"פאזל" של ההכנה לקראת המרוץ וההתנהלות במרוץ עצמו למאתגר במיוחד. בנימה אישית אוסיף שנכד ל-2 סבתות ניצולות שואה, להשתתפות באירוע ספורטיבי על אדמת גרמניה יש משמעות מיוחדת עבורי.

1

"הפעם יש לי יעד שהוא מעבר ל"לסיים'" | צילום: Sparta Photography Club

בחודשים הקרובים אשתף אתכם בטור שלי בשוונג בתהליך ההכנה מכל בחינה אפשרית. אתם מוזמנים לשאול שאלות, להגיב עם נושאים שתרצו שאתייחס אליהם במיוחד ואשתדל לכלול אותם בפרקים הבאים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ניר הגיב:

    היי אריאל

    אין עליך, המון בהצלחה, המון גאווה אתה מביא למשפחתך ולכל העם שלנו,

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג